استایل خانم‌ها, استایل شناسی, لباس زنانه, مد و استایل

اصول لایه لایه پوشیدن لباس در فصل های سرد

چند لایه

یکی از استایل های پرطرفدار در فصل پاییز و زمستان و حتی بهار چند لایه پوشیدن لباس است که علاوه بر جذابیت زیاد به شما کمک می کند که در تغییر دما بتوانید لایه های رویی را دربیاورید یا به آن اضافه کنید .

این سبک نیاز به رعایت قوانین مشخصی دارد زیرا همان قدر که می تواند شیک و خاص باشد اگر دقت لازم را نداشته باشید استایل شما را شلوغ ، به هم ریخته و حتی خنده دار کند .

خبر خوب اینست که لایه لایه پوشیدن هم برای خانم ها و هم آقایان  کاربرد دارد و نکته ی جالب این است که هم در موقعیت های رسمی و هم دوستانه و غیررسمی می توانید از آن استفاده کنید حتی این روش برای محیط کار و دانشگاه هم خیلی کاربرد دارد ، فقط کافی است اصول زیر را بدانید.

پوشیدن لباس

  ۱.قد لباس

تصور کنید که سه لایه پیراهن را با قد ها مختلف روی هم پوشیده اید . اصطلاحا شنبه یکشنبه شده است مگر نه ؟

برای اینکه این اتفاق نیفتد باید حداقل دو لایه قد لباس ، با هم یکسان باشد یا اختلاف خیلی کمی داشته باشد و لباس رویی خیلی بلند تر یا کوتاه تر باشد.

در این سبک بیشتر از سه لایه روی هم نپوشید چون خیلی حجیم می شوید و زیبایی استایل شما از بین می رود . همچنین اگر لایه زیری را داخل کمر شلوار یا دامن قرار دهید تیپ شما رسمی و  نیمه رسمی می شود.

  استایل زمستانی آقایان

  ۲.رنگ های هم خانواده یا متضاد؟

هر دو، اگر رنگ ها به درستی در کنار هم قرار بگیرند هماهنگی و زیبایی به استایل چند لایه ی شما می بخشد .

رنگ های متضاد : بیش از دو رنگ متضاد استفاده نکنید و آیتم ها دیگر را از مشکی ، سفید و طیف خنثی استفاده کنید.

رنگ های متضاد

 هم خانواده و تن رنگی یکسان:

در چرخه رنگ این رنگ ها در کنار هم هستند مثل تونالیته آبی آسمانی تا سورمه و یا کرم تا قهوه ای  . این ترکیب برای افراد توپر یا قدکوتاه مناسب است زیرا با تشابه رنگ ها ، اندام یکدست و کشیده دیده می شود

هم خانواده و تن رنگی یکسان

اگر اندام لاغری دارید و می خواهید چند لایه بپوشید لایه های زیری را رنگ روشن ، و لایه ی رویی را تیره بپوشید ولی اگر اندام درشتی  دارید بهتراست لباس ها را از تیره به روشن بپوشید.

  ۳.از نازک به ضخیم بپوشید

علاوه بر اینکه با این روش می توانید با ورود به محیط گرم لایه ی ضخیم را در بیاورید و راحتی بیشتری برای سازگار شدن با تغییرات دما داشته باشید، از نظر اصل از نظر زیباشناختی استایل چند لایه هم ، درست است ، بافت های ضخیم یا سویشرت های حجیم در لایه های زیری باعث میشود شما چاق دیده شوید و و حتی تناسب لباس های رویی از بین برود.

  معرفی انواع پیراهن مردانه و آموزش ست کردن آن برای هر موقعیت

  ۴.پترن و طرح لباس

بهترست وقتی  چند لایه می پوشید لباس هایتان بدون طرح و ساده باشند ، اگر علاقه دارید که الگوهای پترن دار به استایل تان اضافه کنید فقط از یک آیتم استفاده کنید زیرا بیش از این چشم را اذیت میکند . شما میتوانید پترن های چهارخانه و راه راه را با استایل تان اضافه کنید و مطمئن باشید عالی میشوید

  ۵.پارچه هایی با جنس مختلف

برای تنوع دادن به تیپ تان ، بهترین گزینه این است که از جنس های متفاوت در کنار هم استفاده کنید. تی شرت پنبه ای+ بافت + کت جین یکی از پیشنهاد های ماست شما میتوانید روی آن پالتوی پشمی ، چرم ، شمعی یا فوتر بپوشید در فصل زمستان از جنس های متفاوت در کنار هم بدون هیچ ترسی استفاده کنید

همچنین اکسسوری هایی مثل شال گردن و کلاه هم به استایل شما جان میبخشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *