چی بپوشم؟, مد و استایل

محرم چی بپوشم؟

استایل مناسب محرم | واقعیت این است که مردم همیشه تمایل دارند که در لباس‌هایشان از رنگ مشکی استفاده کنند.

Estimated reading time: ۷ دقیقه

مشکی واقعا رنگ مناسبی در همه موقعیت‌ها است. از مراسم‌های تلخ و عزاداری تا مراسم‌های مثبت و عروسی. در همه حال همه را یاری می‌کند اما داستان آن است که در ایران عزیز وقتی ماه محرم می‌شود مردمی که رنگ‌های شاد و روشن می‌پوشند هم تمایل پیدا می‌کنند به این رنگ و ناخودآگاه به خاطر عزاداری که در جامعه به وجود می‌اید این اتفاق در درون همه رخ می‌دهد .

اما همین لباس مشکی و یکنواخت ظاهرا یک دست لباس مشکی شده است، اما واقعا باید فکر شود در موردش. به هر حال واقعیت این است که انسان به زیباتر دیده شدن گرایش دارد و حتی در ماه محرم هم می‌خواهد شبیه به بقیه نباشد و هر کس استایل مشکی منحصر به فرد خود را داشته باشد. پس با ما همراه باشید تا استایل مناسب محرم را با هم بررسی کنیم و آیتم‌های مناسب آن را مشخص کنیم.

اولین و مهم‌ترین مسئله این است که در این ماه باید متانت و وقار خود را حفظ کنید و از هر چیز بیش از حدی دوری کنید. یادتان نرود شما قرار است در این ماه به اعتقادات و وقایع احترام بگذارید. رنگ استایل مناسب محرم بعد از مشکی رنگ سرمه‌ای است. مهم این است که رنگ استایل و لباس شما تیره باشد. اما بهتر است سراغ رنگ دیگری نروید.

استایل مناسب محرم

اگر بانویی هستید که چادر سر می‌کنید داستان شما کاملا متفاوت است. چادر مشکی است و هر رنگی هم جدای روسری زیر آن انچنان دید ندارد. فقط اگر چادر شما ملی بود و مانتو معلوم می‌شد شما هم سراغ مانتو مشکی بروید.

اما اگر مانتویی هستید باید جز به جز آیتم‌های خود را بررسی کنید. اولین و مهم‌ترین آیتم پوشش هر خانومی مانتو است.  مانتو شما می‌تواند بلند یا کوتاه باشد؛ البته نه آنقدر کوتاه که فرم بلوز به خودش بگیرد.

اگر عادت دارید که ساده بپوشید مانعی ندارد و خیلی هم زیباست؛ اما اگر به طرح علاقه دارید، بهتر است طرحش هم مثل استایل مناسب محرم مشکی باشد.

البته در این سال‌های اخیر دست شما در انتخاب استایل مناسب محرم بازتر شده است و می‌توانید اگر جوان هستید شومیزهای مشکی را انتخاب کنید که البته این پیشنهاد برای موقعیت‌هایی مثل خیابان و… مناسب است . اما اگر دعوت به یک خانه‌ای شدید و مراسم متفاوت بود می‌توانید از بلوزهای آستین بلند هم جدای شومیز مشکی استفاده کنید.

  نکات ضروری خرید مانتو مجلسی که باید بدانید

شلوار استایل مناسب محرم

برای شلوار استایل مناسب محرم می‌توانید جین یا پارچه‌ای انتخاب کنید. به هر حال جین فرمی خنثی دارد از نظر متریال و رنگ و مانعی ندارد هر چند اگر مشکی باشد بهتر است اما حواستان باشد زاپ‌دار نباشد و فرم ساده و سنگینی داشته باشد.

جدای شلوار جین هم می‌توانید از شلوارهای پارچه‌ای و یا کتان استفاده کنید.

از نظر نوع ست کردن هم در این ماه چون مشکی نماد محسوب می‌شود و یک اجبار روانی شکل می‌گیرد، پس استایل مونوکروم اسم تیپ و استایلی می‌شود که شما می‌زنید‌.این را هم در نظر بگیرید که در درجات مشکی خود مثل هر استایل مونوکروم دیگری تنوع ایجاد کنید. مثلا مانتو خود را پر کلاغی بپوشید و یا براق انتخاب کنید و‌ دیگر آیتم‌ها را مشکی کمرنگ جهت استایل مناسب محرم بپوشید.

مثلا یک پالتو یا مانتو مشکی پر کلاغی با یک نیم بوت یا بوت چرم براق و یا کیف براق انتخاب‌های خوبی کنار هم هستند.

اگر زمستان بود زیر ان می‌توانید یک بادی بپوشید و اگر تابستان بود یک تاپ یا تیشرت ساده مشکی کافی است‌. البته حواستان باشد که گردن و سینه خود را با نوع تاپ خوب زیاد نمایان نکنید.

شال و روسری

آیتم بعدی استایل مناسب محرم شما شال و روسری است. می‌توانید اگر به دنبال تنوع هستید جنس آن را تغییر بدهید مثلا از جنس‌هایی حریر، نخ، ساتن و پشم و… استفاده کنید. اگر به طرح علاقه دارید بهتر است هم رنگ استایل و مانتو شما باشد و یا حداقل طرح را در رنگ دیگر داشته باشد

اگر هم عادت به سر کردن روسری دارید می‌توانید از روسری‌های قواره بزرگ استفاده کنید. البته این دست خودتان است اما با قواره بزرگ خیال راحت‌تری دارید.

بهترین جنس شال و روسری ابریشم است. آنها لطیف، مقاوم و سبک هستند و به راحتی روی سر می‌ماند و ومانند ساتن مدام سر نمیخورد و از طرفی دیر چروک می‌شود و ظاهر شما را شلخته نشان نمی‌دهد.

  رازهای خوش‌پوشی و رعایت اصول در استایل مراسم خاکسپاری

جنس دیگری که می‌توانید برای شال و روسری خود استفاده کنید ترکیب شده با دانتل و گیپور است. حواستان باشد هم زمان همه لباس‌های شما با هم این جنسیت را نداشته باشد.  یعنی اگر شال شما دانتل بود مانتو هم دقیقا دانتل و تزئین شده با گیپور نباشد و همینطور برعکس.

کیف و کفش مناسب محرم

در مورد کیف و‌کفش مناسب محرم هم بهتر است جنس انها یکی باشد و اگر طرحی هم دارد ب یک شکل باشد هر چند طرح‌دار جالب نیست و معنایی ندارد. به مات و براق بودن ان هم توجه کنید. البته این هم کاملا سلیقه‌ای است و به خودتان بستگی دارد.

اکسسوری

ساعت، انگشتر و‌دیگر اکسسوری‌ها پایان بندی استایل شما است. ساعت را مثل خیلی از موقعیت‌های دیگر الویت قرار دهید. انگشتر شما می‌تواند سنگ باشد یا نقره و استیل عادی ک همیشه استفاده می‌کنید؛ فقط حواستان باشد ک در استفاده از آنها زیاده‌روی نکنید و سراغ دیگر اکسسوری‌‌ها نروید.

به هر حال فضای عزاداری این اجازه را به شما نمیدهد که زیاد از حد به استایل مناسب محرم خودتان برسید.برای موهای خودتان هم بهتر است چیزی استفاده نکنید و با یک کش یا سنجاق ان ها را جمع کنید.

اگر هوا سرد بود دستکش را هم فراموش نکنید. دستکش استایل مناسب محرم شما را زیبا و شیک نشان می‌دهد.

همه این آیتم‌ها را گفتیم در راستای این که این نکنه را در نظر داشته باشید که مرتب بودن و شیک پوشی در هر شرایطی باید الویت شما باشد. شما حتی می‌توانید آرایش داشته باشید اما باید حواستان باشد بیش از حد استفاده نکنید و کم و ‌نود باشد. امیدواریم از خواند این مقاله استایل مناسب محرم لذت برده باشید. اگر تجربه‌های متفاوتی در پوشش محرم خود دارید که فکر می‌کنید برای دیگران مفید خواهد بود با ما در زیر این مقاله در میان بگذارید‌.

نویسنده:سپیده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *