آرایشی

میکاپ کلاسیک پرطرفدارترین نوع میکاپ در جهان

میکاپ کلاسیک

میکاپ کلاسیک همانطور که از اسمش پیداست استانداردترین حالت در آرایش و پایه و اساس تمامی سبک های میکاپ محسوب می شود. زیرسازی و متعادل سازی چهره در آن با فرمول های ثابت انجام شده و تنوع رنگ در چهارچوبی قانونمند به کار گرفته می شود. وزن آرایش در دو ناحیه چشم ها و لب ها در تناسب کامل با یکدیگر بوده و اگر آرایش چشم ها در این سبک سنگین و غلیظ باشد استفاده از رژ لب باید به شکلی ملایم انجام شود و برعکس. در ادامه به شرح چگونگی انجام یک آرایش کلاسیک خواهیم پرداخت.

آبرسانی پوست در آرایش کلاسیک

آبرسانی پوست در آرایش کلاسیک

در میکاپ کلاسیک برای شروع آرایش باید قبل از هر چیز به آماده سازی پوست صورت پرداخت. جهت انجام این کار از یک کرم مرطوب کننده عالی برای آبرسانی و لطافت پوست استفاده می کنیم. توجه داشته باشید که میزان استفاده از مرطوب کننده در قسمت هایی از صورت که مستعد ایجاد چین و چروک است مانند اطراف چشم ها و خط خنده و خط اخم باید به قدر کافی باشد و ماساژ صحیح انجام شود. چند دقیقه مکث کرده و بعد به وسیله یک دستمال کاغذی به آرامی چربی اضافی پوست را می گیریم.

زیرسازی آرایش در میکاپ کلاسیک

در مرحله بعد از یک لیکوئید با رنگی دقیقا متناسب با پوست طبیعی فرد استفاده می شود. یعنی مقداری از لیکوئید همرنگ با پوست را با نوک انگشتان دست بر پوست قرار داده و با ضربه های آرام و یکنواخت پخش کرده و کاملا فید می کنیم. سپس، پن استیک همرنگ با پوست را به وسیله اسفنج لاتکس نمدار ( اسفنج مثلثی ) روی صورت پخش کرده و تمامی قسمت های صورت را می پوشانیم. پن استیک همان کرم پودر فشرده است که قدرت پوشانندگی بسیار زیادی دارد و می تواند کلیه لکه ها را در پوست کاور کند. به یاد داشته باشید که در میکاپ کلاسیک استفاده بیش از حد مواد و رنگ ها جایز نمی باشد. در مرحله بعدی اگر چهره فرد نیاز به متعادل سازی صورت داشت جهت رفع عیوب ظاهری آن به وسیله پن استیک دو درجه تیره تر و یا دو درجه روشن تر از رنگ طبیعی پوست اقدام نمایید. پس از انجام تکنیک سایه و روشن جهت تثبیت نهایی از پودر فیکس بی رنگ استفاده کرده و ده دقیقه مکث می کنیم تا زیرسازی آرایش فیکس شود.

  هرآنچه که باید درباره میکروبلیدینگ بدانید

آرایش چشم ها و استفاده از رنگ ملایم

آرایش چشم ها و استفاده از رنگ ملایم

در میکاپ کلاسیک برای آرایش چشم از رنگ های ملایم و یا بسیار شبیه به رنگ پوست استفاده می نماییم. خط چشم در این آرایش ساده و بدون مدل است و رنگ مداد لب و رژ لب دقیقا باید همرنگ با هم باشد. از رنگ های براق یا سایه های اکلیلی در این شیوه از آرایش استفاده نشده و بازی با رنگ و حرارت باید در جهت حفظ زیبایی و وقار طبیعی چهره انجام شود. برای گوشه خارجی چشم از سایه نسبتا تیره و مات با رنگ هایی همچون قهوه ای تیره یا روشن استفاده شده و برای پوشش دادن گوشه داخلی چشم از رنگ بسیار روشن همان سایه چشم استفاده می شود. از هرگونه مانور فانتزی در آرایش کلاسیک پرهیز شده و رنگ های براق یا بیش از حد فشن را در اینگونه از آرایش به کار نمی گیریم. سپس برای کشیدن خط چشم مناسب از رنگ مشکی استفاده کرده و دقیقا متناسب با فرم طبیعی چشم ها خط چشمی بدون مدل یا طرح های فانتزی می کشیم. جهت تکمیل آرایش چشم ها از ریمل مناسب استفاده می کنیم. توجه داشته باشید که فرم صحیح ریمل زدن در میکاپ کلاسیک باید نرم و ملایم بوده و از قرار دادن حجم اضافی ریمل در مژه ها بپرهیزیم. در اینگونه از آرایش معمولا از مژه مصنوعی استفاده نمی شود اما اگر به هر دلیلی مجبور به استفاده از آن شدید، آسان طب به شما توصیه می کند از مژه مصنوعی ریسه ای و با سایز متوسط و قد یکنواخت استفاده نمایید. بهتر است که جنس این مژه مصنوعی شبیه به بافت طبیعی مژه ها باشد.

  آنچه باید درباره استفاده از کرم های ضد آفتاب رنگی بدانیم.

رژ لب در میکاپ کلاسیک

در میکاپ کلاسیک معمولا از رژلب هایی با رنگ های کلاسیک یعنی از خانواده قرمز و یا زرشکی و امثال آن استفاده می شود. باید توجه داشت که در زیرسازی آرایش صورت باید حتما لب ها نیز با پن استیک و پودر فیکس کاور شوند. این امر باعث دوام آرایش در ناحیه لب ها خواهد شد. برای رژ لب زدن با استفاده از یک قلم با پهنای مناسب روی لب ها را رژ لب بزنید. سپس چربی آن را به آرامی با دستمال کاغذی گرفته و یکبار دیگر این عمل را تکرار نمایید. با این کار عمق رنگ در ناحیه لب ها بیشتر شده و حالت مخملی به خود خواهد گرفت.

رژگونه تقریبا محو

رژگونه در میکاپ کلاسیک بسیار ملایم و تقریبا محو می باشد. با استفاده از براش سایز بزرگ و مقدار کمی رژگونه روی گونه ها را رنگ ملایمی می دهیم. توجه داشته باشید که استفاده از رژگونه در میکاپ کلاسیک به گونه ای باشد که تنها به دادن رنگ و رویی شاداب به چهره بسنده کنید. بسته به انتخاب رژ لب که می تواند از تناژ صورتی و یا نارنجی باشد، رژگونه نیز دقیقا متناسب با رنگ رژلب انتخاب می شود.

آرایش موها در میکاپ کلاسیک

برای تکمیل میکاپ کلاسیک باید موها را متناسب با چنین سبکی آرایش کرد. مناسب ترین حالت برای آرایش موها روش جمع کردن کامل در پشت سر است که با یک بوکل جمع و جور به چهره فرمی کلاسیک و شیک می دهیم. در قسمت جلوی سر می توان از مدل فرق وسط و یا فرم های ایستاده به یکسو استفاده کرد. اما اگر شخص خواهان شینیون نبود می توان به وسیله بابیلیس های پهن لایه لایه موها را بابیلیس کرده و حالت موج دار و زیبایی در موها ایجاد نمود. دقت کنید که آرایش موها در حالت کلاسیک باید کاملا قرینه بوده و از ایجاد هرگونه مدل دادن های شلوغ در آن پرهیز نماییم.

  چگونه براساس رنگ پوستمان، لاک بزنیم؟

سخن نهایی

میکاپ کلاسیک از قدیمی ترین و در عین حال شیک ترین سبک های آرایش صورت بوده و برای انجام آن باید از بهترین و مرغوب ترین مواد آرایشی استفاده کرد. مهارت دست میکاپ آرتیست و دانش کاملی از آرایش لازم است تا بتواند خالق یک میکاپ کلاسیک به شیوه صحیح باشد. از طرفی به دلیل استفاده محدود و قانونمند از مواد و رنگ های آرایشی، این شیوه یکی از پرطرفدارترین نوع میکاپ در جهان بوده و می تواند تا حدود بسیار زیادی موجب حفظ زیبایی طبیعی شخص باشد بدون اینکه نیازی به رنگارنگ کردن چهره در آن وجود داشته باشد.

منبع سایت اسان طب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *