پوست و مو, مو

چطور از شر موخوره رها شویم؟

چطور از شر موخوره رها شویم؟

همه ی خانم ها دچار مشکلات مو می شوند، ولی موخوره شایع ترین آن هاست. موهای بلند یا کوتاه، چرب یا خشک ممکن است دچار موخوره شوند. البته برای خانم هایی با موهای بلند و خشک معمول تر است. بیایید به چند راه حل و روش درمانی برای خلاص شدن از دست موخوره نگاهی بیندازیم.

راه های طبیعی رها شدن از شر موخوره

– ماساژ سر جریان خون را در پوست سر افزایش می‌دهد. جریان خون مناسب با کاهش موخوره باعث می‌شود تا درخشش و استحکام موهایتان افزایش یابد. در هنگام ماساژ، همیشه از ترکیب روغن نارگیل، روغن بادام و روغن زیتون به مقادیر مساوی استفاده کنید. روغن باید قبل از تماس با پوست ، گرم شده باشد.

– با استفاده از یک موز رسیده، دو قاشق سوپ خوری کشک و کمی گلاب و آب لیموی تازه یک ماسک موی خانگی درست کنید. موهایتان را از پوست سر تا نوک مو به آن ماسک آغشته کنید. این ماسک باید حداقل یک ساعت روی سرتان بماند و بعد بشویید.

– می توانید ماسک موی دیگری با یک تخم مرغ، یک قاشق سوپ خوری عسل و نصف فنجان شیر درست کنید. این خمیر را روی سرتان بمالید. بگذارید بیست دقیقه روی سرتان بماند و بعد بشویید.

  پاکسازی پوست (فیشال) با ماسک خانگی برای مبارزه با چین و چروک صورت

– ماساژ هفتگی مو با مایونز به مدت پنج دقیقه از درمان های طبیعی دیگر برای رهایی از موخوره است.

سایر راه های رها شدن از شر موخوره

– از نرم کننده هایی که نیاز به آبکشی ندارند، پس از هر بار دوش گرفتن استفاده کنید. نرم کننده از خشک شدن مو و در نتیجه احتمال به وجود آمدن موخوره جلوگیری می کند.

– تنها از شامپوهای ملایم و گیاهی برای شستن موهایتان استفاده کنید.

موهایتان را زیاد در معرض گرما قرار ندهید. به جای استفاده از سشوار یا اتوی مو، بگذارید موهایتان خودش خشک شوند

– سرم های درخشان کننده و از بین برنده ی موخوره، دو محصول موثر در درمان موخوره هستند. آنها را از هر فروشگاه محصولات زیبایی می‌توانید تهیه کنید.

– شامپوهای ضد شوره هم می توانند به درمان موخوره کمک کنند. در اغلب موارد موخوره ها ناشی از خشکی پوست سر هستند که منجر به شوره و شکنندگی مو هم می شود. بنابراین اگر شوره ی سر درمان شود، ترمیم موخوره ها را هم به دنبال خواهد داشت.

هشدارهایی که باید در نظر گرفت

اگر می خواهید موهایتان را به دور از آسیب و سالم نگه دارید، گام های آورده شده در فهرست زیر برای جلوگیری از موخره را دنبال کنید.

– موهایتان را در فاصله های هر ۶ تا ۸ هفته اصلاح کنید.

  علل خارش بدن در شب و راهکارهای موثر برای درمان آن

– موهایتان را زیاد در معرض گرما قرار ندهید. به جای استفاده از سشوار یا اتوی مو، بگذارید موهایتان خودش خشک شوند.

– در روزهای آفتابی تابستان از زیاد بیرون رفتن خودداری کنید. برای مسدود کردن راه اشعه ی یو وی (UV) آفتاب که منجر به شکنندگی و موخوره ی موها می شود، موهایتان را بپوشانید.

– موهایتان را با حوله خشک نکنید. همچنین تنها از روبالشی های ساتن استفاده کنید. سایش ناشی از روبالشی یا حوله ممکن است منجر به شکنندگی موهایتان شود.

– یک رژیم غذایی غنی از موادی مانند پروتئین، اسید چرب امگا۳، ویتامین آ و ویتامین سی، بیوتین و سلنیوم برای جلوگیری از موخوره ضروری است

آدرس مقاله: تبیان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *