آرایشی

نحوه ریمل زدن چشم های حساس

چشم های حساس

 

نحوه ریمل زدن می تواند کار سرگرم کننده ای باشد و زیبایی طبیعی صورت شما را بهبود ببخشد. اگر چشم های حساسی دارید با انتخاب ریمل مناسب می توانید مژه هایتان را به راحتی ریمل بزنید و از آن لذت ببرید.

مرحله اول: انتخاب ریمل مناسب

 

۱. برای چشم حساس خود ریمل انتخاب کنید:

بهترین روش برای ریمل زدن چشم های حساس در میکاپ و آرایش صورت پیدا کردن نوع مناسبی از آن است که باعث حساسیت چشم ها نشود. این نوع ریمل احتمالا برچسب ریمل مخصوص برای چشم های حساس را خواهد داشت. سایر انواع ریمل هایی که می توانید انتخاب کنید در برگیرنده ریمل های طبیعی، ارگانیک یا ضد حساسیت است.

 

۲. ریمل ساده ای بخرید:

انواع مختلفی از ریمل ها در بازار موجود است. برخی از آن ها حجم دهنده و برخی بلند کننده طول مژه ها هستند. این گونه ریمل ها در برگیرنده مواد تشکیل دهنده و مواد شیمیایی هستند که می توانند برای چشم حساس شما مضر باشند. به همین خاطر لازم نیست از این موارد استفاده کنید. کافیست یک ریمل ساده برای خودآرایی خودتان بخرید.

• همچنین می توانید ریمل را از شرکتی بخرید که تمرکزش بر روی تولید مواد تشکیل دهنده طبیعی و ارگانیک است.

۳.از خرید ریمل های حاوی کارمین(Carmine) برای ریمل زدن چشم های حساس خود اجتناب کنید:

کارمین یکی از موادی است که برای ایجاد سایه های قرمز رنگ مورد استفاده قرار می گیرد. به خاطر اسید موجود در آن، می تواند پوست و سیستم ایمنی شما را تحریک نماید. برای اینکه مطمئن شوید ریمل تان کارمین ندارد برچسب روی آن را خوب بخوانید.

  با این تکنیک‎های آرایشی ۱۰ سال جوانتر شوید

• به دنبال موارد تشکیل دهنده ای باشید که در برگیرنده واژه قرمز یا کارمین هستند.
• بهتر است از ریمل های کاملا سیاه استفاده نمایید. برخی از ریمل های رنگی حتی قهوه ای رنگ در برگیرنده کارمین یا سایر مواد تحریک کننده هستند.

 

۴.در نظر داشته باشید که ریمل های ضد آب برایتان مناسب هستند یا خیر:

برخی از افرادی که چشم های حساسی دارند نمی توانند از ریمل های ضد آب استفاده کنند. از آن جایی که هدف از به کار بردن این ریمل ها مقاومتشان در برابر آب است، شستن آن ها کاری دشوار خواهد بود. به همین خاطر زمانی که می خواهید چنین ریملی را پاک کنید چشمتان خارش می گیرد، قرمز می شود یا متورم می گردد.

• ریمل های ضد آبی در بازار وجود دارد که به طور خاص برای چشم های حساس طراحی شده اند. می توانید یکی از آن ها را خریداری نمایید.
• حتی اگر ریمل ضد آبی را پیدا کردید که برای چشمتان آزاردهنده و تحریک کننده نبود باز هم نباید به طور روزانه از آن استفاده کنید. زیرا برداشتن و پاک کردن این ریمل ها دشوار است و می تواند به پوست و مژه هایتان فشار وارد کند.
• از این ریمل ها تنها در موقعیت هایی که می ترسید ریملتان از بین برود یا مالیده شود استفاده کنید.

 

۵.اگر ریمل اذیتتان می کند آن را عوض کنید:

ممکن است سال ها از یک ریمل یکسان استفاده کنید و قبلا اذیتتان نکرده باشد. اما اگر اخیرا تحریکی بر روی چشم خود احساس می کنید ممکن است به مواد تشکیل دهنده اش حساسیت پیدا کرده باشید.

  آرایش مناسب فصل زمستان

• ریمل خود را عوض کنید تا ببینید این شرایط بهتر می شود یا خیر

مرحله دوم: دست و پنجه نرم کردن باحساسیت چشمی

 

۱.از داروهای ضد حساسیت استفاده کنید:

اگر چشمان شما حساسیت دارد می توانید از داروهای موجود برای بهبود وضعیت چشمان خود استفاده کنید. آنتی هیستامین می تواند در بهبود خارش و آبریزش چشمی مفید باشد به خصوص اگر حساسیت فصلی دارید و نمی توانید در این شرایط ریمل بزنید.

• این داروها را نمی توانید روزانه مصرف کنید اما در برخی از موقعیت ها برایتان مفید خواهد بود.

 

۲.از قطره چشمی استفاده کنید:

روش دیگر برای کاهش حساسیت چشم به هنگام آرایش و میکاپ صورت استفاده از قطره چشم قبل از ریمل زدن است. اگر چشمان شما بعد از آرایش قرمز می شود، می خارد یا آبریزش دارد می توانید از این روش بهره ببرید. اگر می خواهید از قطره چشمی استفاده کنید گزینه ای را انتخاب کنید که باعث تسکین حساسیت می شود.

• اطمینان حاصل کنید که از قطره چشم قبل از زدن ریمل استفاده می کنید. حداقل ۱۵ الی ۳۰ دقیقه قبل اینکار را انجام دهید.
• اگر فکر می کنید بعد از زدن ریمل به قطره نیاز دارید از ریمل ضد آب استفاده کنید.

  کامل ترین آموزش آرایش چشم درشت در 6 مرحله ساده و کاربردی

 

۳.قبل از زدن ریمل آن را تست کنید:

قبل از اینکه ریمل را روی چشمان خود بزنید، آن را تست کنید. اینکار به شما کمک می کند حساسیت به ریمل را تشخیص دهید و ببینید به آن حساس هستید یا خیر. کمی ریمل داخل بازوی خود بزنید و روی آن را با بانداژ یا نوار بپوشانید. اجازه دهید کل روز همان طور باقی بماند.

• در انتهای روز نوار را بردارید. اگر قرمزی نبود، به ریمل حساسیت ندارید. اگر پوستتان قرمز شد باید ریمل دیگری را امتحان کنید.

مرحله سوم: کنار گذاشتن عادت های غلط

 

۱.در نزدیکی پایه چشم ریمل نزنید:

بیشتر افرد توصیه می کنند تا جایی که ممکن است ریمل را نزدیکی پایه چشم اعمال نکنید. اگر چشم حساسی دارید اینکار ممکن است مانع از بروز حساسیت شود.

• سعی کنید ریمل را در وسط و انتهای دور از چشم بر روی مژه ها بزنید.

 

۲.در انتهای روز ریمل را پاک کنید:

• برای پاک کردن چشم و مژه ها از پاک کننده مناسب آرایش استفاده کنید.
• پاک کننده آرایش را روی پنبه تمیزی بزنید. چشم خود را ببندید و پنبه را برای ۱۰ ثانیه روی مژه ها بگذارید و سپس به آرامی چشم را تمیز کنید. اینکار را تکرار کنید.
• هرگز چشم خود را به هنگام آرایش نمالید.

 

۳.هر سه ماه یکبار، ریمل جدید بخرید:

نباید ریمل را برای مدت زمان طولانی نگه دارید. باکتری های چشم در ریمل و ظرف آن تجمع پیدا می کنند و اینکار باعث عفونت می شود. برای کاهش این خطر، ریمل خود را هر سه ماه یکبار عوض کنید.

  آرایش انواع چشم چگونه است ؟

• چشمان حساس ممکن است به باکتری ها حساس تر باشند.

 

۴.از استفاده کردن از ریمل های همدیگر خودداری کنید:

چشمان شما بسیار حساس است. پس ریمل را به فرد دیگری ندهید. در چنین شرایطی احتمال بروز عفونت و حساسیت وجود دارد. بعضی از افراد فکر می کنند بعد از یک بار دادن ریملشان به فرد دیگری مشکلی پیش نمی آید اما دادن ریمل حتی یک بار به فرد دیگری، ممکن است باعث عفونت و حساسیت شود.

• شما نیز نباید ریمل فرد دیگری را قرض بگیرید. بهتر است بدون آرایش باشید تا اینکه چشمتان عفونت کند.

 

۵.سایر موارد آرایشی که می تواند چشم شما را تحریک کند در نظر بگیرید:

اگر بعد از تغییر ریمل و نکاتی که بیان کردیم هنوز حساسیت دارید، ممکن است مشکل شما به خاطر سایر لوازم آرایشی باشد. خط چشم و سایه می تواند چشمان تان را اذیت کند. برچسب این محصولات را بررسی کنید تا مطمئن شوید برای چشمان حساس شما مفید هستند.

• باید برندهایی را انتخاب کنید که از مواد تشکیل دهنده ارگانیک و طبیعی استفاده می کنند.
• اگر چشمان حساسی دارید مقدار آرایش اطراف آن را کم کنید. توجه داشته باشید مواردی که گفته شده فقط مختص ریمل نیست، در هنگام کشیدن خط چشم و یا زدن سایه نیز باید این موارد را رعایت کنید تا چشم شما دچار حساسیت نشود.

منبع سایت deterland

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *