استایل خانم‌ها, انواع استایل زنانه, مد و استایل

انواع استایل خاص در دنیای فشن

انواع استایل خاص در دنیای فشن | در دنیای فشن، استایل‌های بسیار متفاوتی وجود دارد که با روحیات و سلایق افراد مختلف، همخوانی دارند و هر شخصی به استایل خاص و موردعلاقه خودش روی می‌آورد. در این مقاله، قصد داریم که چند نوع استایل خاص را به شما معرفی کنیم.

استایل زرق‌وبرق‌دار  (glam):

ابتدا بهتر است به ریشه‌ی کلمه glam بپردازیم. این کلمه، برگرفته از واژه  glamorous، به معنای فریبنده و مسحورکننده است.

انواع استایل خاص در دنیای فشن : آیتم‌های استایل زرق‌وبرق‌دار

 از مشخصات این استایل می‌توان به استفاده از پارچه‌ها و جزئیات پر زرق‌وبرق، مثل پارچه لمه، خز، زیورآلات درشت، کفش‌های پاشنه بلند، آرایش غلیظ، رنگ موهای عجیب‌وغریب، چرم مصنوعی براق و پارچه‌هایی با رنگ‌های خارق العاده، اشاره کرد. درست است که طرفداران استایل glam، همواره به‌دنبال دیده شدن و درخشیدن در مجالس و محافل هستند.

اما ذکر این نکته نیز ضرورت دارد که غایت نهایی این استایل، صرفا زرق‌وبرق نیست، بلکه هدف، ایجاد استایلی است که در کنار زرق‌وبرق، خوش درخشیدن و بر سر زبان‌ها افتادن فرد را نیز تضمین کند. عموما گلمی‌استایل‌ها، به‌ندرت از آیتم‌های راحت و سبک استفاده می‌کنند و به‌عبارتی می‌توان گفت، برخلاف کژوال پسند‌ها، راحتی را فدای زیبایی می‌کنند.

چی بپوشم
چی بپوشم

انواع استایل خاص در دنیای فشن | از فشن آیکون‌های این سبک استایل، می‌توان به David bowie اشاره کرد که در زمان خود، با ایجاد استایل‌های پر زرق‌وبرق و عجیب، مسبب روی آوردن عده‌ی زیادی به این استایل شد.

بیشتر بخوانیم: چگونه یک استایل مهمانی جذاب و نیمه رسمی داشته باشیم؟

  با رفع این اشتباه های رایج در هنگام لباس پوشیدن خوش تیپ تر می شوید!

استایل سطح بالا، خیره، ماهر (sophisticated)

همانطور که از نام این استایل پیداست، بیشتر پیروان آن، افراد سلطنتی، دیپلمات و سلبریتی‌ها هستند. وقار، اصالت و رسمیت در پوشش، از مشخصه‌های اصلی این استایل به شمار می‌آید. عموما افراد پیرو این سبک، دارای ارزش‌های اخلاقی کمال گرایانه و چهارچوب‌دار بوده و  بسیار منظم هستند. برای این افراد بسیار مهم است که لباس‌هایشان چروک و بد قواره نباشد و به‌راحتی خراب نشود.

از آنجایی که دوستداران و پیروان این سبک، افرادی رسمی و پایبند به اصول خود هستند، بسیار کمتر از باقی افراد به دنبال ترند و مد بوده و بیشتر ترجیح می‌دهند که از آیتم‌های فاخراستفاده کنند تا ترندی. سطح بالا‌ها، احساسی خرید نمی‌کنند و لباس‌های شخصی دوزی شده و یونیک برای آن‌ها ارجحیت دارد.

آیتم‌های استایل سطح بالا

 از Must haveها و آیتم‌های این استایل، می‌توان به کفش پاشنه بلند، زیورآلات ظریف، کمربند‌های باریک و کت‌های کلاسیک و یا نیمه‌کلاسیک در رنگ‌های خنثی مانند سفید، سیاه، کرم، خاکستری و یا به‌طور کل، رنگ‌های نود نام برد. شاید در نگاه اول، استایل سطح بالا، نقاط موازنه‌ی زیادی با استایل کلاسیک داشته باشد، اما تفاوت این دو استایل، زمانی که بحث کیفیت و سطح لباس مطرح می‌شود، مشهود می‌گردد.

انواع استایل خاص در دنیای فشن : استایل پس‌نگرانه، گذشته‌نگر (retro):

استایل رترو یا پس نگرانه، به استایلی گفته می‌شود که آیتم‌های مورد استفاده در آن، نشانه‌هایی از گذشته را در خود دارد، اما تولید آن‌ها، مربوط به حال حاضر است. شیوه‌ی ست کردن در استایل رترو، کاملا یک سبک قدیمی را یادآوری می‌کند. واژه‌ی رترو، ابتدا در صنعت مد فرانسه استفاده شد که ریشه‌ی این کلمه، از واژه‌ی retrospective، به معنای گذشته نگر آمده است.

استایل پس‌نگرانه، گذشته‌نگر

آیتم‌های استایل رترو

از آنجایی که این استایل، یادآور نحوه‌ی پوشش در گذشته است و این دوران، سراسر، استفاده از پوشاک و اکسسوری‌های رنگی می‌باشد، از این رو، این سبک از استایل، همواره پر از رنگ و طرح است. پارچه‌هایی با طرح چهارخانه، گلدار، راه‌راه و بولد، بوت سفید، کفش‌هایی همچون ونس و آل استار، دامن کوتاه، جوراب شلواری رنگی، جواهرات پلاستیکی با طرح‌های هندسی، پیراهن‌های راسته کوتاه، شلوار‌های پاچه گشاد و …. از جمله آیتم‌های محبوب رترو پسندان است، زیرا این آیتم‌ها، متاثر از مد دهه‌های ۵۰ تا ۸۰ میلادی هستند.

علاقه‌مندان به رترو، نه‌تنها در نوع پوشش، بلکه در آرایش مو و صورت خود هم از سبک و روش‌های قدیمی با تلفیق روش‌های امروزی استفاده می‌کنند.

اما در اینجا به این سوال می‌رسیم؛ پس استایل وینتیج به چه معناست؟

باید گفت تفاوت استایل رترو و وینتیج، در این است که آیتم‌های استفاده شده در استایل وینتیج، کاملا قدیمی هستند و در واقع، از گنجه درآمده‌اند؛ در حالی که در استایل رترو، کالای مورد استفاده، با الهام از پوشاک و اکسسوری‌های قدیمی تولید شده و کاملا مربوط به زمان حال هستند.

استایل شیک (chic):

بسیاری از ما هنگام مواجهه با شخصی که استایل و پوششی چشم نواز و زیبا دارد، از واژه‌ی شیک استفاده می‌کنیم. همانطور که معنی لغوی شیک، به معنای باب روز و زیبا می‌باشد، استایل شیک نیز به استایلی گفته می‌شود که در آن از آیتم‌های ترندی و به روز استفاده می‌شود. مرز باریک میان استایل کلاسیک و شیک، به‌روز بودن است.

  تحلیل خاص ترین استایل امیر آقایی

افرادی که پیرو استایل شیک هستند، در انتخاب گزینه‌های پوشش خود، از آیتم‌هایی با سیلوئت کلاسیک، اما ترندی استفاده می‌کنند. به‌طور کل می‌توان گفت افرادی که استایلشان علاوه بر کلاسیک بودن، به‌روز و طبق مد روز نیز هست، در دسته‌ی شیک‌استایل‌ها قرار می‌گیرند.

استایل شیک (chic)

انواع استایل خاص در دنیای فشن : استایل هیپ‌هاپ (hip hop):

یکی از استایل‌هایی که امروزه، طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده، استایل هیپ‌هاپ است؛ استایلی که برگرفته از سبک موسیقی به همین نام می‌باشد. از آنجایی که سبک موسیقی هیپ‌هاپ، سبکی مدرن، جوان‌پسندانه و برگرفته از دل جامعه است، به طبع، استایل هیپ‌هاپ هم با تاثیر از این سبک موسیقی، استایلی امروزی و پرطرفدار می‌باشد.

استایل هیپ‌هاپ (hip hop)

ردپای استایل هیپ‌هاپ را می‌توان در فرهنگ آفریقایی_آمریکایی در دهه ۷۰ میلادی یافت؛ هنگامی که رپرها و خوانندگان سبک موسیقی هیپ‌ هاپ، کم‌کم جایگاه و طرفداران خود را در سراسر دنیا پیدا کردند و الگویی برای علاقه‌مندان این سبک در پوشش و حتی نوع رفتار شدند.

درواقع می‌توان گفت که رپرها، تاثیر بسیار چشمگیری در این استایل داشتند تا جایی که این محبوبیت باعث شد تا برندهای فراوانی با رویکرد تولید لباس‌هایی با استایل هیپ‌هاپ، روی کار بیایند و از جایگاه و محبوبیت زیادی برخوردار شوند.

آیتم‌های استایل هیپ‌هاپ

از آیکون‌های استایل هیپ‌هاپ می‌توان به تی‌شرت گشاد، شلوار‌ بگی، هودی‌های اورسایز، کت‌های چریکی، کلاه‌های کپ و بینی، اسنیکرز‌های مچ‌دار، زنجیر‌های بلند و ضخیم، کت چرم، شلوار جین‌های زاپ‌دار و گشاد، کمربند با سگک بزرگ و شلوار ورزشی اشاره کرد.

استایل لولیتا (Lolita):

لولیتا، نام استریت استایلی است که در سال ۱۹۹۰ در ژاپن باب شد که به سبب فانتزی بودن آیتم‌های پوشش، طرفداران زیادی، علی‌الخصوص جوانان، را به خود جلب کرد. در این استایل، می‌توان حتی رگه‌‌هایی از استایل گوتیک، روکوکو و ویکتوریایی را هم دید. محبوبیت این استایل، تا جایی پیش رفت که مرزها را هم درنوردید و حتی در سایر کشور‌ها نیز محبوبیت پیدا کرد.

  نحوه ست کردن رنگ سال 2022

از آنجایی که استایل لولیتا به اندازه دیگر استایل‌ها قابلیت پوشش در اجتماع را ندارد، برند‌های اندکی به تولید لباس در این سبک پرداخته‌اند و اکثرا برند‌های ژاپنی، کار طراحی و تولید این سبک لباس‌ها را برعهده می‌گیرند.

انواع استایل خاص در دنیای فشن : آیتم‌های استایل لولیتا

همانطور که در ابتدا گفته شد، استایل لولیتا، یک استایل فانتزی و کارتونی است. بنابراین آیتم‌ها و رنگ‌های مورد استفاده در این استایل، تمی لطیف دارند. از جمله‌ی این آیتم‌ها، می‌توان به دامن‌های پرچین و A shape، چوکر و گردنبند، کفش‌های عروسکی و پاشنه بلند، شومیز‌های آستین بلند یا کوتاه با رنگ‌های پاستلی و روشن، گیره‌ مو‌های پاپیون شکل، جوراب شلواری و تاج گل اشاره کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *