چی بپوشم؟, مد و استایل

برای مراسم خاکسپاری چه لباسی بپوشیم ؟

لباس مناسب ختم

خاکسپاری

استایل مراسم خاکسپاری | احتمالاً یکی از سوالات مهم شما قبل از شرکت در مراسم ختم، این است که چه بپوشد و چه استایلی در مراسم خاکسپاری بزنید؟ البته اقوام را هم نباید نادیده بگیرید زیرا بعضی از آنها در مراسم‌های خود لباس محلی به تن می‌کنند؛ اما با ظهور شبکه‌های اجتماعی این سوال دغدغه‌ای برای افراد شد. به هر حال نوع پوشش شما هم یک نوع ادای احترام به صاحبان آن مجلس است.

طبعا این را هم می‌دانید که بعد از این اتفاق باید پیام تسلیت  و  گل برای خانواده داغدار بفرستید، پس هیچ بحثی در این موارد نیست. این را هم صددرصد می‌دانید که برای شرکت در هر مراسمی از جمله مراسم ختم باید از قبل آب و هوا و فرهنگ خانواده را در نظر بگیرید؛ مثلاً اگر سرد بود با یک تیشرت ظاهر نشوید.

اما می‌خواهیم بهترین و مناسب‌ترین استایل مراسم ختم و عزاداری را با هم بررسی کنیم؛ پس تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

لباس مناسب ختم

انتخاب استایل مراسم خاکسپاری

در واقع شما در مراسم ختم هم موظف به رعایت درس کدها هستید.اما درس کد مراسم ختم چیست؟ رسمی، بدون جلب توجه، بدون آراستگی بیش از حد و رنگ تیره.

  چگونه در دانشگاه استایلی شیک داشته باشیم ؟

از رنگهای روشن پرهیز کنید:

همان طور که می‌دانید در اکثر کشورها مشکی رنگ مناسب مراسم عزا است. البته شما می‌توانید از رنگ‌های دیگری مثل سرمه‌ای، قهوه ای سوخته، آبی نفتی و… کلا رنگ‌های تیره استفاده کنید. اما رنگ روشن و جیغ به هیچ وجه نباید بپوشید؛ مگر آنکه مراسم‌ سالگرد در تالاری باشد و شما در زیر کت خود یک پیراهن سفید یا آبی روشن بپوشید اما رنگ جیغ مطلقا ممنوع است.

در مراسم خاکسپاری رسمی بپوشید مگر اینکه خلاف آن را بخواهند:

شما باید تمام تلاش خود را کنید که رسمی باشید. البته پوشش رسمی به نوع مراسمی که در حال برگذاری است بستگی دارد مثلا خاکسپاری، سوم، هفتم و… هر کدام متفاوت است. همین طور به فضایی که مجلس در آن برگزار می‌شود هم توجه کنید. به هر حال باید یک فرقی بین سالن و رستوران، مسجد و فضای باز باشد. اما یکسری کلیت وجود دارد که باید رعایت شود

اول اینکه بهتر است سراغ لباس‌های کژوال و اسپرت نروید؛ یعنی شلوار جین و زاپ و کفش اسپرت و اینها مناسب عزا نیستند؛ پس بهتر است خانومانه و مردانه دیده شوید.

اما لطفاً از آن طرف بوم هم نیفتید و به اصطلاح to much  نباشید. یعنی چه؟ یعنی اینکه کفش ۱۲ سانتی پا نکنید زیرا این اقدامتان جز جلب توجه لطف دیگری ندارد. به هر حال آنجا پر از آدم‌هایی است که ناراحت هستند و ممکن است با این کارهای شما ناراحتیشان افزوده شود.

آراستگی بیش از حد هم در هر مراسمی بد است. مردم در این مسائل به دو دسته تقسیم می‌شوند: دسته اول که شیک بودن را زشت می‌دانند و حتی معتقدند برداشتن ابرو تا چهلم بد است. دسته دوم شیک بودن را بد نمی‌دانند و نمی‌گذارند هیچ وقت حتی در ناراحتی نامرتب به نظر برسند. اما هیچ‌ کدامشان آرایش غلیظ، لاک جیغ و شنیون را درست نمی‌دانند.

واقعیت این است که اگر از بستگان دور هستید و برای ادای دین به مراسم می‌روید، می‌توانید یک مقدار شیک، مرتب و معقول به نظر برسید..

همچنین برای خرید مانتو عبایی زنانه میتوانید به از وبلاگ شیک و پیک استفاده کنید تا شما را برای خرید محصولات مورد نیازتان راهنمایی کند و با راهنماییهای انجام شده بتوانید بهترین تصمیم را بگیرید.

  جدید ترین مدل های بستن شال و روسری در هر استایلی

استایل مراسم خاکسپاری برای خانم‌ها

در هر صورت بهتر است در مراسم‌های این چنینی خانم‌ها مانتو بپوشند. همچنین می‌توانید از پارچه حریر هم استفاده کنید؛ مثلاً یک شال حریر یا یک قسمت از مانتو که با حریر کار شده باشد انتخاب درستی است. همپنین اگر علاقه دارید شیک‌تر ظاهر شوید، از لباس‌های دانتن و گیپور استفاده کنید.

در نهایت این را هم باید بگویم که لباس خیلی تنگ و بدن‌نما انتخاب بسیار غلطی است؛ به جای آن از کت‌های بلیزر استفاده کنید.

استایل مراسم خاکسپاری برای آقایان

آقایان کت شلوار را انتخاب کنند بهتر است. همچنین بهتر است دکمه‌های پیراهن خود را ببندید. اگر هم با شلوار جین احساس راحتی می‌کنید بهتر است ساده و به رنگ تیره باشد یعنی مشکی و نهایتاً خاکستری. می‌توانید از تیشرت‌های ساده و بدون طرح و مشکی و یا همراه کت و شلوارتاناز پیراهن مردانه تیره رنگی استفاده کنید.

اگر برای مراسم سالگرد می‌خواهید استایلی داشته داشته باشید به دلیل کاهش غم، می‌توانید از کت و شلوار یا بلوزهای خاکستری استفاده کنید.

  آقایان چگونه با لباس پوشیدنشان خانم ها را جذب کنند؟

انتخاب دیگرتان می‌تواند پلوشرت‌ها در تابستان باشد. اگر هوا هم سرد بود کت بلند از درست‌ترین انتخاب برای شما است. این را  هم در نظر بگیرید که هر لباسی می‌پوشید، بدن خود را لخت نگذارید. اگر خانم هستید سر و گردن خود را خوب بپوشانید و اگر آقا هستید دکمه پیراهن خود را حتما ببندید.

انتخاب اکسسوری

کراوات می‌تواند از دیگر انتخاب‌های درست آقایان باشد اما بهتر است ساده، تیره و با طرح‌هایی مثل ترمه باشند. به هیچ عنوان از طراح‌های راه راه و چهارخانه استفاده نکنید.

پیشنهاد ما هم به آقایان و هم خانم‌ها استفاده از ساعت و عینک است . البته بانوان کمتر از مردها عادت به استفاده از ساعت دارند که می‌توانند جای آن از دستبند ظریف استفاده کنید.اما حواستان هم باشد که لزومی ندارد از جواهرات استفاده کنید چون شما برای خودنمایی به مراسم ختم نمی‌روید.

  اصول انتخاب اکسسوری برای خانم های چاق

اکسسوری‌های زمستان و فصل سرد شما برای مراسم خاکسپاری می‌تواند چتر، دستکش، کلاه و شال گردن باشد.

کفش مناسب مراسم خاکسپاری

کفشتان بهتر است رسمی باشد. کفش عادی انتخاب خوبی است که به همراه کت و شلوار خود استایل خوب و رسمی ایجاد می‌کند. همچنین خانم‌ها کفش تخت و فلت و پاشنه بلند را می‌توانند انتخاب کنند؛ اما به هیچ عنوان از پاشنه خیلی بلند استفاده نکنید. پاشنه استاندارد ۳ تا ۵ سانتی متر است.

ارایش مناسب مراسم ختم

در ایران عمدتا آرایش کردن در چنین مراسم‌هایی پسندید نیست و از نظر مردم یک نوع بی‌احترمی به خانواده داغدار است. پس با خط چشم و سایه آنچنانی و لاک‌های رنگی مورد تایید هیچ خانواده عزاداری نخواهید بود؛ هر چند از این سختگیری کاسته شده است اما بیش از حدش در هیچ کجای دنیا جذاب نخواهد بود. می توانید از کرم‌های مرطوب کننده و ضد آفتاب و یا از کرم پودر نزدیک به رنگ پوستتان استفاده کنید.

ریمل و مداد چشم برای مراسم خاکسپاری و آرایش چشمتان کافی است و بهتر است از سایه استفاده نکنید.

حواستان باشد به هیچ عنوان سراغ کانتور و کانسیلر نروید و جای آن از برنزر استفاده کنید.

همچنین در نهایت با پودر فیکس آرایشتان را فیکس کنید که در صورت تعریق و یا ریختن اشک، رد آنها بر روی کرمتان باقی نماند و ظاهر نامرتبی برای صورتتان به وجود نیاورد.

  ۷تکنیک ست کردن کیف

شاید خوشایند نباشد حرف زدن در مورد مراسم‌هایی مثل مراسم خاکسپاری که یادآور ناراحتی است، اما آراستگی در هر شرایطی حرف اول را می‌زند. امیدوارم از خواندن این مقاله لذت برده باشید. تجربیات خود را با ما در میان بگذارید.

همچنین برای استایل و لباس مناسب دورهمی میتوانید به از وبلاگ شیک و پیک استفاده کنید تا شما را برای خرید محصولات مورد نیازتان راهنمایی کند و با راهنماییهای انجام شده بتوانید بهترین تصمیم را بگیرید.

نویسنده: سپیده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *