استایل خانم‌ها, مد و استایل

مهارتهای بعد از سی سالگی که حتما باید بدانید!

مهارتهای بعد از سی سالگی

Estimated reading time: ۸ دقیقه

دوست قشنگم سلام… زندگی با سرعت در حال گذر است و ما نمی‌توانیم این مسیر را متوقف کنیم. وقتی ۲۰ ساله بودیم، ۳۰ سالگی برایمان سن زیاد و عجیب و غریبی به نظر می‌رسید. اینقدر عجیب که شاید کمتر به این موضوع فکر می‌کردیم بالاخره با عبور زمان عدد سی خودش را به ما تحمیل می‌کند. حالا دوران بیست سالگی تمام شده و سی سالگی خودش را نشان می‌دهد. دوست عزیزم احتمالاً الان در دهه چهارم زندگی خود هستید. دهه چهارم نیز به اندازه دوره ۲۰ سالگی شیرین خواهد بود اگر بدانیم که باید چگونه باشیم! دوست عزیزم در ادامه این مطلب به شما از مهارتهای بعد از سی سالگی خواهیم گفت.

  1. کودک درون خود را زنده نگه دارید :

یکی از مهارتهای بعد از سی سالگی زنده نگه داشتن کودک درون است. شما دوران نوجوانی را سپری کرده اید و الان دیگر بزرگ شده اید. احتمالاً نگاه اطرافیان به شما طور دیگری است و از شما انتظار همه مدل رفتاری را ندارند. این موضوع باعث می‌شود امیال و رویا‌هایتان تحت تاثیر هنجارها و باید و نبایدهای دنیای بزرگسالی، سرکوب ‌شود.

برقراری ارتباط دوباره و احیا کردن کودک درون همان چیزی است که شما را از این روزمرگی‌ها و تنش‌های روانی رها می‌کند. کودک درون منبع خلاقیت و سر زندگی است. با زنده و فعال نگه داشتن کودک درون زندگی شادتر و سرزنده تری را تجربه خواهید کرد. در لیست یادگیری و انجام مهارت بعد سی سالگی حتماً توجه به کودک درون را قرار دهید. کتاب شفای کودک درون را برای کمک به خود حتماً مطالعه کنید.

  معرفی کامل اکسسوری مردانه

درون همه‌ی ما کودکی است که نیاز به مراقبت دارد. کودکی بازیگوش و خلاق که اگر دوستش داشته باشیم و امنیتش را تأمین کنیم کلید صمیمیت ما در روابطمان، آسایش عاطفی‌مان و دستیابی به یک بالغ خردمند خواهد بود و در مقابل اگر نادیده‌اش بگیریم و آزارش دهیم آسیب‌های جبران‌ناپذیری خواهد داشت. دکتر لوسیا کاپاچیونه در کتاب شفای کودک درون از این کودک دوست ‌داشتنی حرف می‌زند و به مخاطبان آموزش می‌دهد چگونه این کودک را در آغوش بگیرند. برای خرید کلیک کنید.

گذشته ها گذشته، در حال زندگی کنید :

از دیگر مهارتهای بعد از سی سالگی در حال زندگی کردن است. اگر روزها و ساعت ها به دوره نوجوانی و دوره اول جوانی خود فکر کنید، آیا به عقب برمی‌گردید؟ باور کنید که با فکر کردن به گذشته مشکلی را حل نمی‌کنید؛ بلکه شاید دچار افسردگی و یا عدم انگیزه و امید برای ادامه زندگی شوید. دوست عزیزم پس لطفاً همین حالا به الان فکر کنید.

شما در حال حاضر به خواندن این مقاله مشغول هستید و چشم های شما صفحه موبایل و یا لپ تاپ را مشاهده می‌کند. زندگی کردن در حال یعنی تمامی لحظات را واقعا حضور داشته باشید چه فیزیکی و چه روحی. با اینکار احساس رضایت مندی از زندگی را در خود افزایش می‌دهید. مهارت در حال زندگی کردن به معنی مایند فولنس است.

تکنیک‌های مایند فولنس عبارتند از : 

  • تنفس آگاهانه
  • مشاهده­ی آگاهانه
  • هشیاری آگاهانه
  • گوش دادن آگاهانه
  • تامل آگاهانه
  • قدردانی آگاهانه

۳.مهم ترین مهارتهای بعد از سی سالگی : اسیر روزمرگی نشوید

بعد از سی سالگی داشتن برنامه ریزی روتین بسیار لازم و اثر بخش است. اما باید مراقب باشید تا اسیر این روزمرگی و تکرار نشوید. کارهای تکراری اگر خیلی زیاد شود، ابتدا روح را فرسوده و سپس بدن را بیمار می‌کند. سعی کنید در کنار کارهای روزمره خود برنامه های جذاب و مفرحی را بچینید. اگر کارمند هستید، زمان هایی را برای خود و تفریح‌تان قرار دهید.

  تسلط بر هنر استایل گرانچ

۴.شغلی را که دوست دارید انتخاب کنید :

احتمالاً تا بعد سی سالگی دانشگاه رفته اید و یا مهارت‌های مختلفی را امتحان کرده اید. اگر تا الان متوجه علایق خود نشده اید، وقت آن رسیده که کاری را انتخاب کنید که به آن علاقه دارید و حاضرید بدون پول ساعت‌ها برای آن زمان بگذارید. کاری که وقتی در مورد آن صحبت می‌کنید دیگران متوجه ذوق و اشتیاق شما شوند.

پس انتخاب شغل دلخواه و با توجه به علاقه خودتان را جزو مهارتهای بعد از سی سالگی حتماً قرار دهید.

۵.مهارت روابط اجتماعی را تقویت کنید :

یکی دیگر از مهارتهای بعد از سی سالگی که بسیار ضروری و کاربردی است، مهارت ارتباط موثر، گفتگو و صحبت کردن است. افراد موفق می‌توانند به راحتی در جمع صحبت کنند. از قضاوت شدن ترسی ندارند. شما نیز اگر صحبت کردن در جمع و نظر گفتن برایتان مثل یک غول شده است، هرچه سریع تر روی خود کار کنید. می‌توانید با تمرین و صحبت کردن در جمع‌های کوچک شروع کنید. در این مورد پیشنهاد می‌کنیم در کارگاه‌های مربوط به فن بیان شرکت کنید و یا پادکست‌های مربوط به خود ارزشمندی، مهارت گفتگو را گوش دهید.

مهارتهای بعد از سی سالگی :در فعالیت‌های داوطلبانه شرکت کنید

گاهی اوقات برای داشتن حال خوب لازم است کارهایی را بدون منت و دست مزد انجام دهید. فعالیت‌هایی مثل شرکت در امور خیریه چه به صورت فیزیکی و چه مالی. حال شاید بپرسید که چرا این موضوع را جزو مهارتهای بعد از سی سالگی قرار داده ایم؟! چون به طور طبیعی هر چه سن بالاتر می‌رود، نیاز به محبت کردن و محبت دیدن بیشتر می‌شود. شرکت در مراسم‌های کمک به زلزله زدگان، جمع آوری آذوقه برای شهرهای محروم و حتی کمک به مادربزرگ ناتوان برای خرید سبزی و وسایل منزل و… همین کارهای به ظاهر کوچک می‌تواند حال شما را خوب کند؛ به شما زندگی و ارزشمندی ببخشد. فقط کافی است یک بار حس خوب کمک کردن به دیگران را تجربه کنید…

  چگونه می توان استایل تامبوی را به عنوان ایده‌های مناسب برای خانم‌ها پیشنهاد کرد؟

۷.روتین پوستی داشته باشید :

اگر تا الان روتین پوستی نداشته اید، حتماً در مهارتهای بعد از سی سالگی آن را قرار دهید. قبول کنید که بعد از سی سالگی، پوست شادابی گذشته را ندارد و نیاز به رسیدگی و آبرسانی بیشتری نسبت به دهه ۲۰ سالگی را دارد. در دهه سی سالگی از یک روتین پوستی و قرص‌های مکمل استفاده کنید تا از پیری پوست جلوگیری کنید و همیشه شاداب به نظر برسید.

روتین پوستی روز :

  • فوم و یا ژل شستشوی صورت
  • استفاده از تونر
  • سرم آنتی اکسیدان
  • کرم دور چشم
  • درمان لکه‌های ناشی از جوش و آکنه
  • مرطوب کننده
  • ضد آفتاب
  • بالم لب

برای خرید مطمئن محصولات مراقبت پوستی و آرایشی و بهداشتی روی عکس کلیک کنید.

۸.متناسب با موقعیت لباس بپوشید :

تا به حال کسی را با کفش پاشنه بلند در پیاده روی یا کوه نوردی دیده اید؟ تصور شما از آن شخص چیست؟

پوشیدن لباس مناسب موقعیت، بسیار مهم است. دیگر لازم است در بعد از سی سالگی این موضوع را کاملاً بدانید. شاید همین الان پیش خود بگویید که هرکس هر طور که دل اش می‌خواهد لباس بپوشد! در پاسخ به این سوال باید بگوییم که دوست عزیزم قواعد پوشش چیزی نیست که تازه بوجود آمده باشد و یا تنها برای ایران باشد. در کل جهان این موضوعات رعایت می‌شود. همان طور که با تی شرت و بیرژامه به عروسی نمی‌روید، با کفش پاشنه بلند هم به کوه نوردی نمی‌روید.

چراکه با پوشیدن این مدل لباس ها اول به خود و دیگران نشان می‌دهید که بی سواد و بی اهمیت هستید. جامعه نیز روی شما آن طور که باید حساب باز نمی‌کند. رعایت و پوشیدن لباس مناسب موقعیت شما را محدود نمی‌کند. در هر موقعیتی یک سری آیتم را باید رعایت کنید و در آخر این شما هستید که می‌توانید انتخاب کنید کدام رنگها را کنار هم بگذارید و… دوست عزیزم در ادامه این مطلب چند پیشنهاد لباس برای موقعیت های مختلف را به شما خواهیم گفت.

  مواردی که برای ست کت تک و شلوار عالی به نظر می رسند!

لباس مناسب محل کار : لباس محل کار بسته به سمت شغلی و محل کار شما تغییر می‌کند. عموماً ادارات دولتی مثل بانکی‌ها لباس فرم مختص خود را دارند. اما اگر در شرکت خصوصی و یا نیمه دولتی مشغول به کار هستید، استایل‌های نیمه رسمی و گاهاً کژوال برای شما مناسب است.

لباس مناسب مهمانی، ایونت‌ها و تولد :

از جمله مهارتهای بعد از سی سالگی ست کردن لباس در این دوره است وجشن ها و یا رویدادهایی که در قبل از شب برگزار می‌شود، مثل تولد، دورهمی‌ها و ایونت‌ها، همایش‌ها و… جزو مراسم‌های نیمه رسمی هستند و استایل‌های اسمارت کژوال مناسب این موقعیت هستند. اسمارت کژوال یعنی یک و یا دو سه آیتم لباس شما رسمی و بقیه کژوال و راحت باشد. به طور مثال کیف رو دوشی، روسری از آیتم های رسمی در کنار مانتو جلوباز و شلوار لی یک لوک اسمارت کژوال را به شما می‌دهد.

مهارتهای بعد از سی سالگی لباس مناسب استفاده روزمره :

لباس‌هایی که برای روزمره مثل خرید رفتن، قدم زدن، دور زدن و رفتن به منزل آشانایان می‌پوشیم، جزو لباس‌های کژوال محسوب می‌شود. کژوال یعنی ست هایی که راحت و ساده باشند.

نویسنده:مائده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *