پوشاک زنانه

نکاتی که برای راه اندازی تولیدی لباس و پوشاک باید بدانید

نکاتی که برای راه اندازی تولیدی لباس و پوشاک باید بدانید

شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد افرادی که در حوزه مد و لباس موفق هستند به چه نکاتی برای پیشبرد اهداف کسب و کار خود توجه داشته‌اند. اگر یکی از رویاهای شما این است که یک تولیدی لباس و پوشاک کوچک راه اندازی کنید ولی نمی‌دانید از کجا باید شروع کنید به شما توصیه می‌کنیم با چی بپوشم همراه باشید و این مطلب را تا انتها بخوانید. برای موفقیت و کسب درآمد با سرمایه کم باید باید مهارت‌هایی ضروری را بیاموزید، برای محصولات خود به خوبی بازاریابی کنید و مشتریان برند خود را راضی و خوشحال نگه دارید. در اینجا برخی از اصول اولیه راه اندازی تولیدی لباس و پوشاک را بررسی می‌کنیم.

یک طرح کسب و کار جامع و واضح ایجاد کنید

طرح کسب و کار شما باید چگونگی اداره تولیدی لباس شما را شامل شود. سعی کنید زمانی که مشغول تدوین طرح کسب و کار خود هستید واقع بین باشید. به یاد داشته باشید، بهتر است که سود خود را در ابتدای کار کم در نظر بگیرید و در توانایی‌های خود واقع بین باشید تا بعدا ناامید نشوید. به طور خاص به این موارد از راه اندازی کسب و کار در حوزه مد و لباس توجه داشته باشید.

طرح جامع اجرایی تهیه کنید

یک خلاصه اجرایی شرح مختصری از ماموریت شرکت شما و برنامه‌های آینده است و همچنین راهی برای جذب سرمایه گذاران بالقوه است. همه کسب و کارها لزوما به طرح جامع اجرایی نیاز ندارند، اما فعالیت در حوزه مد و پوشاک و تولیدی لباس که اغلب به سرمایه‌گذاری خارجی نیازمند است باید این طرح را داشته باشد.

شرح شرکت و حوزه فعالیت تولیدی لباس

شرح شرکت به مشتریان شما این ذهنیت را می‌دهد که برند شما در چه حوزه‌ای فعالیت می‌کند. چه ویژگی‌هایی برند شما را از رقبا متمایز می‌کند.

اولویت با درآمدهای پیش بینی شده تولیدی لباس شماست

بودجه شما یکی از ضروریات و موارد مهم در روزهای ابتدایی شروع به کار است. حتی اگر منابع و درآمد برای شرکت خود ندارید و سرمایه‌گذار خارجی ندارید لازم است که لیستی از هزینه‌های شرکت را داشته باشید و به درستی بودجه لازم را مدیریت کنید.

  8 روش برای پوشیدن کت زنانه

چقدر بودجه و سرمایه برای راه اندازی تولیدی لباس لازم دارید؟ آیا شما برای راه اندازی تولیدی لباس خود پس‌انداز لازم را دارید یا می‌خواهید برای دریافت وام اقدام کنید. هزینه‌های شما چقدر تخمین زده شده است؟ فهرستی از تمام هزینه‌های پیش بینی شده خود (مواد اولیه، فرایند تولید، لوازم، تجهیزات، تبلیغات، بازاریابی، هزینه سربار و …) را فهرست کنید. چه مقدار هزینه برای یک سال اداره کسب و کارتان لازم خواهید داشت؟ درآمد موجود شما این هزینه‌ها را جبران می‌کند؟

چه مدت زمانی بدون حقوق می‌توانید کار کنید

در نظر دارید به صورت تمام وقت روی راه اندازی تولیدی لباس خود کار کنید؟ چند سال زمان لازم است تا کسب و کار شما بتواند به سوددهی برسد؟ این کار را صرفا به عنوان شغل دوم و جانبی خود در نظر گرفته‌اید؟ اگر برند شما سودده باشد که خوش شانس هستید ولی بالا بردن ارزش کسب و کار در سال‌های اولیه بیشتر از سود ارزش دارد. بهتر است تا سال اول روی دستمزد خود حساب نکنید و اگر به سوددهی هم رسید خیلی خوش شانس هستید. با گسترش کسب و کارتان و شناخته شدن می‌توانید با سرمایه‌گذاران مذاکره کنید.

بقیه بازار و کسب و کارهای مشابه را زیر نظر داشته باشید

رقیب فعلی و آینده خود را شناسایی کنید. بازار هدف شما چه کسانی هستند. فکر می‌کنید به صورت عمده و یا خرده فروشی چه میزان درآمدی از محصولات خود داشته باشید؟ انتقادات و پیشنهادات افراد آگاه را دریافت کنید. با صاحبان بوتیک ها و مزون ها و مشتریان بالقوه خود صحبت کنید.

یک ایده خوب این است که به صورت پاره وقت در یک فروشگاه پوشاک کار کنید و ببینید که مشتریان راغب به خریدن کدام محصولات هستند. نمونه‌هایی از لباس‌هایی شبیه به لباس‌هایی که می‌خواهید طراحی کنید بیابید و ببینید که چه مقداری از این محصول اسقبال می‌شود؟

  9 ترند مهم لباس زنانه‌ی ۲۰۲۰ و ۲ ترند که امسال از مد می‌افتد!

توجه به جنبه‌های قانونی کسب و کار

اول از همه، تصمیم بگیرید که ساختار کسب و کار شما چگونه باید باشد. مواردی مانند مالیات، مجوز کسب و کار را در نظر بگیرید. ممکن است بخواهید یک وکیل را استخدام کنید یا به یک مشاور نیاز داشته باشید که همیشه در دسترس باشد.

در نظر بگیرید که آیا برای ادامه کار به نیروی انسانی و کارمند نیاز دارید یا خیر؟ به چند نفر نیرو برای طراحی و تولید لباس نیاز دارید؟ مهارت‌هایی که نیروی کار شما باید داشته باشد را لیست کنید و بدانید که هر نیرو چند ساعت در هفته باید کار کند. اگر تولید شما در سطح یک بوتیک و فروشگاه کوچک باشد، احتمالا قادر خواهید بود کارهای مربوط به برش، دوخت و بسته بندی را خودتان انجام دهید. اگر قصد دارید کمی کسب و کارتان را توسعه بدهید، قطعا نیاز به استخدام نیروی کار برای تولیدی دارید.
آیا می‌خواهید در سطح محلی اقدام به تولید پوشاک کنید؟ پوشاک تولیدی شما ارگانیک است؟ این سوالات همه بر تصمیم شما برای استخدام نیروی کار تاثیر می‌گذارد.

نام تجاری برند خود را انتخاب کنید

نام تجاری برند خود را انتخاب کنید

اکنون وقت آن است که تصمیمات جالبی بگیریم! تصمیماتی همچون انتخاب نام برند و لوگو روی نحوه ارتباط مشتریان با شما تاثیرگذار خواهد بود، بنابراین عاقلانه انتخاب کنید.
چه نامی نشانگر تمام ویژگی‌های تولیدی لباس شما خواهد بود؟ شما می‌توانید از نام خودتان (همانند بسیاری از برندهای مطرح حوزه مد و لباس مانند رالف لورن، کلوین کلاین و مارک جیکوبز) استفاده کنید. هر نامی که برای برند خود انتخاب می‌کنید باید از منحصر به فرد بودن آن و قابل تشخیص بودن آن اطمینان پیدا کنید.

لوگو برند خود را طراحی کنید

لوگو برند خود را طراحی کنید

طراحی‌های مختلف را امتحان کنید و از افراد خبره کمک بگیرید. مردم می‌خواهند شما را با لوگو و نام تجاری تشخیص دهند و اگر این نام و لوگو کپی برداری شده باشد، اعتماد مشتریان را از دست خواهید داد.

  "پیشتاز مد در سال ۲۰۲۴: ده استایل زنانه که نباید از دست دهید"

طراحی لباس برای تولیدی پوشاک

این بخش سرگرم کننده‌ای برای بسیاری از مردم است، اما تنها ۱۰-۱۵ درصد از کل کار را تشکیل می‌دهد! طرح‌ها را آماده کنید، بازخورد دریافت کنید و تصمیم بگیرید کدامیک از مجموعه‌های طراجی شده را تولید کنید. پارچه و موادی را انتخاب کنید که مقرون به صرفه و در دسترس هستند.
از تجارب افرادی که در این حوزه فعالیت می‌کنند استفاده کنید. برای مثال اگر قصد راه اندازی تولیدی تی شرت و لباس راحتی را دارید در مورد موارد زیر اطلاعات کسب کنید. مشخصات و اندازه لباس‌ها، نحوه طراحی و چاپ روی تی شرت، نوع پیراهن که می‌خواهید چاپ روی آن انجام شود، وزن و کیفیت پارچه (به عنوان مثال پارچه نازک‌تر و ارزان‌تر را برای طراحی لباس تابستانی انتخاب کنید).
جزئیات همه چیز است. هنگامی که طرح‌های خود را انجام می‌دهید، طرح‌ای ایجاد کنید که جزئیات را به وضوح نشان می‌دهد. پس از ایجاد طرح‌های خود، شما باید یک الگوی محصول ایجاد کنید. این طرح، طرح لباس شماست و توسط تولیدکنندگان برای تولید انبوه طراحی شده است.

مجموعه‌های خود را با توجه به فصل طراحی کنید

مجموعه‌ها معمولا به صورت فصلی طراحی می‌شوند. اکثر فروشگاه‌های بزرگ لباس حداقل دو فصل از پیش خرید می‌کنند، در حالی که فروشگاه‌های کوچکتر یک یا دو فصل پیش خرید می کنند. شما باید فرایند طراحی، تولید و توزیع را به موازات هم پیش ببرید.

طرح‌ها را تولید کنید

نمونه اولیه و یا پروتوتایپ برای این ایجاد می‌شوند که شما مطمئن باشید محصول نهایی دقیقا همان چیزی است که شما انتظار دارید.

تامین کنندگان پوشاک را شناسایی کنید

از اینترنت برای شناخت تامین کنندگان و تولیدی های پوشاک کمک بگیرید. همچنین پلتفرم‌های آنلاینی موجود هستند که به برندهای مد برای ارتباط با تولید کنندگان کمک می‌کنند. بسیاری از تولیدی‌ها از تولید کنندگان پوشاک در خارج از کشور استفاده می‌کنند زیرا هزینه آن‌ها ممکن است پایین‌تر باشد. به یاد داشته باشید که بسیاری از تولید کنندگان خارج از کشور فقط مقادیر زیادی لباس را تولید می‌کنند، بنابراین قبل از شروع به کار در مورد حداقل‌ها بپرسید. نمایشگاه‌های مرتبط هم می‌توانند محل خوبی برای آشنایی با تولید کنندگان باشند.

  "نکات طلایی برای شستن کاپشن و پالتو: راهنمای کامل برای حفظ زیبایی لباس‌های زمستانی"

یک وب سایت برای ارتقاء برند خود ایجاد کنید

اطمینان حاصل کنید که طراحی وبسایت کاملا حرفه‌ای به نظر برسد و اطلاعات تماس و مواردی که سایرین باید در مورد شما بدانند را به خوبی نمایش دهد. اگر لازم باشد باید امکان خرید آنلاین لباس و پوشاک را در سایت خود فراهم کنید.

ارتباط برقرار کردن با وب سایت‌ها و وبلاگ‌هایی که می‌توانند به برند شما کمک کنند

سعی کنید کمپین های تبلیغاتی شما کاملا حرفه‌ای باشند و کسب و کار شما را از جهات مختلف به مخاطبان معرفی کنند.

تبلیغات برای راه اندازی تولیدی لباس

هزینه تبلیغات می‌تواند بسیار بالا باشد و در طی یک سال قسمت زیادی از بودجه شما باید صرف تبلیغات شود. کارهایی که می‌توانید برای صرفه جویی در هزینه تبلیغات انجام دهید به شرح زیر هستند.

  • از شبکه‌های اجتماعی برای بالا بردن مخاطبان خود استفاده کنید و سعی کنید اطلاعات مناسب و کاملی را از برند خود ارائه کنید.
  • آگهی‌های خود را معطوف به وبسایت‌ها و نشریه‌هایی کنید که مخاطبان بالقوه شما را شامل می‌شوند.
  • حامی رویدادی شوید که مخاطبان شما در آن حضور دارند.
  • درنمایشگاه‌ها و رویدادهای مرتبط شرکت کنید. پرداخت هزینه برای یک غرفه می‌تواند گران باشد، اما هم از لحاظ فروش و هم تبلیغ می‌تواند به نفع شما باشد.
  • از خودتان شروع کنید. لباس‌های طراحی شده برند خود را بپوشید و نظرات مردم را بپرسید و از آن‌ها استفاده کنید؛ این نیز به شما در طراحی محصولی که دوست دارید کمک خواهد کرد. در شروع کار، بودجه شما بسیار کم خواهد بود، بنابراین از هر فرصتی که می‌توانید استفاده کنید.

منبع سایت چی بپوشم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *