چی بپوشم؟, مد و استایل

لباس مناسب پاگشا چیست؟

پاگشا یکی از مراسم‌هایی است که بعد از عروسی برگذار می‌شود. در واقع اقوام عروس و داماد را به خانه خود دعوت می‌کنند. پیش‌تر در مورد لباس مناسب خاستگاری و لباس مناسب عروسی صحبت کرده بودیم و گفتیم که در خاستگاری و عروسی چی بپوشید. اما امروز قرار است در مورد نحوه لباس پوشیدن در پاگشا صحبت کنیم. پس با ما همراه باشید تا استایل و لباس  مناسب پاگشا را با هم بررسی کنیم.

Estimated reading time: ۶ دقیقه

از آن جایی که شما قرار است اولین بار به عنوان عروس یک خانواده با اقوام برخورد داشته باشید، پس بسیار نوع پوشش و رفتار شما مهم است. البته که حرف ما این معنی را ندارد که ادا دراورید، اما باید کمی حواستان جمع باشد و مرتب تر از همیشه ظاهر شوید. شاید قبل از توجه به رنگ لباستان به مرتب بودنتان توجه کنند، پس تمام تلاش خود را کنید که صورت و در کل ظاهر پاکیزه و آراسته داشته باشید.

نکته بعدی این است که سعی کنید خیلی لباس‌های باز و لخت نپوشید. البته این کاملا به فرهنگ و خصوصیات شخص خودتان و همسر و خانواده بستگی دارد. ممکن است در خانواده شما کاملا عادی باشد اما اگر بخواهیم فرهنگ اکثر خانواده‌های ایرانی را مد نظر قرار دهیم معمولا این را متوجه خواهید شد که بهتر است لباس های آنچنان باز استفاده نکنید.

از ست‌های جذابی که در پاگشا می‌توانید استفاده کنید این شومیز جذاب سرخ‌آبی با شلوار کشی مشکی است. برای تهیه آن روی تصویر بزنید سر بزنید.

  دانستن این نکات هنگام خرید شلوار مردانه الزامی است!

لباس‌های بیش از حد تنگ یا باز برای این مهمانی واقعا مناسب نیستند؛ زیرا شما شناخت کافی از افراد ندارید و نمیدانید ممکن است با چه واکنش هایی رو به رو شوید.

مینی اسکارف جذاب را با کلیک روی عکس تهیه کنید.

لباس مناسب پاگشا

انتخاب لباس مناسب پاگشا کاملا به خودتان بستگی دارد و سلیقه‌ای که دارید. شما بهتر از هر فرد دیگری می‌دانید با چه چیزی راحت و در عین حال شیک ظاهر می‌شوید. اما قبل از اینکه سراغ آیتم‌های استایل مناسب پاگشا برویم این را باید بگویم که شما نو عروس هستید؛ پس هیچ کس حس خوبی نمیگیرد اگر ببیند شما لباس‌های به رنگ تیره مثل مشکی بپوشید.

در عوض به خاطر فرهنگی که در جامعه و نگاهی که در مورد این نوع مراسم‌ها و عروس وجود دارد معمولا همه انتظار دارند عروس رنگ روشن بپوشد. البته هیچ اجباری وجود ندارد اما جلوه قشنگ‌تری دارد اگر به عنوان نو عروس در مراسم پاگشا خود لباس‌های روشن و نود بپوشید.

خامه دوزی از قشنگ‌ترین انتخاب‌های شما به عنوان یک نو عروس می‌تواند باشد. به خصوص که ست زیبایی با شلوار مازراتی به وجود آورده است. پس برای سفارش این ست جذاب روی تصویر بالا کلیک کنید مراجعه کنید.

اما در انتخاب لباس آنچنان دست بازی ندارید. انتخاب‌های شما عبارت‌اند از:

  • یکی از بهترین لباس‌های مناسب پاگشا کت و شلوار است. گاهی کت و شلوارها خیلی رسمی هستند و‌ ممکن است معذبتان کند، گاهی هم فرم اسپرت تر ‌و جوانانه‌تری دارند.
  بررسی انواع شلوار تیره و خنثی برای خرید

انتخاب کت و دامن

  • انتخاب بعدی شما در استایل و لباس مناسب پاگشا ، کت و دامن است. البته همانطور که در مقالات قبل اشاره کردیم کت و دامن سن را افزایش می‌دهد پس اگر زیر ۳۰ سال سن دارید بهتر است سراغ آن نروید.

  • یک کار جالبی که می‌توانید انجام بدهید ست کردن با همسرتان است. مثلا رنگ بخشی از لباس‌هایتان را با هم ست کنید. به خصوص اگر به شومیز علاقه دارید میتوانید شومیز و شلوار خود را با پیراهن یا تیشرت همسرتان ست کنید و فرم جالبی به استایلتان بدهید.

انتخاب لباس مناسب پاگشا : شلوار

اگر به دنبال تونیک با رنگ‌بندی بالا و قیمت مناسب هستید مزون بالا می‌‌تواند پیج مناسبی برای نیازتان باشد. بر روی عکس کلیک کنید.

  • شلوار جین انتخاب خوبی است. البته که ما پیشنهاد می‌کنیم از شلوارهایی مثل کتان، پارچه‌ای یا لینن برای لباس مناسب پاگشا استفاده کنید که فرم رسمی‌تری به خود بگیرید. اما اگر عادت به پوشیدن شلوار جین دارید و طرف حسابتان هم ادم های راحتی هستند و سخت نمی‌گیرند، می‌توانید انتخاب کنید که با آن یک شومیز ست کنید.
  همه چیز در مورد استایل بوهو مردانه

  • می‌توانید به طور کلی سراغ لباس‌های کار شده‌تر بروید. مثلا لباسی از جنس گیپور یا دانتل بپوشید، یا هر خرج کار دیگری که می‌خواهید به سلیقه خودتان انتخاب کنید. اینکه پترن داشته باشد یا ساده باشد کاملا به خودتان بستگی دارد.

  • در مورد آستین لباستان، شومیزی ‌که آستینش کمی پف داشته باشد پیشنهاد ما است و پیشنهاد بعدی ما آستین کیمونو است. اندازه آستینتان هم به پینشهاد شیک و پیک بهتر است بلند یا سه ربع باشد.
  • اورال یا لباس‌هایی که بالاتنه چپ و راست دارند هم می‌توانید بپوشید.

  • حواستان باشد سراغ لباس‌هایی که مدل یا پترن عجیب غریب دارند در لباس مناسب پاگشا ی خود نروید و سنگین باشید.
  • جنس پارچه لباس شما هم بهتر است کمی سنگین و خشک باشد.

کفش مراسم پاگشا

  • سعی کنید حتما یک صندل تمیز با خود همراه داشته باشید. البته اجباری نیست اما استایلتان را به عنوان یک نو عروس مرتب‌تر نشان می‌دهد. جالب هم نیست با کفش پاشنه بلند ۱۲ سانتی در خانه مردم راه بروید که هم خودتان و هم بقیه را معذب کنید.
  چگونه بدون کت و شلوار خوش تیپ به نظر برسیم؟

  • از زیوالات هم می‌توانید استفاده کنید. البته حواستان باشد که هر چه طلا برایتان خریده‌اند را نپوشید و متناسب با فرم لباستان آن را انتخاب کنید. این را هم در نظر بگیرید که هر چقدر با ظرافت بیشتری و‌ در تعداد کم زیورالات خود را انتخاب کنید، ظاهر ساده و زیباتری خواهید داشت.

  • حتما یک شال یا روسری همراه داشته باشید. ممکن است شما مشکلی نداشته باشید، اما مهمانانی که حضور دارند ممکن است حساس باشند در این مسائل؛ پس بهتر است در این شرایط، شال‌های حریر، ساتن و ابریشم در استایل و لباس مناسب پاگشا استفاده کنید.

  • اگر هم که مشکلی با نداشتن حجاب ندارند، چه بهتر که می‌توانید موی خود را با یک سنجاق سر زیبا ترئین کنید .

شما چه لباس‌هایی را در پاگشا خود پوشیده اید؟ یا اطرافیان شما چه استایلی را برای استایل و لباس مناسب پاگشا خود انتخاب کرده بودند؟ تجربیات خود را با ما درمیان بگذارید تا بقیه افراد هم از آن استفاده کنند. امیدواریم از خواندن این مقاله لذت برده باشید.

نویسنده: سپیده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *