استایل خانم‌ها, خرید لباس زیر, لباس زنانه, مد و استایل

فواید استفاده از لباس زیر که تا امروز نمیدانستید!

خرید شورت زنانه | پوشیدن هیچ لباسی بی فایده نیست.

مدت زمان تخمینی مطالعه: ۱۲ دقیقه

خرید شورت زنانه | شاید در وهله اول استفاده از شورت و سوتین و یا به صورت کلی لباس زیر بی فایده به نظر برسد، اما اینطور نیست. تصمیم داریم در این مقاله در مورد فواید لباس زیر به خصوص شورت صحبت کنیم پس همراه ما باشید.

بعضی افراد از لباس زیر متنفر هستند و بدون آن احساس راحتی و آزادی می‌کنند، بعضی افراد از اینکه خطوط لباس زیرشان مشخص شود معذب می‌شوند، بعضی‌ها هم تنبل هستند و حوصله ندارند. اما دلایل مختلف بهداشتی وجود دارد که برای رعایت آنها بخواهید از لباس زیر استفاده کنید.

دلایل استفاده از لباس زیر

  • لباس زیر از بدن محافظت می‌کند و بدن را تمیز نگه می‌دارد. مثلاً ترشحات طبیعی هر خانومی اگر با شلوار یا پای لخت برخورد کند، فرم اسیدی آن باعث آلوده شدن و نامرتب به نظر رسیدن لباستان می‌شود.
  • لباس زیر نخی و گشاد بسیار فرم محافظتی از اندام های شما خواهد داشت. گاهی لباسی در تن دارید که موجب حساسیت و عفونت و یا به خاطر سفت و خشن بودنش باعث زخم شدن بدن شما می شود. پس لباس زیر درست از خارش پوست و پارگی و سایش بدن جلوگیری می‌کند.
  • بعضی لباس‌ها مواد شیمیایی دارند و لزوماً الیاف طبیعی نیستند و گاهی از خودشان رنگ پس می‌دهند که این رنگ‌ها باعث ایجاد عفونت می‌شود و خطرناک است و ممکن است اندام شما درگیر قارچ شود.
  • منطقه مرطوب در بدن، بهترین ناحیه برای رشد باکتری است. ناحیه تناسلی انسان فضای مرطوب دارد، پس به راحتی و بدون محافظت لباس زیر عرق کرده و باکتری رشد می‌کند. مگر آنکه به صورت روزانه شورت خود را عوض کنید.

اما گاهی پزشکان این نظر را دارند که بهتر است هر از گاهی بدون شورت بخوابید اما کاملاً محدود است و دلیلی ندارد همیشه از این راه استفاده کنید.

  • پوشیدن لباس زیر از بیماری‌هایی مثل folliculitis جلوگیری می‌کند. این یک نوع بیماری پوستی است که موجب التهاب اندام شما می‌شود. معمولاً علائم آن سایش و خارش است؛ به خصوص اگر لباس زیر شما تنگ باشد شرایط بدتری پیدا می‌کند.

فواید استفاده از لباس زیر

  • همچنین از میکرو بریدگی و یا شکاف واژن جلوگیری می‌کند. تصور کنید که مرتب در حال کار در بیرون از منزل یا داخل منزل خود هستید و یا اصلا در حال تمرین هستید. اگر لباس زیر نداشته باشید، پوست شما حساس‌تر شده و آسیب می‌بیند.
  • یک اتفاق مهم در زندگی خانم ها پریود شدن است. از آنجایی که نمی‌توان دقیق حدس زد چه روز و ساعتی پریود اتفاق می‌افتد، و فقط میتوان زمان تقریبی آن را پیش بینی کرد، لباس زیر از لکه‌های خونی که ایجاد می‌شود جلوگیری می‌کند و دست‌کم لباس اصلی شما آلوده و کثیف نمی‌شود. به خصوص وقتی بیرون هستید استفاده از هر شورتی، بخصوص شورت مخصوص عادت ماهانه، بسیار از بدن محافظت می‌کند.
  • گاهی دچار عفونت و قارچ هایی می‌شوید که ایجاد بوی نا مطبوع می‌کنند یکی از راه‌های جلوگیری از این اتفاق آزاردهنده، استفاده از لباس زیر است.
  • هر چقدر بیشتر بدون لباس زیر باشید، مجبور می‌شوید لباس های اصلی خود را بیشتر تعویض کنید و بشویید. حتی ممکن است در روز چند بار این ها را بشویید. پس اینگونه استفاده از آب، آسیب دیدن بافت پارچه لباس و میزان کار با ماشین لباسشویی افزایش پیدا می‌کند. حتی ممکن است شلوارهای جین خود را مدام شست و شو دهید.

دلایل بهداشتی و فواید استفاده از لباس زیر

  • از بحث بهداشتی فواید لباس زیر اگر فاصله بگیریم، مزایای دیگر استفاده از آنها جنبه زیبایی دارد. مثلاً گاهی لباس زیر به بدن فرم می‌دهد. یک سوتین خوب سینه را بالا می‌کشد و آن را جمع می‌کند و باعث گرد و سفت شدن آن می‌شود. گاهی یک شورت خوب شکم و پهلو را جمع و باسن را بالا می‌کشند و لیف می ‌کند.‌
  • نقش لباس زیر را در فعالیت های روزانه خود نادیده نگیرید. گاهی در موقعیتی یکسری نگرانی پیش می‌آید؛ مثلا تکان خوردن شدید سینه در هنگام فعالیت، برجستگی در هنگام سرما، برخورد با سطح لباس و آسیب دیدگی و بسیاری موارد دیگر وجود دارد که اگر لباس زیر پوشیده باشید با حس بهتر و راحت‌تر می‌توانید فعالیت خود را انجام دهید.
  •  مثلاً ورزش کردن را در نظر بگیرید استفاده از سوتین های ورزشی و نیم تنه های ورزشی از تکان‌های بیش از حد جلوگیری می‌کند و سایز آن در هنگام ورزش آنچنان کم نمی‌شود و احساس درد هم نمی‌کنید.

  • گاهی بعضی از افراد اعتماد به نفس خود را از دست می‌دهند و احساس می‌کنند که اندام زشتی دارند. در مرحله اول این را در نظر بگیرید که شما با هر اندامی زیبا هستید و از خودتان نباید ایراد بگیرد. اما اگر می‌خواهید تغییر و زیبایی دوچندانی به دست آورید می‌توانید از بعضی لباس زیرهایی استفاده کنید که فرم جذابی به بدن بدهد. اینگونه هم احساس لطافت و نرمی بیشتر روی پوست خود دارید و هم اعتماد به نفستان بیشتر می‌شود.

جنس مناسب لباس زیر

اما اگر جنس مناسب لباس زیر را بخواهیم بررسی کنیم، در وهله اول باید سراغ الیاف طبیعی برویم. سعی کنید لباس زیری را تهیه کنید که از نخ و پنبه به دست آمده باشد.

لباس زیر نزدیک‌ترین لباس به سطح پوست شما است و با اندام جنسی در تماس است. به دلایلی و فواید استفاده از لباس زیر که پیشتر اشاره کردیم باید از پارچه‌هایی استفاده شود که لطیف و مناسب هستند و بتوانند رطوبت پوست را کنترل کنند، ضد حساسیت باشند، نرم لطیف بوده و دوام بالایی داشته باشند و هوا در آن در جریان و قابل تنفس باشد.

اگر سالم هستید که می‌توانید در شب هم با لباس زیر به خصوص شورت بخوابید، اما اگر دچار عفونت هستید در شب هنگام خواب بهتر است لباس زیر نداشته باشید تا هوا در جریان باشد و رطوبت آن کاهش پیدا کند تا کم کم باکتری‌های آن از بین برود.

  معرفی انواع لباس زیر زنانه

اگر حس برهنه خوابیدن را دوست ندارید می‌توانید از شلوارهای گشاد استفاده کنید اما شلوار باید تمیز باشد و مرتب شسته شود.

اما به صورت کلی شب‌ها بدون شورت خوابیدن مشکلی را ایجاد نمی‌کند و برای سلامتی ناحیه تناسلی مفید است.

شست و شو لباس زیر

برای شستشوی لباس زیر خود از صابون استفاده کنید. به گفته پرشکان می‌توانید لباس‌های زیرتان را با صابون‌های رخت شویی یا شامپو بچه که مناسب ترین نوع شستشوی لباس زیر هستند بشویید. چون عاری از هرگونه ماده شیمیایی حساسیت زا می‌باشند.

بعد از شست و شوی لباس زیر به مدت ۳۰ دقیقه آن را در مقابل آفتاب قرار دهید یا اتو کنید تا باکتری آن کم شود. بهتر است در ماشین لباسشویی نندازید تا دیگر لباس‌ها آلودگی نشود تا اگر دچار عفونت بودید، این مشکل به دیگر پوشاک سرایت نکند.

به تاریخ انقضاء لباس زیر خود دقت کنید. باکتری‌ها و مدفوع به میزان بسیار کمی در لباس زیر باقی می‌ماند و هر چقدر مراقبت کنید در این قضیه تغییر ایراد نمی‌شود.

هر چند دور انداختن لباس زیر به محیط زیست آسیب می‌زند اما اگر سالم هستید و مرتب، می‌توانید تا یک سال آنها را نگهدارید، اما اگر باکتری داشته باشید چاره‌ای جز دور انداختن آن ندارید.

در این مقاله سعی کردیم از فواید لباس زیر، جنس آن و تاثیر آن در لایف استایل صحبت کنیم تا از کنار این آیتم‌ها به راحتی عبور نکنید. نکات بهداشتی مهم‌ترین مسئله در زندگی هر انسانی است پس بهتر است حرف‌های گفته شده در این مقاله را جدی بگیرید تا مشکلی پیش نیاید.امیدوارم از خواندن این مقاله لذت برده باشید. چه نکاتی وجود دارد که شما در زندگی رعایت کردید که ما جا انداختیم؟ نظر خود را با ما در میان بگذارید.

پیشنهادات شیک و پیک برای شما

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *