استایل خانم‌ها, اکسسوری زنانه, مد و استایل

شش ترفند ساده برای شستن روسری و شال که عمر آن ها را چند برابر می کند!

شستن با دست

 شال و روسری یکی از اصلی ترین پوشش های خانم های ایرانی محسوب می شود . جنس و کیفیت های متنوع باعث شده است که در موقعیت مختلف به استایل ما جذابیت ببخشند . آن ها نیاز به شست و شو و نگهداری مناسبی نیز دارند تا زیبایی خود را تا مدت بیشتری حفظ کنند. این کار باعث می شود زمان طولانی تری از آن ها استفاده کنیم و هرروز مجبور به خرید شال و روسری نباشیم. به راحتی می توانید با دانستن  این چند نکته ساده از اصول نگهداری و شستن روسری آگاه شوید. شما می توانید براحتی این روش ها را بر روی  دیگر لباس های حساس و لطیف تان نیز اعمال کنید. مطمئن باشید با انجام آن ها همیشه شیک پوش و خوش استایل دیده می شوید.

شست و شو با آب سرد

بهتر است برای شستن روسری و شال ها از آب سرد یا ولرم استفاده کنید . آب داغ  به سرعت به بافت پارچه آسیب می زند و رنگ آن را از بین می برد . گاهی حتی حالت آن را نیز تغییر می دهد و اصطلاحا شل و واررفته می شود. پیشنهاد ما این است که لباس های دوست داشتنی خود را هرگز با آب داغ نشورید. چون عمر آن ها بسیار کم می شود.

  نکات خوشپوشی آقایان

با چه شوینده ای بشوریم ؟

شوینده های قوی و پودر های آنزیم دار به بافت و رنگ پارچه صدمه می زنند. آن ها دارای مواد سفید کننده هستند که باعث تغییر رنگ پارچه می شود. بهترست از نرم کننده های لباس، شامپو های معمولی و حتی مایع دستشویی برای این کار استفاده کنید.

با دست بشورید

هنگام شستن روسری آن را چنگ نزنید و محکم مالش ندهید. زیرا بافت پارچه آسیب میبیند . اگر روسری نخی یا پشمی باشد، الیاف از سطح پارچه خارج شده و پرز می شد. روسری های ابریشمی نیز در حالت مرطوب استحکام خود را از دست می دهند. بهترین روش اینست که آن ها را داخل لگن آب با کمی شامپو بگذارید و پس از چنددقیقه آبکشی کنید. هم چنین سعی کنید اصلا روسری را نچلانید زیرا علاوه بر صدمه چروک نیز می شود.

نحوه خشک کردن روسری

روسری ها پس ار آبکشی روی یک سطح صاف و حوله تمیز بگذارید تا آب اضافی آن خارج شد . هرگز آن را جلوی نور مستقیم خورشید نگذارید . بهتر است بجای آفتاب آن ها را در سایه ی فضای آزاد سایه یا باد پنکه قرار دهید.

  نکات مهم خرید شلوار جین زنانه برای اندام های مختلف که باید بدانید به همراه پیشنهاد خرید

اتو کردن روسری و شال

حرارت مستقیم اتو به بافت و رنگ پارچه آسیب می زند. اگر پارچه ها دارای الیاف مصنوعی نیز باشند باحرارت بالا باعث آب شدگی و حتی سوزاندن الیاف می شوند. بهترست از اتو کردن به صورت مستقیم بپرهیزید. برای این کار پارچه ی سفید و نخی را روی روسری  قرار دهید سپس روی آن  را اتو کنید.

امیدوارم از خواندن این مقاله لذت برده باشید. آیا این مقاله به شما برای شستن روسری و شال هایتان کمک کرد؟ لطفا نظرتون رو برامون بنویسید.

گرداوری عاطفه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *