تست های روانشناسی

چهره شناسی زنان و مردان به روش علمی

اگرچه ساختار بدن ما بر پایه ژنتیک و دی ان ای شکل گرفته نه ترجیحات زیبایی شناختی شخصی ما، اما اندام هایی از بدن هستند که چیزهای زیادی درباره شخصیت ما فاش می کنند.

برخی مطالعات نشان داده ژنتیک می تواند از طریق ژن های ما چیزهای زیادی درباره آینده و نحوه ادراک ما از جهان به دست بیاورد.

در این مطلب از کوکا قصد داریم به بیان مطالعات علمی در این زمینه پرداخته و به شما کمک کنیم تا با توجه دقیق به ظاهر برخی اندام های بدن، دانستنی های جالبی درباره شخصیت خود و دیگران کشف کنید.

اگرچه برخی افراد معتقدند ظاهر انسان ها می تواند فریب دهنده باشد اما اگر با برخی نکات آشنا باشید می توانید از روی همین ظاهر، چیزهای زیادی درباره شخصیت طرف مقابل خود دریابید. با ما همراه باشید.

شخصیت شناسی از روی چهره و ظاهر افراد

۱. شکل بینی

چهره شناسی

بینی هر فرد به نوعی خاص و منحصر بفرد است اما براساس مطالعه انجام شده توسط مجله جراحی زیبایی در سال ۲۰۱۳، بافتی که استخوان ها را به هم وصل کرده و بینی شما را شکل می دهد می تواند رازهای زیادی درباره شخصیت شما برملا کند.

محققان روی ۱۷۰۰ عکس از بینی افراد مختلف مطالعاتی انجام داده و توانستند انواع بینی را به ۱۴ دسته کلی طبقه بندی کنند. آن ها اشکال مختلف بینی را بررسی کرده و یافته های خود را منتشر کردند که شامل موارد زیر می باشد:

افرادی که بینی کشیده دارند:

 در زندگی حرفه ای خود بسیار بلندپرواز بوده و انسان های سخت کوشی هستند، این افراد شخصیت کمال گرا دارند و اغلب زندگی حرفه ای خود را نسبت به زندگی شخصی و خانوادگی در اولویت قرار می دهند.

افراد با بینی کوتاه تر:

 انسان های فوق العاده حساس و وفاداری هستند و به احساسات بیش از هر چیزی دیگری بها می دهند. این افراد زندگی خانوادگی شادتر را به موفقیت های شغلی ترجیح می دهند.

  شخصیت شناسی، از روی کفش مورد علاقه شما

افرادی که بینی نوک تیز دارند :

می توانند مشاوران مالی عالی شوند زیرا در مسائل پولی بسیار هوشمندانه عمل می کنند و افراد با شکاف روی بینی از تعهد و مسئولیت واهمه دارند.

افراد با سوراخ بزرگ بینی :

میانه چندان خوبی با پس انداز پول نداشته و ولخرج تر از اطرافیان خود هستند در حالی که افراد با سوراخ بینی کوچک کسانی هستند که نسبت به روابط شخصی و خانواده تعهد قوی دارند.

۲. فرم صورت

چهره-شناسی-2

چهره انسان ساختار فوق العاده پیچیده ای دارد که درباره عملکرد اجتماعی و شخصی هر فرد چیزهای زیادی بازگو می کند.

سزار لامبروسو – بنیانگذار انسان شناسی جنایی – معتقد است هر نوع جرمی را می توان با توجه به ساختار صورت فردی که آن جرم را انجام داده مشخص کرد.

سال ۲۰۱۴ مطالعه ای در این زمینه انجام شده و نتایج آن در مجله پلاس وان منتشر شد. در این تحقیق از ۱۶۰ شرکت کننده خواسته شد تا آی کیوی ۸۰ دانش آموز دختر و پسر را تنها با نگاه کردن به عکس های آن ها حدس بزنند.

یافته های این مطالعه حاکی از آن است که:

افرادی که فرم صورت کشیده دارند افراد بسیار باهوشی هستند در حالی که افراد با صورت باریک EQ (هوش هیجانی) بیشتری نسبت به IQ (هوش شناختی) دارند.

این مطالعه همچنین نشان داده است افرادی که صورت پهنی دارند بیشتر مورد پیش داوری قرار گرفته و بی احساس و البته بسیار موفق هستند.

۳. رنگ چشم

چهره-شناسی-3

با خرید از شیک و پیک کلی تخفیف بگیر !

زمانی که شکسپیر جمله تشبیهی معروفش را بیان کرد: ” چشم ها پنجره ای به سوی روح شما هستند” هرگز انتظار نداشت قرن ها بعد دانشمندان با شواهد واقعی این جمله را اثبات کنند.

  تست خودشناسی

چندی پیش مطالعه ای در این زمینه در دانشگاه اوربرو سودان انجام شده که طی آن محققان به بررسی چشمان ۴۲۸ شرکت کننده و شخصیت آن ها پرداختند تا بررسی کنند که آیا چشمان این افراد نوع شخصیت آن ها را بازتاب می کند یا خیر.

آن ها الگوی کریپت ها (فرورفتگی ها) و انقباض خطوط هنگام بزرگ تر شدن مردمک و قوس عنبیه را بررسی کرده و بیان کردند که هم شخصیت و هم ساختار چشم افراد به لوب پیشانی که مسئول شکل گیری شخصیت ما می باشد مرتبط هستند.

افرادی که چشم های قهوه ای درشت دارند ذاتا شخصیت رهبر داشته و افراد بسیار باهوشی هستند در حالی که افراد با چشم های قهوه ای بسیار تیره درونگرا، مرموز و پنهان کار هستند.

آن هایی که چشمان آبی روشن و عنبیه قوس دار دارند قدرت درونی بالا و حس رقابت شدیدی دارند در حالی که افراد با چشمان آبی تیره تر از نظر فیزیکی قوی بوده و بسیار حساس هستند.

۴. فرم چشم ها

چهره-شناسی-14

شما با نگاه کردن به چشم های هر کس به راحتی می توانید بگویید آیا او در آن لحظه خوشحال، ناراحت، احساساتی یا عصبانی است اما شاید کمتر کسی بتواند با دقت در چشم ها از ویژگی های شخصیتی دیگران سر در بیاورد.

در طول هزاران سال گذشته متخصصان چهره خوانی به این باور رسیده اند که فرم چشمان افراد با توجه به ساختار استخوانی جمجمه می تواند زوایای پنهان شخصینی آن ها را فاش کند.

افرادی که چشمان پهنی دارند در زندگی شخصی خود اغلب برون گرا و عاطفی هستند. آن ها شخصیت بسیار جزئی نگر داشته و در کل تمایل دارند که بسیار محتاط باشند.

افرادی که چشمان درشت دارند گرایش بیشتری به روشنفکری، هوشمندی و صمیمیت دارند در حالی که افرادی با چشمان کوچک و پهن اغلب درون گرا و کمال گرا هستند.

  قانون جذب برای ازدواج که از آن خبر ندارید!

افرادی که چشمان گود دارند بیشتر مرموز، دقیق و قوی هستند.

افراد چشم بادامی عشق و شور خود را ابراز کرده در حالی که چشم های نزدیک به هم نشانه شخصیت مقاوم و با پشتکار می باشد.

۵. لب ها

چهره-شناسی-5

لب ها نه تنها مانند اثر انگشت هر کس منحصر بفرد و خاص هستند بلکه برای کسانی که با چهره خوانی آشنا هستند بیانگر ویژگی های شخصیتی جالبی درباره طرف مقابل می باشند.

جین هانر نویسنده و متخصص چهره خوانی کشف کرده که لب های ما روی شخصیت، بیان احساس ما نسبت به دیگران و رفتارمان تاثیر می گذارد و احساسات و نحوه عملکرد ما در روابط شخصی را فاش می کند.

افرادی که لب های با اندازه معمولی دارند که هیچ حالت خاص یا ویژگی برجسته ای ندارد در روابط خود مستقل هستند، این افراد به محبت و احساسات اهمیت می دهند اما نقش بازی کردن را دوست ندارند.

افرادی که لب های بزرگ تری دارند تمایل زیادی به مراقبت از دیگران داشته و نیاز آن ها را در اولویت قرار می دهند.

افرادی که لب های پهنی دارند انسان های بخشنده و برون گرایی هستند و به برطرف کردن نیاز کسانی که دوست شان دارند اهمیت می دهند در حالی که افراد با لب های باریک معمولا رقابتی بوده و تنهایی را به در کنار دیگران بودن ترجیح می دهند اما دوست دارند در میان عزیزان خود به عنوان شخصیتی قوی شناخته شوند.

۶. استخوان گونه

چهره-شناسی-6

جذاب ترین ویژگی های ظاهر صورت هر فرد شناخته شده است و افرادی که استخوان گونه بزرگ و صورت پهنی دارند معمولا سطح تستوسترون بدن آن ها بالاتر از سایرین است.

براساس نتایج مطالعه ای که در Science Direct منتشر شده افراد با استخوان گونه بزرگ تر و سطح تستوسترون بالاتر شخصیت تهاجمی داشته و خشونت بیشتری در رفتار آن ها مشاهده می شود و افرادی که استخوان گونه بلندی دارند بسیار مغرور هستند.

  شخصیت شناسی خانم ها از روی فرم بدن

مطالعات نشان داده که استخوان گونه که نشانه ای از سطح تستوسترون در افراد است نشانه قوی بودن شخصیت فرد می باشد.

۷. انگشت ها

چهره-شناسی-7

آیا تاکنون به این فکر کرده اید که چرا انگشت حلقه شما از انگشت اشاره بلندتر است اما برای دوست شما دقیقا برعکس است؟

براساس نتایج به دست آمده از یک مطالعه، طول انگشت های هر فرد مشخص کننده سطح تستوسترون بدن او در دوران جنینی می باشد.

اگر انگشت حلقه شما بزرگ تر از انگشت اشاره است شما فرد فوق العاده جذابی هستید و هم در زندگی شخصی و هم شغلی اهل ریسک زیاد می باشید.

اگر انگشت اشاره شما از انگشت حلقه بلندتر است به این معناست که شما ذاتا رهبر زاده شده اید و اگر انگشت حلقه و اشاره اندازه یکسانی دارند یعنی روابط خوبی با دیگران داشته و می دانید چگونه تعادل را حفظ کنید.

۸. دست ها

چهره-شناسی-8

به گفته آکادمی آمریکایی تجزیه و تحلیل دست ها، دست هر فرد ساختار منحصر بفرد خودش را دارد و تقریبا محال است دست های دو نفر دقیقا مشابه باشند، به عبارت دیگر دقیقا مانند لب و انگشتان، دست ها نیز اثر خاص خود را دارند.

بهترین روش برای بررسی دست ها این است که دست قوی تر خود را بالا آورده و کف دست خود را مقابل صورت بگیرید.

اگر انگشت های شما از هم فاصله دارند (بیش از نیم سانتی متر) یعنی شما عاشق کاوش و امتحان چیزهای جدید هستید.

اگر فاصله بین انگشتان شما کمتر از نیم سانتی متر است یعنی شما بسیار محتاط و منظم هستید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *