پوست و مو, مو

فواید روغن جوانه گندم برای موها

فواید روغن جوانه گندم برای موها

روغن جوانه گندم منبع اسیدهای چرب ضروری، آنتی‌اکسیدان‌ها و پروتئین‌های باکیفیت محسوب می‌شود و در پیشگیری و درمان اکثر مشکلات زیبایی نقش دارد. در این مطلب با فواید روغن جوانه گندم برای سلامت موها آشنا می‌شویم.

روغن جوانه گندم یک روغن گیاهی است که از جنین داخل گندم گرفته می شود. این محصول با وجود اینکه روغن است، اما باعث چرب شدن زیاد موها نمی شود.

روغن جوانه گندم به رنگ نارنجی تیره است و بوی ملایمی دارد. این روغن حاوی خواص بی نظیری برای پوست و مو است و امروزه در ترکیب اکثر محصولات زیبایی استفاده می شود. این روغن بعد از جذب شدن به طور مطلوبی اثر مرطوب کنندگی و احیاکنندگی خود را به جا می گذارد.

روغن جوانه گندم منبع اسیدهای چرب ضروری، آنتی اکسیدان ها و پروتئین های باکیفیت محسوب می شود و در پیشگیری و درمان اکثر مشکلات زیبایی نقش دارد. در ادامه شش تاثیر مثبت روغن جوانه گندم روی سلامت موها را بررسی می کنیم.

افزایش رشد سالم موها

استفاده از روغن جوانه گندم روی ریشه موها یک درمان طبیعی برای مقابله با ریزش موها و برطرف کردن مشکل رشد آنهاست. این روغن حاوی میزان زیادی ویتامین های ب است که برای تحریک رشد سلولی و ساخت بافت ها لازم هستند.

  مشکل پُرمویی در خانم ها

پروتئین‌های موجود در این روغن به تقویت فیبرهای مو و پیاز مو کمک می کند. به این ترتیب امکان شکستن، خشکی و دیگر مشکلاتی که منجر به ریزش مو می شود کاهش پیدا می کند. علاوه بر این اسیدهای چرب ضروری و ویتامین E موجود در این روغن باعث تنظیم تولید روغن روی پوست سر می شود و به حفظ حجم موها و شفافیت و سلامت آنها کمک می کند.

مقابله با خشکی موها

چربی های سالم موجود در روغن جوانه گندم مانند اسید لینولئیک و اسید پالمیک، به راحتی جذب پوست سر شده و به مرطوب نگه داشتن موهای خشک کمک می کند. آنتی اکسیدان های موجود در این روغن با آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد مقابله کرده و اختلال pH را که به خشکی موها منجر می شود کاهش می دهد. ویتامین های  A،D  و E باعث تقویت فیبر موها شده و درخشندگی و رطوبت آنها را حفظ می کند.

مالیدن مقدار کمی روغن جوانه گندم روی موها باعث کاهش حالت الکتریسیته موها می‌شود

یک نرم کننده طبیعی برای موها

بافت نرم و مواد مغذی ضروری موجود در این روغن، از آن نوعی نرم کننده طبیعی ساخته است که می توان بعد از شامپو کردن موها استفاده کرد.

استفاده از این روغن به جای نرم کننده ها نه تنها به صرفه است، بلکه باعث تقویت موها نیز می شود، چون چربی های سالم موجود در آن به حفظ درخشندگی موها کمک کرده و همچنین باعث باز شدن گره موها می شود. در نتیجه از شکستن موها در حین شانه زدن جلوگیری می کند.

  علت چربی موی سر: ۱۲ راهکار فوق‌العاده برای رهایی از موهای چرب

ممانعت از برق گرفتگی موها

مالیدن مقدار کمی روغن جوانه گندم روی موها باعث کاهش حالت الکتریسیته موها می شود. بافت این روغن به مرطوب نگه داشتن موها کمک کرده و مانع از بلند شدن آنها در تماس با شال و روسری یا باد و غیره می شود. استفاده اندک از این روغن خطری برای چرب شدن موها ندارد، اما تاثیر مثبت خود را به جا می گذارد.

محافظت از پوست سر

پروتئین ها، ویتامین E و اسیدهای چرب ضروری موجود در روغن جوانه گندم جزو مواد مغذی مورد نیاز پوست سر هستند. این ترکیبات pH طبیعی پوست را تنظیم می کنند و باعث دفع سلول های مرده موجود در سطح پوست سر می شوند.

ماساژ دادن پوست سر با این روغن باعث تحریک جریان خون در این منطقه شده و به اکسیژن رسانی سلول ها و رساندن مواد مغذی به آنها کمک می کند. علاوه بر این روغن جوانه گندم خاصیت ضدباکتریایی و ضدعفونی کنندگی دارد و در نتیجه باعث درمان مشکلاتی مانند شوره و سایر مشکلات باکتریایی و قارچی می شود.

مقابله با موخوره

خشک شدن موها عامل مهمی در ایجاد موخوره است. استفاده از روغن جوانه گندم به واسطه اسیدلینولئیک، ویتامین های ب کمپلکس و ویتامین E باعث ترمیم آسیب فیبرها شده و موخوره را درمان می کند.

  آشنایی با بهترین و بی‌دردترین روش مو زدایی

روش استفاده از روغن جوانه گندم برای حفظ سلامت موها

می‌توانید روغن جوانه گندم را به تنهایی و یا در ترکیب با روغن های دیگر به صورت ماسک به موها بزنید. با توجه به نیاز موهایتان می توانید این روغن را به میزان اندک به پوست سر، نوک موها و یا روی کل موها بزنید. بهترین کار این است که از این روغن در طول روز و در ساعات بیکاری استفاده کنید. به این ترتیب که روغن را روی موها بزنید و قبل از شستن، مدتی صبر کنید.

همیشه با مقدار کمی از این روغن شروع کنید، چون زیاده روی در آن کار شستشو و آبکشی را سخت می کند. توصیه می شود هر هفته دو تا سه مرتبه از این روغن استفاده کنید. روغن جوانه گندم در داروخانه ها و عطاری ها وجود دارد و شما می توانید با استفاده از آن، سلامت و شادابی موهایتان را افزایش دهید

آدرس مقاله: تبیان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *