آرایشی

نحوه آرایش پوست حساس و ترفندهایی که باید بدانید

پوست حساس

 

بهتر است بدانید که آرایش پوست حساس چندان سخت و دشوار نیست ولی در این مطلب سعی داریم شما را با برخی از اصول و نکات مهم برای آرایش پوست آشنا نماییم با ما هنمراه باشید.

توجه داشته باشید که در واقع استفاده از لوازم آرایشی می تواند مشکلات مختلفی برای پوست های حساس به وجود بیاورد از آبریزش بینی گرفته  تا ظاهر شدن ناگهانی جوش ها. به همین منظور برای اینکه افراد دارای پوست حساس نیز بتوانند راحت تر از لوازم آرایش استفاده کنند و از همه مهم تر مانع آسیب دیدگی پوست شوند در ادامه به بیان نکات مهمی در این زمینه پرداخته ایم.

آشنایی با چگونگی آرایش پوست حساس

بهتر است بدانید در واقع باید به دنبال لوازم آرایشی باشید که کمترین حساسیت را برای پوستتان ایجاد کند و با مصرف آن ها پوستتان دچار جوش نشود و به مراتب باعث لطافت آن شود. توصیه می شود که برای پوست خود از لوازم آرایشی استفاده نمایید که باعث تحریک سطوح پوست نشود و بدین منطور می توانید از داروهای ضد پیری نیز استفاده نمایید. اغلب باید از سایه هایی استفاده کنید که رنگدانه های موجود در آن پوستتان را تحریک نکند و همچنین بهتر است از کرم هایی استفاده کنید که قدرت نگه دارندگی کمتری دارند. به طور کلی برای تست کردن کرم مورد نظر می توانید مقداری از آن را پشت گوشتان امتحان کنید و اجازه دهید تا شب بر روی پوستتان باقی بماند و اگر پوست بدان واکنشی نشان نداد مجاز به استفاده می باشید.

  نکات کلیدی آرایش صورت

آشنایی با چگونگی آرایش پوست حساس

مراحل استفاده از لوازم آرایشی:

در ادامه سعی داریم به بیان مراحل مختلف آرایش پوست حساس بپردازیم تا بتوانید به راحتی آرایش عروسکی صورت خود را انجام دهید:

مرحله اول: قبل از آنکه لوازم آرایش بخرید

توجه داشته باشید که پیش از اینکه به مرحله استفاده از لوازم آرایشی برسید بایستی نوع پوست خود را در مرحله خرید بشناسید زیرا یکی از متخصصین پوست می گوید اگر پوست شما دارای حتی یکی از شرایط زیر می باشد پس پوست حساسی دارید: با استفاده از محصولات حاوی رایحه دچار التهاب و سوزش می شود، به بیماری های پوستی مانند اگزما و روزاسه مبتلا است و یا نسبت به برخی از ترکیبات مانند الکل و لایه بردار های قوی حساس است. پس اگر شرایط بیان شده مطابق با پوست شما هستند لازم است نکاتی را در زمینه آرایش پوست حساس در نظر بگیرید.

مرحله دوم: استفاده از محصولات آرایشی

بهتر است بدانید که دانستن نکات لازم در مورد استفاده از محصولات آرایشی برای پوست های حساس می تواند کیفیت آرایش شما را بهتر کند و سلامتی پوست را فراهم آورد. همچنین لازم است تا در هنگام آرایش سطح پوست دقت داشته باشید و مراقبت های لازم را از پوست خود انجام دهید.

استفاده از محصولات آرایشی

نکات آرایشی مهم برای پوست های حساس:

همانطور که متوجه شدید آرایش پوست های حساس نیاز به کمی مراقبت دارد و در ادامه سعی داریم شما را با نکات مهم  قابل توجهی در زمینه آرایش پوست های حساس آشنا نماییم:

  آرایش چشم لایت و شناخت متدهای حرفه ای برای زیبایی بیشتر چشم ها

دوری از محصولات حاوی الکل:

توجه داشته باشید که اگر دارای پوستی خشک یا تحریک پذیر می باشید نباید به هیچ وجه از محصولات حاوی الکل استفاده نمایید زیرا وجود الکل در لوازم آرایش می تواند موجب تحریک پوست، خشکی و در برخی موارد باعث افزایش ترشح چربی پوست شود. به طور کلی بر اساس صحبت های متخصص های پوست الکل هایی که در محصولات آرایشی مشکل ساز می شوند اغلب عبارت اند از اتانول یا الکل اتیل، متاتول، الکل دناتوره و الکل ایزوپروپیل.

 

دوری از محصولات حاوی عطر و رایحه:

بهتر است بدانید که در واقع پوست حساس واکنش های شدیدی نسبت به محصولات آرایشی حاوی عطر و رایحه نشان می دهد و معمولا آلرژی های عطری در میان افرادی که دارای پوستی حساس هستند شایع می باشد و این آلرژی قادر است مشکلاتی مانند قرمزی، التهاب و مشکلات پوستی را برای این پوست ها به وجود بیاورد. معمولا توصیه می شود که در انتخاب محصولات آرایشی زیرساخت لازم است تا به سراغ محصولات بدون رایحه و عطر بروید تا خطر تشدید یا عود کردن بیماری هایی مانند اگزما را به حداقل برسانید.

به بافت ها دقت داشته باشید:

به طور کلی مهم ترین چیزی که باید هنگام خریدن محصولات آرایشی چشم بدان دقت کنید بافت محصول است و کار با این محصول چندان سخت و دشوار نیست و این ماده با راحتی می تواند نیاز های پوستی شما را برطرف نماید و همچنین هیچ گونه چروکی در اطراف چشم ها ایجاد نخواهد کرد.

  آرایش مناسب محل کار

 

همیشه محصول مورد نظر را تست کنید:

توصیه می شود که همیشه محصول مورد نظر را بر روی قسمت کوچکی از پوست صورتتان تست کنید تا هم از رنگ انتخابی مطمئن شوید و هم واکنش های احتمالی پوست را ببینید. ولی اگر انجام این کار برایتان امکان پذیر نیست می توانید محصول را بر روی پست دست خود تست کنید تا حداقل برای یک بار بافت محصول را دیده باشید.

پوست را به درستی برای آرایش آماده کنید:

توجه داشته باشید زمانی که قصد دارید پوست را قبل آرایش بشویید نباید از محصولات صابونی استفاده نمایید و همچنین باید تونر های غلیظ را کنار بگذارید زیرا بافت قابض آن می تواند منجر به التهاب و تحریک پوست شود. همچنین لازم است پس از شستن صورت از حوله ای نرم و خنک برای پوست استفاده نمایید و سپس مرطوب سازی را با استفاده از محصولات مناسب انجام دهید.

آبریزش چشم ها را برطرف کنید

آبریزش چشم ها را برطرف کنید:

اگر با مشکل آبریزش چشم ها مواجه هستید بایستی از پنبه های آرایشی برای پاک کردن اشک ها کمک بگیرید و چشم ها را کاملا خنک کنید. همچنین در ادامه و قبل آرایش نیز باید کمی پودر به این قسمت بزنید و استفاده از پرایمر های مخصوص چشم می تواند مانع از پاک شدن و از بین رفتن آرایش چشم ها شود.

  کامل ترین راهنمای تکنیک آرایش برای انواع فرم صورت

منبع سایت مجله آرگا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *