استایل شناسی

سریال تاج، سریال محبوب از شبکه نتفلیکس

خلاصه داستان سریال تاج

سریال تاج ، مجموعه‌ای درام، ساخته پیتر مورگان و محصول کشور انگلستان است. این مجموعه در ۴ فصل تولید شده؛ که فصل اول آن، روایتگر چالش‌ها و مسئولیت‌های فراوان الیزابت جوان، پس از مرگ پدر و چگونگی نشستن بر مسند قدرت است؛

داستانی که سبب شد تا مخاطبان و منتقدان، خواستار فصل‌های بعدی این مجموعه نیز باشند. این اقبال تا جایی پیش رفت که پیش بینی می‌شود، فصل ۵ آن نیز، در سال ۲۰۲۲ انتشار یابد. به‌علاوه می‌توان کسب امتیاز ۸.۷ از۱۰ در سایت imdb  و دریافت جوایز متعدد از فستیوال‌های معتبری، همچون گلدن گلوب، جشنواره ستلایت، جشنواره جایزه صنفی بازیگران و غیره را از موفقیت‌های این سریال و حتی نتفلیکس در سرمایه‌گذاری بر سریالی غیرآمریکایی دانست.

بیشتر بخوانیم: نگاهی به طراحی لباس فیلم سینمایی «بلک باتم ما رینی»

بازیگران تاج

از بازیگران این مجموعه می‌توان به کلر فوی، در نقش ملکه الیزابت دوم؛ مت اسمیت،  در نقش شاهزاده فیلیپ (همسر ملکه الیزابت)؛ جان لیسگو در نقش وینستون چرچیل؛ جرد هریس، در نقش شاه جورج ششم (پدر الیزابت) و…. نام برد.درخشش کلر فوی، به عنوان بازیگر نقش جوانی ملکه الیزابت، و مت اسمیت، در نقش شاهزاده فیلیپ (همسر ملکه انگلیس) سبب شد تا این دو بازیگر، بیش از سایرین، مورد تشویق منتقدان و مخاطبان قرار‌گیرند و به شهرتی جهانی دست یابند.

کلر فوی، در نقش ملکه الیزابت دوم

مت اسمیت، در نقش شاهزاده فیلیپ

جان لیسگو، در نقش وینستون چرچیل

جان لیسگو، در نقش وینستون چرچیل

  استایل باروک Baroque

سبک روایت سریال تاج

روایت سریال “تاج”، کمی فراتر از به‌تصویر کشیدن تجملات یک خاندان سلطنتی است و با عبور از دیوار‌های کاخ باکینگهام و تصاویر ساخته شده در ذهن مخاطب از یک خانواده شاد سلطنتی، به کنه روابط پیچیده و راز آلود این خاندان و نظام بریتانیا می‌پردازد که این مسئله را به‌خوبی می‌توان در پالت‌های رنگی سرد و بی‌روح استفاده شده در طراحی لباس، صحنه و تم آبی تصاویر فیلم مشاهده کرد.

قاب‌هایی که به‌خوبی، التهاب موجود در فضا و روابط بین کاراکترها را به‌تصویر می‌کشد و سبب می‌شود تا مخاطب، کاملا با تمام بالا و پایین‌ها و چالش‌های کاراکتر‌ها همراه شود و خود را جزیی از داستان حس کند. نگاه‌های معنادار و لبخند‌های مصنوعی شخصیت‌های سریال، به‌خصوص الیزابت و همسرش فیلیپ، به این سردی در فضا بیشتر دامن می‌زند.

یکی از عواملی که سبب شده تا این سریال از محبوبیت زیادی در بین مخاطبان برخوردار باشد، جذابیت در قصه‌گویی و روایت مستندگونه و قابل درک اتفاقات، درست به همان‌گونه که پیش‌آمده، می‌باشد. به شکلی که مخاطب در سراسر جهان با التهابات موجود در فضا و چالش‌هایی که گریبان هر شخصیت را می‌گیرد، همذات‌پنداری می‌کند.

معرفی بی طرف شخصیت‌ها و روشن شدن نقاط پنهان هر کاراکتر در طی هر اپیزود، بر جذابیت هرچه بیشتر این سریال اضافه می‌کند و بیننده را ترغیب می‌کند که، تا انتها، به تماشای این سریال بنشیند.در آخر، اگر شما هم علاقه‌مند به دانستن اطلاعاتی درباره خاندان سلطنتی، چالش‌ها و روابط میان آن‌ها هستید، دیدن این سریال، خالی از لطف نخواهد بود.

  روسری طرح دار طوسی-طلایی

گرداوری: گلبو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *