استایل بازیگران, مد و استایل

نکات جالب درباره لباسهای شخصیت گیم اف ترونز

وایت واکرها

۱)سرسی

یکی از جالب ترین نکته ها این است که سرسی در فصل اول باردار است و طراح لباس با لباس کیمینو شکم بزرگ او را پنهان کرده است.

لباس سرسی در گیم آف ترونز

۲)دنریس تارگرین

شخصیت مادر اژدها یا دنریس فصل ۴ ، بیشتر لباس‌های «دنریس تارگرین» آبی بودند. دلیل این انتخاب به عزاداری دنریس برای شوهرش از قبیله دوتراکی برمی‌گردد. (رنگ قبیله دوتراکی آبی است.) اما در فصل‌های بعدی استفاده از سفید و طوسی روشن در لباس‌های دنریس، بیشتر و بیشتر شد. کلپتون می‌گوید این رنگ‌ها نماد نامیرایی و قدرت دنریس هستند. جالب اینجاست که کم‌کم زیورآلات او هم شبیه ابزارآلات جنگی می‌شوند و این مسئله نشان دهنده خشن شدن او در طول اتفاقاتی است که بر او می‌گذرد.

طراح لباس سریال گیم اف ترونز می‌گوید انتخاب شلوار و چکمه در کنار پیراهن زنانه دنریس، به دلیل نشان دادن جوهره اوست. دنریس زنی مستقل و الهام بخش است که در عین حال جنگیدن را خوب بلد است. این ویژگی‌ها در ترکیب لباس‌های او نشان داده می‌شود. به خصوص که چکمه و شلوار به او امکان آماده بودن برای فرار را می‌دهد.

طراحی لباس دنریس در گیم آف ترنز

۳)وحشی ها

وحشی‌ها یا  Wildlings لباس‌هایی می‌پوشند که نماینده سبک زندگی آن‌هاست. لباس‌هایی شامل پر، چرم و استخوان! پیدا کردن چرم و پر کار سختی نیست ولی پیدا کردن استخوان کار دیگری است. میشله کلپتون، (Michele Clapton) ، طراح لباس سریال گیم اف ترونز می‌گوید این استخوان‌ها را از سایت eBay  خریده است!

  اصول کلیدی برای شیک پوشی آقایان
لباس وحشی ها در سریال گیم آف ترونز

۴)وایت واکرها

وایت واکرها، (White Walkers) نه تنها شخصیت‌های روی اعصابی هستند بلکه گریم‌شان هم روی اعصاب است و وقت زیادی می‌برد. بازیگران نقش وایت واکرز، علاوه بر اینکه باید لنز و ماسک بگذارند مجبور هستند با رنگ سفید نقاشی شوند.

وایت واکرها

۵)جافری

کلپتون در طراحی تاج جشن ازدواج جافری و مارجری نکته‌ی جالبی را در نظر گرفته است. علامت نمادین خاندان مارتل، گل رز بود. در سکانس عروسی تاج مارجری که از این خاندان آمده با رز طراحی شده است. تاج جافری اما با غنچه‌های رزی که از گوشه و کنارش بیرون زده، تزئین شده است. این انتخاب نمادی، نشان می‌داد که جافری و سلطنت او، کم‌کم تحت سلطه مارجری قرار می‌گرفت.

 

جافری

۶)سانسا

نکته جالب بعدی تاثیر گرفتن سانسا از زنان اطرافش است. برای مثال تا قبل از اینکه به شخصیت سرسی پی ببرد، رنگ‌هایی شبیه او را انتخاب می‌کرد اما بعدا رنگ‌ها و سبک لباس‌هایش را عوض کرد.(انتخاب رنگ مشابه یک شخصیت به معنی تاثیر پذیرفتن از اوست.)  رفته رفته لباس‌های او تیره‌تر شدند و حتی رنگ موهایش را هم عوض کرد. جالب اینجاست که در فصل هفتم او به خودش شبیه‌تر می‌شود و همین مسئله می‌تواند نشان دهنده پیدا کردن استقلال فردی‌اش باشد.

 

سانسا

۷)جان اسنو

او میگوید هر فصل شنل من کلی سنگین تر میشد انگار که طراح لباس از مامتنفر است البته این را در برنامه ای به شوخی گفته است و طراح لباس گفته است که او در فصل های اول خیلی قدرتی نداشته ولی در فصلهای اخر دارای قدرت است و با سنگین کردن شنل  با عث میشود که او محکم تر و قوی تر راه برود و این را به ببینده القا میکند که او دارای قدرت است.

  آموزش جامع اصول ست کردن کت اسپرت مردانه

 

جان اسنو

گردآوری : هانیه لقایی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *