آرایشی

پاک کردن رژ لب های ۲۴ ساعته

رژ لب

 

پاک کردن رژ لب های ۲۴ ساعته سخت‌تر از رژ لب های عادی است. این رژها برای این منظور تولید می‌شوند که مدت طولانی روی لب‌ها دست نخورده باقی بمانند. به همین دلیل، پاک کردن آنها سخت‌تر است.

رژ لب های ۲۴ ساعته یا لانگ ورینگ (long-wearing) رژلب هایی هستند که پوشش‌دهی بالا دارند و مدرت طولانی‌تری روی لب باقی می‌مانند. به خاطر مواد به کار رفته در آنها و این ویژگی ماندگار بودن رژها، سخت‌تر پاک می‌شوند و پاک کردن رژ لب های ۲۴ ساعته روش خاصی دارد.

برای اینکه این رژ لب ها را بدون دردسر استفاده کنید مراحلی که در ادامه عنوان می‌کنیم، دنبال کنید. در صورتی که تمیز کردن میکاپ چشم نیز برای شما سخت است می توانید مقاله پاک کردن آرایش چشم را مطالعه نمایید.

پاک‌کننده‌های آرایشی مخصوص وجود دارند که با کمک آنها می‌توانید مواد آرایشی و رژ لب های بادوام را پاک کنید. بدون اینکه مجبور باشید به بافت لب آسیبی بزنید و باعث پوسته شدن و خشک شدن آن شوید. اگر این پاک‌کننده‌ها را در اختیار ندارید، این روش‌ها را امتحان کنید.

 

بخش اول: آماده کردن لب‌ها

 

۱. تا جایی که ممکن است، رژ لب را از روی لب بردارید.

 

رژ لب های ۲۴ ساعته یا لانگ ورینگ معمولا به سختی از روی لب پاک می‌شوند. قبل از اینکه شروع به پاک کردن آنها کنید، تا جایی که می‌توانید با دستمال کاغذی یا پنبه آرایشی یا حتی دستمال مرطوب، رژ لب را از روی لب پاک کنید و بردارید. برای این کار اصلا نباید پد یا دستمال را روی لب‌ها با فشار بکشید.

 

۲. مقداری بالم لب روی لب‌ها بزنید.

 

بسته به میزان ماندگاری و دوام رژ لب می‌توانید مقداری از آن را با بالم لب از روی پوست پاک کنید. لایه ضخیمی از بالم لب، روی لب‌های خود بزنید و یکی دو دقیقه صبر کنید تا رژ لب مرطوب شود.

برای برداشتن رنگ از روی لب، از پنبه آرایشی یا پودر مخصوص آرایشی استفاده کنید و با حرکات چرخشی، رژ را از روی لب بردارید.

  4 روش جادویی و طبیعی برای چاق کردن صورت و گونه برجسته

 

۳. لب‌ها را لایه برداری کنید.

 

در حالی که بالم لب هنوز روی لب‌های شما قرار دارد، با مسواک نرم و با حرکات چرخشی، لب را لایه‌برداری کنید. این کار را باید به آرامی انجام دهید تا باعث آسیب رسیدن به لب‌ها نشوید.

ترکیب بالم لب و حرکات نرم و آهسته مسواک، کمک می‌کند که رژ لب حل شده و به آرامی از لب جدا شود.

اگ بالم لب و لایه‌برداری با کمک مسواک کافی باشد، همان موقع رژ لب کاملا از روی لب هایتان پک می‌شود. اگر این روش برای شما مناسب نیست و فاید ندارد، لایه‌برداری لب را ادامه ندهید. با این کار ممکن است به لب‌های خود آسیب بزنید و باعث ترک خوردن یا پاره شدن پوست لب شوید.

 

۴. روی لب‌های خود حوله گرم بگذارید.

 

این کار رنگ‌های ضدآب لب را پاک نمی‌کند ولی باعث می‌شود که رژ لب، شل‌تر شود و پاک کردن آن آسان‌تر شود.

 

۵. حوله را بشویید و دوباره این کار را تکرار کنید.

 

اگر متوجه شدید که استفاده از حوله گرم برایتان کارساز است، دوباره حوله را با آب گرم خیس کنید و روی لب‌ها بکشید. شستن مداوم حوله باعث می‌شود که رنگ رژ لب به سایر قسمت‌های صورت‌تان راه پیدا نکند.

 

بخش دوم: پاک کردن رنگ رژ

 

۱. از وازلین استفاده کنید.

 

وازلین یکی از محصولاتی است که از آن می‌توانید به عنوان یک ماسک مرطوب‌کننده برای لب‌ها استفاده کنید که باعث نرم شدن حتی ماندگارترین رژ لب‌ ها می‌شود. یک لایه نسبتا ضخیم از وازلین را روی لب بگذارید. برای مدت ۵ دقیقه صبر کنید تا رژ لب با وازلین شل و مرطوب شود. از دستمال کاغذی یا پد آرایشی مرطوب برای پاک کردن وازلین استفاده کنید.

 

۲. روغن نارگیل را امتحان کنید.

 

درست مثل وازلین، روغن نارگیل هم باعث مرطوب شدن لایه بیرونی پوست لب می‌شود و رژ لب را شل‌تر می‌کند. بعد از آن می‌توانید با دستمال، باقیمانده رژ را از روی لب پاک کنید.

هم وازلین و هم روغن نارگیل، عملکرد مشابهی دارند بنابراین هر کدام را که دوست داشتید برای این کار انتخاب کنید. لازم نیست این مرحله را با هر دو مورد تکرار کنید.

  # آیا از بین بردن چروک پیشانی با ماساژ ممکن است؟

لایه نازکی از روغن نارگیل روی لب‌ها بمالید و اجازه دهید پنج دقیقه بماند تا مرطوب شود. سپس با دستمال کاغذی یا دستمال مرطوب آرایشی، رژ لب و روغن را از روی لب‌ها پاک کنید.

به خاطر غلظت کمتر روغن نارگیل نسبت به وازلین، ممکن است روغن از روی لب‌های شما راه بیافتد و اطراف را کثیف کند. در این صورت، بهتر است که از وازلین استفاده کنید.

۳. پاک کننده‌های آرایش چشم را امتحان کنید.

 

با وجود اینکه پاک کننده آرایش چشم، بیشتر از روغن نارگیل و وازلین لب‌های شما را خشک می‌کند ولی پاک کننده‌های استاندارد آرایش چشم معمولا به خوبی می‌توانند رژ لب های ماندگار و ۲۴ ساعته را پاک کنند.

پاک کننده آرایش چشم تاثیرگذاری بیشتری خواهد داشت اگر قبل از استفاده از آن، لب‌ها را با بالم لب و لایه برداری، آماده کنید.

مقداری از پاک‌کننده آرایش چشم را روی پنبه یا پد آرایشی بگذارید و روی لب‌ها بکشید. اگر نیاز بود این مرحله را تکرار کنید.

مراقب باشید که پاک کننده آرایش چشم وارد دهان‌تان نشود چون این محصول فقط برای استفاده موضعی و خارجی، تهیه شده است.

لب‌های خود را بعد از پاک کردن رژ، با یک شوینده ملایم بشویید. لب‌ها را با دستمال به آرامی خشک کنید و برای اینکه دوباره آن را مرطوب و آب‌رسانی کنید، از بالم لب استفاده کنید.

۴. از لوسیون‌های صورت یا بدن استفاده کنید.

 

اگر در شرایطی قرار دارید که به وازلین، روغن نارگیل و پاک کننده آرایش مناسب دسترسی ندارید، می‌توانید از موارد دیگری که در دسترس بود استفاده کنید. مثلا لوسیون‌ها می‌توانند به عنوان پاک‌کننده آرایش مورد استفاده قرار بگیرند.

البته لوسیون‌ها برای پاک کردن آرایش چشم، کرم پودر و آرایش صورت مناسب‌تر هستند ولی برای پاک کردن رژ لب های ۲۴ ساعته هم می توانید آنها را امتحان کنید.

لوسیون را روی لب‌های خود بزنید و با پد آرایشی یا دستمال کاغذی لب را پاک کنید.

  آرایش پوست چرب و نکاتی که باید بدانید

مراقب باشید که لوسین وارد دهان‌تان نشود. لوسیون را فقط بیرون از دهان و روی‌لب‌های خود بزنید.

بعد از پاک کردن رژ لب، لوسیون اضافه را از روی لب بردارید. لب‌های خود را با یک شوینده ملایم بشویید و با دستمال خشک کنید.

 

بخش سوم: بازگرداندن رطوبت لب

 

۱. خوردن آب را فراموش نکنید.

 

علاوه بر محصولاتی که می توانید به طور موضعی برای مرطوب کردن لب‌های خود اسفاده کنید، روش دیگر برای مرطوب کردن لب، خوردن آب کافی است. خوردن آب کافی مانع از خشکی لب و ترک خوردن آن می‌شود. هر چقدر لب‌های شما بیشتر آب‌رسانی شوند، نرم‌تر هستند. در نتیجه رژ لب بهتر روی آنها می‌نشیند و راحت‌تر پاک می‌شود.

اگر لب‌های خشک و ترک خورده دارید، مقدار مصرف آب را در طول روز افزایش دهید.

همیشه یک بطری آب همراه‌تان داشته باشید. نوشیدن آب نه تنها برای سلامت عمومی بدن‌تان ضروری است بلکه باعث سلامت پوست و لب می‌شود. نوشیدن آب کافی با بهبود گردش خون در بدن، باعث افزایش سلامت و شادابی پوست و لب می‌شود.

۲. از اسکراب لب استفاده کنید.

 

با استفاده از عسل، روغن زیتون و شکر می‌توانید یک نوع اسکراب یا لایه‌بردار برای لب تهیه کنید. ترکیب این سه ماده باعث رطوبت رسانی به پوست می‌شود و سلول‌های مرده پوست لب را از بین می‌برد.

برای درست کردن یک اسکراب ساده خانگی می‌توانید یک قاشق غذاخوری شکر و نصف قاشق چایخوری از روغن زیتون و عسل را با هم ترکیب کنید. البته این دستور را می‌توانید به سلیقه خود کمی تغییر دهید و عسل یا روغن کمتر یا بیشتری استفاده کنید.

اگر مقدار بیشتری از این اسکراب را تهیه کردید می‌توانید آن را نگه دارید و بعدا استفاده کنید. این اسکراب را در ظرف دربسته نگهداری کنید تا خشک نشود.

اگر دوست داشته باشید می‌توانید با افزودن موادی مثل وانیل، عطر و بوی خاصی به این اسکراب بدهید.

اسکراب لب را به مراقبت‌های روزمره خود اضافه کنید. بعد از مسواک زدن و قبل از خواب می‌توانید از این اسکراب استفاده کنید. لایه برداری و آب‌رسانی به لب را جزو برنامه هفتگی خود قرار دهید.

  آموزش پارافین تراپی

بیشتر متخصصان توصیه می کنند که حداقل یک بار در هفته و اگر لب‌های خیلی خشکی دارید، چند بار در هفته از اسکراب لب استفاده کنید.

۳. مقدار قابل توجهی مرطوب‌کننده به لب‌های خشک و ترک‌خورده بزنید.

 

اگر لب‌های خشک و ترک‌خورده دارید از بالم لب‌های غیرمعطر و مرطوب‌کننده‌های مخصوص لب استفاده کنید. این روش باعث بازگرداندن رطوبت لب می‌شود و از لب‌ها محافظت می‌کند. هر زمان که نیاز بود مجددا از بالم لب استفاده کنید.

استفاده بیش از اندازه از بالم لب، در توانایی طبیعی لب برای ایجاد رطوبت، اختلال ایجاد می‌کند. به جای استفاده روزمره از بالم لب، فقط آن را تا زمانی استفاده کنید که لب‌هایتان ترمیم شود. فقط زمانی از بالم لب استفاده کنید که لب‌هایتان خیلی خشک و ترک خورده است. این نکته در مورد بالم لب‌های درمانی هم صدق می‌کند چون این بالم‌ها معمولا حاوی استروئید موضعی هستند.

۴. از رژ لب های ۲۴ ساعته، طولانی مدت و مات، زیاد استفاده نکنید.

 

رژلب‌های ماندگار و مات، معمولا لب را بیش از حد خشک می‌کنند و پاک کردن آنها سخت است. اگر استفاده از این محصولات را دوست دارید، سعی کنید مدل‌هایی بخرید که حاوی مرطوب‌کننده باشند. پاک کردن رژ لب از روی لب‌های مرطوب و نرم، راحت‌تر ‌از لب‌های خشک و پوسته پوسته شده است.

اگر از رژلب‌های مات و ماندگار استفاده می‌کنید، در طول روز و قبل از استفاده از رژلب، حتما لب‌های خود را مرطوب نگه دارید. دنبال بالم لب‌های طبیعی بگردید که حاوی ویتامین E و آلوئه ورا هستند. این دو مورد رطوبت لب را حفظ می‌کنند و مانع از خشک شدن آن می‌شوند.

اگر از رژلب‌های مات استفاده کرده‌اید و احساس می‌کنید که لب‌هایتان خشک شده است، در انتهای روز و بعد از پاک کردن رژ لب و قبل از خواب، روی لب‌ها روغن نارگیل بزنید. به این ترتیب، روغن نارگیل در طول شب، لب‌ها را رطوبت رسانی و ترمیم می‌کند.

منبع سایت deterland

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *