استایل آقایان, لباس مردانه, مد و استایل

چه پیراهنی با شلوار جین ست می شود؟

ست پیراهن و شلوار جین | شاید فکر کنید که برای داشتن یک استایل شیک باید خیلی هزینه کرد، اما این طرز فکر اشتباه است.

یک استایل خوب نیازی به لباس‌های گران قیمت ندارد، بلکه این هماهنگی جنس، هارمونی رنگ‌ها و توانایی ست کردن لباس است که یک استایل را متمایز از بقیه می‌کند. با به شما خواهیم گفت که چگونه با یک شلوار جین که در منزل دارید، بتوانید بهترین ست‌ها را داشته و با هزینه کم خوش استایل‌تر شوید.

ست شلوار جین مشکی و پیراهن سفید

پیراهن سفید و شلوار مشکی هر دو جزو مواردی است که در کمد لباس هر مردی پیدا می‌شود. پس نیاز به خرید چیز اضافه‌ای نیست. پوشیدن این دو آیتم کنار هم استایل شما را در عین راحتی، کلاسیک کرده و برای موقعیت‌های نیمه رسمی آماده می‌کند. برای تکمیل شدن استایل‌تان از ساعت، دستبند چرم و کفش آکسفورد استفاده کنید.

  راز زیبایی مدل های مشهور جهان؛ از کندال جنر تا آدریانا لیما

ست پیراهن لی و شلوار جین

اگر به دنبال یک ست تابستانی، خنک و کژوال هستید، پیراهن مردانه لی را با شلوار لی امتحان کنید. برای جذاب‌تر شدن استایل دکمه‌های پیراهن را باز گذاشته و زیر آن یک تیشرت گرافیکی بپوشید و آستین‌های پیراهن را بالا دهید. همچنین برای هارمونی رنگ پیراهن و شلوارتان از دو رنگ با درجه سایه مشابه استفاده کنید.

ست پیراهن سرمه‌ای و شلوار جین

پیراهن سرمه‌ای مانند پیراهن سفید، حضورش در کمد لباس هر آقایی الزامی است، چراکه این پیراهن با یک شلوار جین مشکی یا آبی کلاسیک، شما را از صبح تا شب در محل کار، قرارهای بیرون و مهمانی همراهی خواهد کرد. 

ست پیراهن و شلوار جین طوسی

طوسی رنگ خنثی است که طرفداران خاص خودش را دارد، این رنگ کنار هر رنگ دیگری به خوبی می‌نشیند و خاصیت آن را تشدید می‌کند. ست پیراهن و شلوار جین طوسی یک استایل مونوکروم، قوی و مرموز دارد. با این ست می‌توانید به مراسم‌ها، رویداد و استایل‌های روزمره و نیمه رسمی بروید.

ست پیراهن طرحدار و شلوار جین

اگر به دنبال داشتن یک استایل متفاوت هستید، پیراهن‌های ساده و ترکیب‌های مینیمال را فراموش کنید و به‌جای آن پیراهن‌های طرحدار را انتخاب کنید، نقوش خال خالی، راه راه، گلدار، هاوایی، آبرنگی و گرافیکی در اندازه‌های بزرگ و کوچک، همه می‌توانند استایلی منحصر به فرد با شلوار جین را بسازند. یک پیراهن طرحدار سرمه‌ای و زرد به همراه یک شلوار جین آبی کلاسیک و شالگردن خردلی کامل شده و برای روزهای سرد سال انتخابی بی نظیر است.

  اصول لباس پوشیدن مناسب برای افراد قد بلند

البته این نکته را باید بدانید که هر چه نقوش روی پیراهن بزرگ‌تر و رنگ‌های بیشتری در آن استفاده شده باشد، اندام را درشت‌تر نشان می‌دهد و برای کسانی که بالاتنه ریز نقشی دارند، انتخاب مناسب‌تری است. همچنین عکس آن هر چه نقوش و رنگ‌ روی پیراهن ریز و کمتر باشد، اندام شما را لاغرتر نشان می‌دهد.

نکات مهم استفاده از پیراهن و شلوار مردانه

  1. اگر پیراهن را داخل شلوار می‌گذارید، مطمئن شوید که دکمه‌ها در جای درست خود روی اندام‌تان قرار گرفته اند و سگگ کمربند در مرکز بدن قرار گیرد.
  2. مراقب باشید که شلوارتان دارای چین نباشد و در راستای پاهای شما قرار بگیرد و به سمت پهلوها نرود.
  3. حتماً پیراهن‌های خود را اتو کنید و زیرا کمترین چروک روی پیراهن‌تان، شما را شلخته و نامنظم نشان می‌دهد.
  4. هر یک از پیراهن‌ها را بعد از اتو روی چوب لباسی قرار دهید، تا هر زمان که بخواهید بی دغدغه و با زمان کمتر برای مراسم یا بیرون رفتن آماده شوید.
  5. از جیب پیراهن خود به هیچ عنوان استفاده نکنید، چراکه استفاده از آن باعث می‌شود تا خیلی سریع حالت خود را از دست بدهد.

چه رنگ‌هایی برای انتخاب پیراهن مناسب است؟

پیراهن‌های رنگ خنثی و تیره اولین و بهترین انتخاب برای کمد لباس شما هستند، چراکه تنها به راحتی می‌توانند برای هر موقعیتی انتخاب شده و با هر شلواری از جمله شلوار جین ست می‌شود. اما رنگ‌های روشنی مثل زرد، نارنجی، خردلی و قرمز برای همه موقعیت‌ها مناسب نیستند و بیشتر برای فصل بهار و تابستان کاربرد دارند.

  شلوار بگی چیست؟معرفی جذاب ترین استایل با شلوار بگی

پس برای کمد تکانی و خرید بهینه پیراهن مردانه، ابتدا به سراغ رنگ‌های خنثی و کاربردی‌تر مانند سرمه‌ای، مشکی، طوسی، سفید و سبز ارتشی بروید و توجه  داشته باشید که رنگی را انتخاب کنید که مناسب رنگ پوست‌تان باشد.

چه اکسسوری برای ست پیراهن و شلوار جین مناسب است؟

اکسسوری‌ها به قدری مهم هستند که نبودشان می‌تواند استایل شما را از ۱۰۰ به ۵۰ برساند. ساعت، دستبند و گردنبند هر کدام جایگاه خوبی در استایل شما دارند، اما این نکته که کدام اکسسوری مناسب استایل شماست حائز اهمیت است. با استایل اسپرت مردانه که شامل تیشرت و پیراهن و شلوار جین می‌باشد، یک گردنبند مهره‌ای بلند یا دستبند طرحدار کامل می‌شود. همچنین با پیراهن به رنگ‌های پخته مانند سرمه‌ای، قهوه‌ای، مشکی و شلوار جین مشکی، ساعت‌های کلاسیک هارمونی بیشتری دارد.

چه پیراهنی مناسب اندام من است؟

یقه پیراهن باید به راحتی بر روی گردن شما قرار بگیرد، یعنی نه خیلی گشاد باشد و نه خیلی تنگ. اندازه ایده آل این است که دو انگشت بین یقه و گردن فاصله باشد. پیراهن با یقه‌های پهن مناسب صورت‌های لاغر و مستطیل شکل و  یقه‌های نوک تیز مناسب فرم صورت گرد می‌باشد.

آستین لباس نباید گشاد و نه خیلی تنگ باشد، اندازه مناسب تا حدی است که جریان هوا به راحتی از بازوهای شما عبور کند.

  جدید ترین مدل های بستن شال و روسری در هر استایلی

شانه و تاج آستین می‌بایست در سر جای خودش قرار بگیرد، چراکه تنها دو سانت جابجا شدن سرشانه، باعث نافرم ایستادن لباس بر تن شما شده و در نهایت به مخاطب شلختگی را القا می‌کند.

پیراهنی مناسب و سایز است که جذب بدن نباشد و حدود ۲ الی ۳ سانتی متر فضا بین پیراهن و بدن وجود داشته باشد تا هوا به راحتی رد و بدل شده و تناسب لازم بین بدن رعایت شود.

اندازه طول مناسب پیراهن باید چیزی بین زیر کمربند و انتهای زیپ شلوارتان باشد.

چه زمانی می‌توانیم دکمه‌های پیراهن خود را باز بگذاریم؟

در ست پیراهن و شلوار جین باز گذاشتن دکمه ابتدایی پیراهن مجاز است. چراکه شلوار جین مناسب استایل کژوال مردانه و یا اسمارت کژوال مردانه است، اما اگر می‌خواهید به یک موقعیت نیمه رسمی بروید و از پیراهن و شلوار جین مشکی که رسمیت بیشتری به نسبت به دیگر رنگ‌های جین دارد، استفاده کنید، باز گذاشتن دکمه‌های پیراهن جایز نیست و این امر باعث نابود شدن استایل شما خواهد شد.

نویسنده : مائده کاظمی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *