استایل خانم‌ها, لباس زنانه, مد و استایل

نکات شیک پوشی با دامن که تاکنون نمی دانستید …

دامن

یکی از پوشش های مورد علاقه خانم ها دامن است که ظرافت و زنانگی را نشان می دهد ، هر کدام از مدل های متنوع آن  مثل کلوش ، تنگ ، راسته ، ماکسی و… در موقعیت های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد که یکی از پرطرفدار ترین آن ها ، دامن  مدادی است . در ادامه ی مقاله می خوانید که این دامن پرکاربرد چه ویژگی هایی دارد و چگونه ست می شود.

دامن مدادی چیست ؟

همانطور که از اسم آن مشخص است دامن هایی که از باسن بصورت خطی و صاف به سمت پایین می آید و فرمی شبیه مستطیل می گیرند را دامن مدادی می گویند ، اگر بخواهم ساده تر بگویم دامن های تنگ و راسته ای که در فروشگاه ها موجود است را دامن مدادی (pencil skirt ) می گویند.

این مدل دامن با توجه با فرم بدن دوخته میشود وگشادی کمی دارد و به همین دلیل باعث می شود که حالت اندام مشخص شود ، و این ویژگی ، افراد ریزاندام را متناسب و خانم های چاق را جمع و لاغر نشان می دهد .

قد آن متغیر است ، طراحی آن بصورت قرینه و غیر قرینه انجام می شود و با توجه به جنس و نقوش پارچه در موقیعت های رسمی و غیر رسمی  کاربرد دارد ، همه ی خصوصیات سبب شده است که این دامن برای هر نوع اندامی مناسب باشد و از آیتم های ضروری کمد هر خانمی شود.

  استایل اورسایز چیست؟

رنگ و طرح

اگر پایین تنه ی بزرگی دارید از رنگ های تیره و پترن های ساده استفاده کنید  و اگر پاهای لاغری دارید از رنگ های روشن استفاده کنید . اگر بالاتنه را طرحدار انتخاب می کنید دامن را ساده انتخاب کنید و برعکس ، اگر دامن طرح دار است آن را با پیراهن ساده ست کنید.

قرینه یا غیرقرینه

برای خانم ها ریز اندام ، دامن مدادی غیر قرینه یا لنگی مناسب است این دامن ها بدلیل برش هلالی که دارند بدن را توپر نشان می دهند. هم چنین اگر بصورت قرینه جیب یا تزئینات استفاده شود آن قسمت  بزرگ تر دیده می شود . اگر دارای عیوب اندام هستید ، برش های غیر قرینه می تواند آن قسمت را متناسب کند

جنس

تنوع جنس دامن مدادی ، بسیار زیاد است و هر کدام برای یک استایل های متفاوت استفاده می شود. اما نکته ی مهم دوخت آن هاست ، پارچه هرچقدر هم گران قیمت باشد دوخت نامناسب آن را بد جلوه می دهد.

فرم اندام

اگر قد بلندی دارید بهتر است  دامن میدی ( تا نیمه ساق ) بپوشید . کمری که بالاتر از حد معمول باشد ، کمر و پهلو را جمع می کند و فرم گودی کمر را زیباتر نشان می دهد.

  خرید مانتو کتی مجلسی شیک و ترندی

مدل های خمره ای ، باسن را برجسته نشان می دهند و مناسب خانم هایی با میان تنه ی توپر نیست.

دامن مدادی  خیلی کوتاه ، کشیدگی پا را نشان می دهد و مناسب افراد قد کوتاه است.

سن

این دامن  هیچ محدودیت سنی ندارد از خانم بیست ساله تا هفتاد ساله . شما هیچ محدودیتی برای استفاده از رنگ یا طرح ندارید.

ست های پیشنهادی

با کت : یک استایل کلاسیک و رسمی بسیار پر کاربرد را می سازد. هم می توانید از رنگ های روشن و هم تیره استفاده کنید.

با پیراهن های گل دار:

برای دورهمی های دوستانه و نیمه رسمی مناسب است یک کیف ظریف استایل شما را کامل می کند.

با بلوز گیپور :

ترکیبی دخترانه و فانتزی می سازد .

با تی شرت سفید :

لبه آن را داخل  کمری دامن قرار دهید و یک کمربند زیبا روی آن ببندید تا استایلی جذاب داشته باشید.

با بافت :

در زمستان با ساپورت ، پالتو ی بلند و بوت فوق العاده می شود .

دامن جین :

با هر چیزی براحتی ست می شود و در موقعیت های مختلف میتوانید بپوشید.

  اکسسوری های زمستانی ضروری که همه خانم ها به آن ها نیاز دارند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *