پوست و مو, مو

ترفندهای صاف کردن مو با مواد طبیعی

استفاده‌ی طولانی مدت از مواد شیمیایی صاف کننده‌ی مو عوارض جانبی مضری دارد، چرا به جای آن از روش‌های صاف کردن مو با مواد طبیعی و مطمئن‌تر استفاده نکنیم؟

افرادی مانند شما که موی فر و مجعد به آنها عطا شده، می‌خواهند موهایی صاف و براق داشته باشند، مویی که بتوانند آن را با مدل‌های مختلف و متنوع مرتب نگه دارند.

خب، طبیعی است که گاهی دوست داشته باشید، موهایتان صاف باشد. اما، صاف کرن موهای فر آسان نیست و موهایتان بدون استفاده از مواد شیمیایی قوی یا براشینگ، به سختی صاف می‌شوند. مسئله این است که بیشتر این راه‌ها موقتی هستند و از عوارض صاف کردن مو و آسیب‌های طولانی مدتی که برای موهایتان ایجاد می‌شود، نمی‌توان چشم پوشی کرد.

اما ناامید نباشید، می‌خواهیم به شما کمک کنیم! در این مقاله چند روش خانگی عالی را به شما معرفی می‌کنیم که با کمک آن می‌توانید موهای خود را به طور طبیعی صاف نگه دارید.

محصولات طبیعی نه تنها به موهای شما آسیب نمی‌زنند، بلکه آنها را تقویت هم می‌کنند. پس، با کمک این روش‌ها موهایی زیبا و سالم خواهید داشت.

۸ راهکار ایمن برای صاف کردن مو با مواد طبیعی

۱- تخم مرغ و روغن زیتون

تخم مرغ سرشار از پروتئین است، موهای شما را نرم و آن‌ها را تغذیه می‌کند. روغن زیتون نیز نرم کننده‌ی بسیار خوبی برای موی شماست. مخلوط این مواد به شما مویی نرم و بدون وز می‌دهد.

برای این درمان تمام چیزی که لازم دارید، دو عدد تخم مرغ و یک قاشق غذاخوری روغن زیتون است. ابتدا، باید این مواد را کاملاً با یکدیگر مخلوط کنید. سپس، آن را روی کف سر خود قرار دهید. بعد از یک ساعت موهای خود را بشویید.

  دلایل شایع ریزش مو در خانم‌ها

۲- شیر، عسل و توت فرنگی

شیر ،به تنهایی، صاف کننده‌ی طبیعی بسیار خوبی برای موست. پروتئین فراوان موجود در شیر، موهای شما را نرم و مستحکم می‌کند. اگر آن را با عسل مخلوط کنید بهتر است؛ زیرا عسل نوعی نرم کننده است که کمک می‌کند رطوبت موی شما حفظ شود. بنابراین، دیگر موهایتان وز نخواهند شد. همچنین، مخلوط شیر و عسل موهای شما را نرم و براق می‌کند.

برای این درمان باید شیر را با دو قاشق غذا خوری عسل مخلوط کنید. سپس توت فرنگی تازه خرد شده را به آن بیفزایید. مخلوط را به موهای خود بمالید و سر خود را با حوله بپوشانید. پس از ۲ تا ۳ ساعت موهای خود را بشویید.

۳- آلوئه ورا

یک روش دیگر صاف کردن مو با مواد طبیعی استفاده از آلوئه ورا است. آلوئه ورا سرشار از آنزیم‌هایی است که به نرمی، صافی و رشد موهای شما کمک می‌کند. این محصول به ساقه‌ی موی شما نفوذ می‌کند و با آبرسانی آن، وز موهای شما را از بین می‌برد.

برای این درمان باید نصف فنجان روغن گرم و نصف فنجان ژل آلوئه ورا را با هم مخلوط کنید. سپس، این مخلوط را روی موهای خود بمالید. پس از ۳۰ تا ۴۰ دقیقه آن را بشویید.

  راهنمای جامع مراقبت از پوست با ویتامین سی

۴- روغن کرچک

روغن کرچک علاوه بر خواص و فواید دیگری نظیر درمان عفونت‌های پوستی و مشکلات معده و یبوست، کارکرد عجیب و فوق العاده‌ای برای صاف کردن موهای شما دارد. این روغن موهای شما را ترمیم و آنها را نرم می‌کند. همچنین، با آبرسانی مو، وزی آن را کنترل می‌کند.

برای صاف کردن مو به روش گیاهی می‌توانید از روغن کرچک استفاده کنید. روغن کرچک به شما کمک می‌کند، مویی نرم و براق داشته باشید.

برای این درمان، روغن کرچک را گرم کنید و موهای خود را با آن ماساژ دهید. سپس، یک حوله‌ی گرم و مرطوب را دور سر خود بپیچید. بعد از ۳۰ دقیقه موهای خود را با شامپوی ملایم بشویید.

۵- سرکه‌ی سیب

یک روش دیگر صاف کردن مو با مواد طبیعی استفاده از سرکه سیب است. برای این کار، ۲ قاشق غذاخوری سرکه‌ی سیب را با یک فنجان آب رقیق کنید. سپس، آن را در پارچ بریزید.

موهای خود را با شامپو و نرم کننده‌ی فاقد سولفات، بشویید. سپس، سرکه‌ی رقیق شده را به عنوان آخرین مرحله آبکشی روی موهای خود بریزید. یادتان باشد موهایتان را دیگر آبکشی نکنید.

آبکشی مو با سرکه‌ی سیب، روش بسیار مناسبی برای از بین بردن چربی‌های اضافه و باقی مانده‌های محصولات مراقبت از مو روی موهای شماست.

این محلول هر گونه گرد و غباری را از کوتیکول موهای شما پاک و آنها را نرم و لَخت می‌کند . به این ترتیب، از شر وز شدن مو خلاص می‌شوید و موهایتان صاف، سالم و براق می‌شوند.

  9 ترفند برای اینکه هر روز موهایتان را نشویید

۶- آب لیمو و شیر نارگیل

آب لیمو ماده‌ای طبیعی برای صاف کردن موست. ترکیب آب لیمو با شیر نارگیل ضمن نرم کردن موهای شما، پوست سرتان را با ویتامین C تقویت می‌کند. بعد از اولین استفاده متوجه نرم‌تر شدن موهایتان می‌شوید.

یک چهارم فنجان شیر نارگیل و یک قاشق غذاخوری آب لیمو را خوب با هم مخلوط کنید. محلول مورد نظر را یک شب در یخچال نگهداری کنید. صبح روز بعد موهایتان را از ریشه تا نوک مو به محلول آغشته کنید. آن را به مدت ۳۰ دقیقه روی موهایتان بگذارید. سپس، با شامپوی ملایم و آب سرد آن را بشویید.

۷- موز، شیر لخته، عسل و روغن زیتون

این مخلوط نوعی نرم کننده‌ی قوی است و به بهبود کیفیت و بافت موی شما کمک می‌کند. همچنین، موهای وز را صاف و قوی می‌کند.

۲ عدد موز را کاملاً پوره کنید. سپس، ۲ قاشق غذاخوری عسل، ۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون و ۲ قاشق غذاخوری شیر لخته را به آن بیفزایید. موهایتان را به مخلوط آغشته کنید. بعد از نیم ساعت موهای خود را با آب سرد و شامپوی ملایم بشویید.

۸- کرفس

بر اساس این مقاله، یک روش دیگر صاف کردن مو با مواد طبیعی استفاده از کرفس است. کرفس به عنوان یک نرم کننده و صاف کننده‌ی طبیعی مو عمل کرده و می‌تواند به سلامت موهای شما کمک کند.

آب یک دسته کرفس را بگیرید و به مدت یک شب آن را در ظرفی نگهداری کنید. روز بعد موهای خود را به طور یکنواخت از ریشه تا نوک مو به آب کرفس آغشته کنید. به آرامی موهایتان را شانه بزنید. سپس، آنها را تا۳۰ دقیقه با حوله‌ی گرم یا کلاه حمام بپوشانید. در پایان، موهایتان را آبکشی کنید و بگذارید به طور طبیعی خشک شود.

  تفاوت کرم آبرسان و مرطوب کننده

چگونه فر موهای خود را کاهش دهید؟

چند نکته‌ی دیگر که به کاهش فری موهایتان کمک می‌کند:

۱- بعد از شست وشوی مو، هنگامی که هنوز نوک موهایتان مرطوب است، آنها را سفت بپیچانید و در پشت سر به صورت گوجه‌ای به بالا جمع کنید. بهتر است تا زمانی که موهایتان به طور کامل خشک نشده‌اند، آنها را به همین صورت نگه دارید.

۲- قبل از خواب موهایتان را از وسط به دو نیم تقسیم کنید (مانند وقتی که می‌خواهید موهایتان را در دو طرف سر دم اسبی کنید). یک قسمت را بگیرید و با کش به نزدیک پوست سر خود ببندید. سپس، به فاصله‌ی حدود ۲ سانتی متر موهایتان را با یک کش دیگر ببندید. این کار را تکرار کنید تا به انتهای مو برسید. تمام کش‌ها را صبح روز بعد باز کنید.

۳- یک فنجان شیر را در بطری اسپری دار بریزید. ۳۰ دقیقه یا یک ساعت قبل از حمام کردن، موهایتان را با شیر موجود اسپری کنید. این کار را هر بار قبل از شستن موی خود انجام دهید. پس از چند بار شست وشو تاب موهایتان از بین خواهد رفت.

منبع سایت لافارر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *