استایل آقایان, اکسسوری

معرفی انواع کلاه مردانه

معرفی انواع کلاه مردانه-min

کلاه مردانه تریلبی

این کلاهی هست که خیلی از افراد و سلبریتی‌ها از فرانک سیناترا گرفته تا جانی دپ بر سر گذاشته‌اند و کلا این کلاه قابلیت مانور بالایی دارد، چرا که هم با شلوار جین و تیشرت ست می‌شود و هم با کت و شلوار و جلیقه. پس راحت باشید چرا که زیاد نمی‌توانید با این کلاه نگران اشتباه کردن باشید و چون ظاهر جذابی دارد، کلا استایل شما را ارتقا میدهد. یک بار این مدل کلاه را امتحان کنید تا بفهمید منظور ما چیست.

کلاه مردانه پورک پای

این مدل کلاه اسم خیلی جالبی دارد و همینطور هم خیلی پوشیدن آن سخت است. نه اینکه روی سر جا نشود، بلکه استایل خیلی بخصوصی داره که خیلی از مردها که سال‌ها از این کلاه استفاده کرده‌اند هم به سخی می‌توانند با تیپ خود هماهنگ کنند چه برسد به امثال من و شمایی که در این راه تازه کاریم. با این تفاسیر اگر باز هم تصمیم قطعی دارید که از این مدل کلاه بخرید، چاره ای نیست، مثل اینکه عاشق این مدل کلاه شده‌اید.

فقط دقت داشته باشید که این کلاه زمستانی است و قبل پوشیدن آن زیاد نباید تلاش کنید که همه چیز با هم ست باشد چون همین است که کار پوشیدن این کلاه را سخت می‌کند. سعی کنید استایل ساده‌ای رو دنبال کنید و اجازه بدهید کلاه مدل پا خوکی شما خودش را نشان بدهد. بعبارتی اجازه بدهید کلاه استایل شما را تعیین کندنه ترکیب کلاه و لباس.

کلاه مردانه پاناما

تا حالا اسم این مدل را نشنیده‌اید؟ توصیه ما این است که یک بار فیلم پدرخوانده را ببینید. بیشتر کلاه‌ها در این فیلم از این نوع هستند. قیمت این مدل کلاه گران است. چیزی در حدود ۳ میلیون تومان باید بابت جنس اصل و خوب این کلاه بپردازید! این یک کلاه تابستانی است و معمولا با استایل ایتالیایی‌ها منطبق است که لباس‌های راه راه مردانه می‌پوشند. کلاه پاناما معمولاً به رنگ‌های روشن و مخصوصاً سفید دیده می‌شود و لبه پهنی دارد که دور تا دور آن را می‌گیرد. کلاه پاناما در سال ۱۸۳۰ ساخته شد.

  شیک پوش ترین باشید

کلاه کپ

خیلی از آقایان می‌ترسند این کلاه را بر سر بگذارند. ولی این ترس بی اساس است. یک مدل کلاه کپ جنس کشمیری و از برند خوب را خریداری کنید (چیزی حدود ۴۰۰ هزار تومان)، سپس پیراهن بافت و شلوار جین مورد علاقه خود را نیز بپوشید، مطمئن باشید استایل شیک و متفاوتی خواهید داشت. دیوید بکهام هم معمولا این کلاه را استفاده می‌کند و اکثر افرادی که گلف  بازی می‌کنند هم این کلاه مورد علاقه آن‌ها است.

کلاه مردانه هامبورگ

کلاه‌هامبورگ را پسر عموی کلاه فدورا می‌دانند. این کلاه شباهت فراوانی به فدورا دارد ولی لبه آن سخت‌تر و دارای خمیدگی نرمی است. کلاه ‌هامبورگ را از فدورا به واسطه فرو رفتگی در وسط تاج کلاه می‌توان شناخت و تشخیص داد. ادوارد هفتم عاشق کلاه بود و زمانی که به آلمان سفر کرده بود این کلاه را به سر نهاد. کلاه‌ هامبورگ شما را همانند به بازرگانان کهن می‌کند. این کلاه در گذشته به سر بازرگان‌ها و مردان ثروتمند غربی دیده می‌شد.

کلاه مردانه قایقران

جنس این کلاه از کاه گندم بود ولی این روزها پارچه‌ای شده است. این کلاه دارای لبه دورتادور، تاج مسطح و روبان در محل اتصال آن به لبه است. این کلاه به واسطه اینکه مورد علاقه قایقرانان، کشتی سواران و ملوانان بود به این اسم شهرت پیدا کرد. این در حالی بود که بعد از چند دهه آقایان در کوچه و خیابان هم با کت و شلوارها خود این کلاه را ترکیب کردند. کلاه قایقران در سال ۱۹۲۰ به اوج شهرت خودش رسید.

  استایل کژوال مردانه چیست؟

کلاه مردانه خبرنگاری

نیوزبوی کلاه کارگران بود. مردانی از آمریکای شمالی و اروپا در آغاز قرن ۲۰ ام این کلاه را به سر داشتند. سال‌های ۱۹۱۰ تا ۱۹۲۰ بود که در میان مردم سطح متوسط پوشیدن این کلاه رواج پیدا کرد. این کلاه دیگر مخصوص کارگران نبود و هر کسی از کشاورز تا کشتی ران آن را به سر می‌کرد. امروز شما این کلاه را بر سر دیوید بکهام هم دیده‌اید.

کلاه مردانه برت (Beret)

این کلاه که به صورت سنتی در کشور فرانسه تولید و یکی از نمادهای این کشور به حساب می‌آید در جنگ دوم جهانی به عنوان نشانه نیروهای ارتش ویژه این کشور به کار می‌رفت ولی از سال ۱۹۶۰ میلادی در سراسر جهان محبوب شد و مورد استفاده قرار گرفت که این موضوع باعث خوشحالی و غرور فرانسویان شد. این کلاه که امروزه مردان و زنان بسیاری در رفت و آمدهای هرروزه خود از آن استفاده می‌کنند به دلیل شکل ظاهری‌اش بیشتر به کلاه کج معروف است. اگرچه این کلاه بیشتر در میان هنرمندان و دانشجویان هنر محبوبیت دارد که معروفترین هنرمندی که همیشه این کلاه را در هر شرایطی به سر داشت اولیور میسین آهنگساز معروف فرانسوی بود.

کلاه مردانه بولر (Bowler)

کلاه بولر، یا کلاه دربی (Derby) برای شما آشنا است. کلاهی که بر سر چارلی چاپلین دیدید همین کلاه بود. کلاه بولر دارای لبه‌هایی بالا آمده و کوتاه به همراه تاجی کاملاً فنجانی است. نکته بسیار دلنشینی که درباره این کلاه وجود دارد این است که در انگلیس قدیم این کلاه دو معنی کاملاً متفاوت و دور از هم داشت. اگر مردی این کلاه را در شهر لندن به سر می‌گذاشت در نظر همه احتمالاً یک وکیل، بانکدار یا فعال بازار بورس بود ولی در بقیه شهرهای این کشور پیشخدمت‌ها، مستخدمین رستوران‌ها یا خانه‌های اشرافی این کلاه را بر سر می‌گذاشتند.

  انواع استایل آقایان

کلاه مردانه وسترن

کلاه وسترن را همه با گاوچران‌های آمریکایی می‌شناسند. کلاهی که تاج بلند و لبه‌هایی پهن دارد که در کناره‌ها دچار بالا آمدگی شده است. این روزها همین کلاه دوباره بر سر گاوچران‌های آمریکایی دیده می‌شود.

کلاه مردانه تاپ

کلاه مردانه تاپ یکی دیگر از انواع کلاه مردانه قدیمی است. به نظر بچه‌ها حتی اگر بحث چشم بندی هم پیش نیاید همیشه از این کلاه یک خرگوش بیرون می‌آید. کلاهی که نخستین بار از جنس نمد با لبه‌هایی پشمی درست شد ولی به مرور زمان روش درست کردن آن تغییر کرد. ابتدا لایه‌های زیری این کلاه را با چندین لایه پارچه پنبه‌ای نرم و با چسبی قوی به هم می‌چسباندند بعد کلاه را روی شعله ملایمی از آتش می‌گیرند تا چسب و پارچه نرم و منعطف شود و صاحب آن بتواند با کلاه به راحتی در دستانش بازی کند و به آن شکل دهد.

کلاه مردانه فلت

کلاه ایوی یا فلت یا رانندگی شناخته شده است. این کلاه همانند کلاه نیوزبوی است هر چند کمی تزئینات به آن اضافه شده است.

کلاه مردانه بیسبال

یکی دیگر از انواع کلاه مردانه کلاه بیسبال است. کلاه بیسبال را هر کسی خوب می‌شناسد. این کلاه دارای لبه‌ای پهن در جلو کلاه و تاجی، گرد به همراه بندی برای تنظیم در پشت کلاه است.

کلاه بانی (Beanie)

این کلاه از جنس پشمی است و برای روزهای سرد زمستانی می‌تواند شما را از سرما حفظ کند. معمولاً این کلاه را تا زیر گوش می‌کشند و کمی هم به عقب تاج کلاه را متمایل می‌کنند.

  آقایان چگونه با لباس پوشیدنشان خانم ها را جذب کنند؟

کلاه استوکمن

این کلاه در شما حس ماجراجویی را بیدار می‌کند. اصیل‌ترین بافت بکار رفته در ساخت این کلاه متعلق به گیاهی آمریکایی است که جنسی نرم و کاملاً منعطف دارد. این کلاه ناهمانند به کلاه کابویی نیست.

کلاه مردانه اوشانکا

بیشتر کلاه‌هایی که در بالا معرفی شد جنبه تزئینی داشتند ولی اوشانکا یکی از انواع کلاه مردانه است که در روزهای سرد هم کاملا کاربردی محسوب می‌شود. کلاه روسی که فقط و فقط برای سرمای زیر صفر ساخته شده است. این کلاه به «کلاه گوشی» هم شهرت دارد. شهرت کلاه گوشی از برای قسمت‌های کناری آن است که روی گوش را می‌پوشاند.

کلاه فدورا

رسیدیم به آخرین کلاه مردانه یعنی فدورای کلاسیک. این کلاه راحت‌ترین کلاهی است که به عمرتان می‌پوشید، چون با هر استایلی منطبق می‌شود و چون تقریبا کل کل استایل شماست هر تیپی زده باشید همان را بهتر و تقویت می‌کند.

منبع سایت چی بپوشم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *