استایل آقایان, لباس مردانه, مد و استایل

مواردی که برای ست کت تک و شلوار عالی به نظر می رسند!

ست کت تک مردانه | تا به حال شده بخواهید تیپ اسپرت در عین حال شیک داشته باشید؟ کت تک یکی از آیتم‌های کاربردی است که استایل شما را نه خیلی رسمی و نه خیلی کژوال می‌کند.

حال اینکه کت تک را با چه شلواری بپوشیم؟ با چه رنگ‌هایی ست کنیم؟ و چه پیراهنی زیر آن بپوشیم؟ سوالاتی است که ذهن هر مردی را درگیر می‌کند. ما در این مقاله شما را با بهترین ست لباس مردانه با کت تک آشنا خواهیم کرد.

ویژگی‌های کت تک

کت‌ها معمولاً با یک چاک و یا دو چاک در پشت، طراحی می‌شود. کت با دو چاک برای افراد چاق مناسب و کت‌ با یک چاک در پشت مدل آمریکایی است و استفاده از آن راحت و کاربردی است. همچنین کتی که چاک در پشت ندارد، انتخاب خوبی برای استفاده همیشگی نیست، چون وقتی دست خود را داخل جیب قرار دهید و یا بخواهید بشینید، پشت کت چروک می‌شود و حالتی زشت به خود می‌گیرد.

ست کت تک مردانه و شلوار رسمی

رنگ‌های پخته همیشه انتخاب‌های خوبی برای مراسم‌های رسمی و نزدیک به شب هستند. منظور از رنگ‌های پخته، بادمجونی، سرمه‌ای، کله غازی و قهوه‌ای هستند. اگر به دنبال ست کت تک و شلوار رسمی هستید، کت قهوه‌ای را با شلوار پارچه‌ای سرمه‌ای و پیراهن آبی آسمانی امتحان کنید، این یک ترکیب کلاسیک و با نفوذ است. همچنین کت چهار و دو دکمه رسمیت بیشتری نسبت به کت‌ تک دکمه دارد؛ فراموش نکنید هنگام استفاده از کت دو دکمه تنها دکمه ابتدایی کت را ببندید.

  چه کفشی با شلوار جین مردانه استایلی لاکچری می‌سازد؟

ست کت تک اسپرت

معمول ترین حالت یقه در کت‌ها یقه انگلیسی و بلیزر است که در ابعاد پهن، باریک، تیز و ظریف طراحی می‌شود. اما کت اسپرت دارای یقه‌های مدل دار و یا مسطح است. کت اسپرت می‌تواند از پارچه‌های رنگی و طرحدار باشد و حتی جیب رو کار یا پاکتی داشته باشد. کت‌های تک دکمه، چهارخانه، پارچه مخمل، راه راه درشت از جمله کت‌های اسپرت هستند.

برای ست کت تک اسپرت ، می‌توان از شلوار جین، شلوار طرحدار یا چهارخانه استفاده کرد. همچنین یک لوفر جیر یا کتونی شیک استایل اسپرتی شما را کاریزما می‌کند. اگر به دنبال ست کت و شلوار رسمی و مجلسی هستید ما در مقاله لباس مردانه مجلسی به طور کامل به آن اشاره کرده ایم.

ست کت تک مردانه با شلوار جین

شلوار جین آیتمی غیر رسمی است که وقتی کنار کت قرار بگیرد، استایلی اسپرت و کژوال می‌سازد. ست کت تک با شلوار جین برای موقعیت‌هایی مثل دیدن دوستان، کافه گردی، قرار های روزمره، مهمانی و دورهمی مناسب است. به یاد داشته باشید که این ست را هرگز برای عروسی و مراسم‌های کاری مهم انتخاب نکنید. جین‌های بوت کات و گشاد را با کت نپوشید.

جین رنگ روشن برای استایل روز و بهاری مناسب است. اما برای ست کت تک پیشنهاد می‌کنم یک شلوار جین آبی تیره داشته باشید و تنها برای ست کردن با کت استفاده کنید تا نو بودن شلوار حفظ شود و ظاهر استایل‌تان جذاب و مرتب بماند.

  مدل شلوار چهارخونه ترند پاییزی امسال و روش ست کردن آن

کت تک با رنگ‌هایی مثل کرم، بژ، طوسی، کاراملی، سرمه‌ای، قهوه‌ای و شتری کنار شلوار جین عالی به نظر می‌رسند. همچنین کت‌های راه راه، چهارخانه همراه شلوار جین ظاهری اسپرتی داشته و برای روز مناسب است.

کت تک و پالتو

یکی از جذاب‌ترین ست‌های که می‌توان در فصل زمستان داشت، پوشیدن اور کت روی کت تک است. پیشنهاد می‌کنم این ست را با رنگ‌های پاییزی مثل قهوه‌ای، شتری، سبز زرد، زرشکی و عنابی کنار کت تک طوسی امتحان کنید.

ست کردن کت تک مردانه با تیشرت

اگر راحتی در استایل برای شما اولویت دارد و دوست دارید استایل کژوال مردانه همراه کت را امتحان کنید، ترکیب تیشرت و کت بهترین انتخاب برای شماست. تیشرت یقه گرد ساده در رنگ‌های متنوع را با کت تک استایل کنید. به طور مثال ست کت مشکی، تیشرت سفید، شلوار جین و کتونی سفید یکی از استایل‌های شیک و کژوالی است که برای تابستان پرطرفدار است. احسان علیخانی، مجری برنامه‌های تلوزیونی، به خوبی در استایل‌های خود از ترکیب کت تک مردانه با تیشرت استفاده می‌کند.

ست کت تک مردانه مشکی

کت مشکی یک آیتم تایم لس یا همیشه مد است. اگر تا الان مشکی را برای کت انتخاب نکرده‌اید، هر چه سریع‌تر اقدام کنید. مشکی کنار هر رنگی قرار گیرند، باعث تشدید و بیشتر دیده شدن آن می‌شود. کت مشکی را با شلوار طوسی، کرم و چهارخانه امتحان کنید و برای رنگ پیراهن به سراغ رنگ‌های تند بروید.

  همه چیز درباره ی استایل لئوپارد Leopard یا لباس پلنگی

ست کت تک مردانه سرمه ای

سرمه‌ای رنگ قدرتمند و کلاسیکی است که برای کت بعد از رنگ مشکی بهترین گزینه است. اگر قصد رفتن به موقعیت رسمی دارید اما دوست ندارید کت و شلوار همرنگ بپوشید، از کت تک سرمه‌ای استفاده کنید. این رنگ کنار شلوار کرم، طوسی، بژ و نسکافه‌ای می‌درخشد. برای متفاوت شدن استایل‌تان از پوشت طرحدار خال خالی و یا رنگ سبز زمردی، صورتی و کله غازی استفاده کنید.

ست کت تک مردانه طوسی

کت رنگ طوسی را با پیراهن مردانه لی، پیراهن رنگ آبی روشن، سرمه‌ای، زرد، زرشکی و قرمز استایل کنید. همچنین برای انتخاب شلوار، جین و یا شلوار پارچه‌ای مشکی بهتر گزینه است. فراموش نکنید که شلوار چهارخانه کنار کت تک معجزه می‌کند.

کفش و کت تک

اگر به دنبال استایل اسپرت مردانه با کت تک هستید، اسنیکرز و کتونی انتخاب‌های خوبی هستند. اما اگر می‌خواهید تیپ رسمی با کت تک داشته باشید، از کفش آکسفورد استفاده کنید و همچنین برای تیپ نیمه رسمی لوفر جیر یا ورنی را انتخاب کنید.

برای انتخاب رنگ کفش نیز بنا به رنگ شلوار و ست کت انتخاب کنید. رنگ مشکی برای همه ست‌های انتخابی امن و مطمئن است. اما نمی‌توان از زیبایی کفش شتری، عسلی، قهوه‌ای سوخته و سبز زمردی گذشت.

ست کت تک مردانه چهارخانه

یکی از کت‌های اسپرت و پرطرفدار بین جوانان کت‌های چهارخانه هستند. برای داشتن هارمونی و اذییت نشدن چشم، زیر کت چهارخانه از پیراهن ساده استفاده کنید؛ رنگ پیراهن را با کمترین رنگ موجود در خطوط چهارخانه ست کنید. اما اگر دوست دارید کمی دراماتیک و متفاوت استایل کنید، از پیراهن طرحدار ریز، پیراهن چهارخانه مردانه ریز یا کراوات خال خالی استفاده کنید. همچنین برای اسپرتی شدن ست کت تک چهارخانه، تیشرت یقه گرد را فراموش نکنید.

رنگ زیتونی

امسال طیف‌های سبز ترند شده اند و کت زیتونی یکی از آیتم‌های جذاب برای مردان شیک پوش است. این رنگ را با شلوارهای رنگ روشن استایل کنید. رنگ‌هایی مثل سفید، استخوانی، کرم، بژ و کاراملی کنار کت تک زیتونی به زیبایی ست می‌شود.

  چگونه رنگ های خنثی را در پوشش ست کنیم؟

آبی روشن

آبی روشن رنگ ملایمی است که برای مناسبت‌های نیم روزی مناسب است. این کت را می‌توانید با شلوار پارچه‌ای طوسی و یا سرمه‌ای ست کنید. یک کفش مشکی یا قهوه‌ای هارمونی خوبی با کت آبی روشن ایجاد می‌کند.

کت زرشکی

زرشکی از ترکیب قرمز و مقدار زیادی مشکی به وجود آمده است. این رنگ کنار خاکستری، زیتونی، کرم، بژ، نسکافه‌ای بسیار زیبا می‌شود. همچنین اگر به دنبال استایلی پخته و رسمی هستید، زرشکی را با شلوار مشکی ست کنید.

نکاتی که هنگام پوشیدن کت و شلوار باید بدانید :

  • اندازه کراوات باید تا کمر و یا ابتدای سگگ کمربندتان باشد.
  • زیر کت و شلوار حتماً جوراب بلند بپوشید
  • برای استایلیش شدن کت از گل سینه یا پوشت استفاده کنید
  • فاصله بین پهنای یقه پیراهن و یقه کت باید متناسب باشد

نویسنده : مائده کاظمی

 آیا می‌توان با ست کت تک و شلورا جین به موقعیت رسمی رفت ؟

جین یک شلوار اسپرت و کژوال است و در کنار هر آیتمی قرار بگیرد آن را از حالت رسمی خارج می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *