آرایشی

میکاپ روزانه و بررسی ۱۰ راز مهم آرایشی

میکاپ روزانه

 

راز مهم ارایشی و میکاپ روزانه یکی از مسائلی است که خانم ها در طی روز با آن روبرو هستند و باید برای حفظ زیبایی طبیعی صورت به فکر انتخاب بهترین سبک های آرایشی باشند. مواردی از قبیل سلامت پوست و ماندگاری میکاپ و از طرفی زیبایی متناسب با چهره طبیعی بسیار مهم بوده و داشتن اطلاعات مناسب آرایشی می تواند در بهبود هرچه بیشتر آرایش بسیار مفید و موثر باشد. در این مقاله به بررسی ده نکته مهم در میکاپ روزانه خواهیم پرداخت.

 

 درباره میکاپ روزانه

میکاپ روزانه به زبان ساده یعنی آراستن صورت در حالتی بسیار نزدیک به چهره طبیعی. میکاپ روزانه از مهمترین بخش های دنیای آرایش و زیبایی است که حتی خانم هایی که هرگز به آرایشگاه نمی روند با آن در ارتباط تنگاتنگ هستند. از طرفی به دلیل حضور فعال خانم ها در اجتماع و حفظ وقار و آراستگی طبیعی صورت باید میکاپ روزانه از لایت ترین و سبک ترین نوع آرایش باشد. در میکاپ روزانه بیشترین تاکید و تمرکز بر سلامت و لطافت پوست صورت بوده و باید جهت حفظ این لطافت به فکر مراقبت دائم از پوست صورت و استفاده موثر و مناسب از ماسک زیبایی صورت بود. به این ترتیب دیگر نیازی به استفاده از انواع کرم پودر و یا میکاپ های سنگین جهت پوشش دادن انواع لکه های پوستی و یا جوشگاه های قدیمی نخواهد بود.

۱۰ ترفند مهم در میکاپ روزانه شامل موارد زیر می باشد:

  1. ضد آفتاب به جای کرم پودر
  2. ریمل بهتر از خط چشم
  3. سایه چشم تک رنگ و مات
  4. کانسیلر جایگزین مناسب
  5. گونه سازی ممنوع
  6. خط لب را کنار بگذارید
  7. برق لب جایگزین رژ لب
  8. رژ لب مات به جای رژ لب براق
  9. پنکیک در میکاپ روزانه ممنوع
  10. پرهیز از آرایش سنگین
  ۷ مدل ابرو که در پاییز امسال بسیار ترند خواهند شد.

 

۱.ضد آفتاب به جای کرم پودر

بسیاری از خانم ها دوست دارند حتی اگر لکه ای در صورتشان وجود نداشته باشد از یک کرم پوشش دهنده استفاده کنند تا پوست چهره حالت یکدست تر و زیباتری داشته باشد. اما باید به این نکته توجه داشت که استفاده از کرم پودر به صورت روزانه پوست صورت را دچار خستگی و چربی بیش از حد می کند. به همین دلیل آسان طب به شما توصیه می کند برای پوشش پوست صورت خود به جای استفاده از انواع کرم پودر به سراغ ضد آفتاب هایی با پیگمنت های رنگی بروید. بسیاری از برندهای معروف در لاین کرم های ضد آفتاب دارای طیف های رنگی طبیعی که متناسب با انواع پوست ساخته شده می باشند. برای انتخاب ضد آفتاب متناسب با پوست خود بهتر است از رنگی شبیه به رنگ طبیعی پوست خود استفاده نمایید.

 

۲. ریمل بهتر از خط چشم

شاید این مسئله برای بسیاری از خانم ها عجیب باشد و یا با آن مخالف باشند اما این یک واقعیت آرایشی است. ریمل در زیبایی چشم های شما بهتر از خط چشم عمل می کند. این درست است که خط چشم در اصلاح فرم چشم می تواند بسیار مفید باشد اما چهره شما را مسن تر و خسته تر از آنچه که واقعا هستید نشان خواهد داد. در بسیاری از مواقع خانم ها با کشیدن انواع خط چشم فرم دلخواه را به چشم های خود می دهند اما این نکته را فراموش می کنند که خط چشم می تواند زیبایی طبیعی چشمهایشان را بپوشاند. اما استفاده صحیح از ریمل به جای خط چشم می تواند تا حد بسیار زیادی در شادابی چهره شما موثر بوده و حالت منحصر به فرد چشم ها را بهتر و زیباتر نشان دهد. اگر به هر دلیلی با این روش مخالفید بهتر است به جای استفاده از خط چشم برای میکاپ روزانه از اندکی سایه دودی ملایم در گوشه خارجی چشم ها استفاده کنید.

  "چگونه وانیل می‌تواند معجزه‌ای برای پوست شما باشد؟ فوایدی که نمی‌دانستید!"

 

۳. سایه چشم تک رنگ و مات

راز مهم آرایشی

اگر به نوعی طرفدار استفاده از سایه چشم در میکاپ روزانه هستید بهتر است تنها از یک رنگ سایه چشم استفاده کنید. سایه چشم تک رنگ و مات می تواند به چشم های شما حالتی خوش فرم و ملایم بدهد. برای این امر می توانید از سایه چشم های روشن در منطقه یک تا سه پلک به شکل لایت استفاده کنید. یا به وسیله یک سایه چشم مات با تیرگی متوسط به گوشه خارجی چشم های خود حالت بدهید. استفاده از دو یا چند رنگ سایه چشم در میکاپ روزانه مناسب نیست و آرایش صورت شما را سنگین و غلیظ نشان خواهد داد.

 

۴.کانسیلر جایگزین مناسب

اگر دارای صورتی با پوست لطیف و شاداب هستید اما به نوعی از هاله تیره زیر چشم و یا لکه های پوستی کمرنگ رنج می برید بهترین جایگزین برای کرم های سنگین آرایشی استفاده محدود از کانسیلرهای مایع و سبک در نواحی مذکور است. کانسیلر در انواع مختلف جامد، مایع، مدادی و… وجود داشته و می تواند در رفع تیرگی ها و لکه های پوستی کمک شایانی نماید. به یاد داشته باشید که شباهت رنگ کانسیلر با رنگ طبیعی پوست شما مهم بوده و باید متناسب با طبیعت پوست انتخاب شود.

  سایه چشم مناسب رنگ چشم شما چیست؟

 

۵. گونه سازی ممنوع

در میکاپ روزانه استفاده از تکنیک های متعادل سازی سنگین و ساخت گونه های حجیم ممنوع است. چرا که به آرایش روزانه شما حالتی سنگین، چرب و غلیظ خواهد داد. تکنیک کانتورینگ و هایلایتینگ برای حضور در مراسم مناسب است و ربطی به میکاپ روزانه ندارد.

 

۶. خط لب را کنار بگذارید

با توجه به لایت بودن میکاپ روزانه بهتر است از هرگونه دستکاری های غیر لازم در چهره بپرهیزید. یکی از این دستکاری ها استفاده بیش از حد از مداد لب به شکلی غیراصولی و بزرگنمایی شده است. برای میکاپ روزانه خود بهتر است از این کار صرف نظر نمایید و یا اگر به نوعی مجبور به استفاده از خط لب هستید می توانید از مداد لب هایی با رنگی شبیه به رنگ لب ها استفاده نمایید و دقیقا روی خطوط طبیعی لب حرکت کنید. اینکار به چهره شما حالتی طبیعی و بسیار آراسته خواهد داد.

 

۷. برق لب جایگزین رژ لب

رژ لب دارای طیف وسیعی از جنس ها و رنگ هاست که مناسب برای حضور در مراسم می باشند. رژلب دارای ماهیتی چرب و سنگین است که برای میکاپ روزانه مناسب نمی باشد. برای جایگزین کردن محصولی که بتواند در زیبایی صورت موثر باشد و از طرفی به حفظ چربی و رطوبت مورد نیاز پوست لبها کمک کند می توان به برق لب اشاره کرد که در انواع بی رنگ یا دارای تنالیته رنگی موجود می باشد. برای استفاده از برق لب لزوما نیازی به استفاده از مداد لب نیست.

  زیبایی چشماتو خراب میکنی اگه...!

 

۸. رژ لب مات به جای رژ لب براق

اگر به نوعی علاقمند به استفاده روزانه از رژ لب هستید برای میکاپ روزانه از رژلب مات به جای براق استفاده کنید. این امر سبب شادابی بیشتر چهره شده و برای مدت زمانی طولانی می تواند ماندگار باشد.

 

۹. پنکیک در میکاپ روزانه ممنوع

اصولا هرگونه کاور کردن غیر ضروری پوست به وسیله انواع کرم پودرها جهت میکاپ روزانه مجاز نمی باشد. استفاده از پنکیک به صورت روزانه نیز از این قاعده مستثنی نیست. پوشش پنکیک مخصوصا از انواع چرب آن برای میکاپ روزانه حالتی سنگین و خسته به پوست صورت داده و از لطافت و شادابی صورت خواهد کاست.

 

۱۰. پرهیز از آرایش سنگین

میکاپ روزانه شبیه ترین حالت ممکن به چهره طبیعی است. بنابراین در این آرایش باید از هرگونه مواد آرایشی سنگین و چرب و رنگارنگ پرهیز کرد. رعایت تمامی موارد بالا اگر چه در ابتدای امر ممکن است اندکی عجیب و جدید باشد اما پس از مدتی استفاده از این نکات در میکاپ روزانه خود متوجه بهبود وضعیت آرایش خود به صورت روزانه خواهید شد و چهره شما در حالتی طبیعی به آراستگی مناسب خود دست خواهد یافت.

منبع سایت اسان طب

دیدگاهی در مورد “میکاپ روزانه و بررسی ۱۰ راز مهم آرایشی

  1. مینا گفت:

    خیلی مطلب مفیدی بود بیشتر از میکاپ بذارید.

    1. علیرضا ابراهیم طهرانی گفت:

      سلام مینا جان.
      کلی مطالب مربوط به میکاپ در سایت شیک و پیک وجود داره.
      با یه جستجوی ساده میتونید مقالاتمون رو پیدا کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *