استایل آقایان, انواع استایل مردانه, مد و استایل

چگونه استایل کلاسیک مردانه داشته باشیم؟

استایل کلاسیک مردانه | کلاسیک به عنوان استایلی همیشه ماندگار و استایلی که در عین سادگی بسیار شیک است، شناخته می‌شود.

کلاسیک استایلی برای مردان قانون مند

افرادی که به این استایل علاقه‌مند هستند، منظم، دقیق، اهل تمرکز و دقت اند. حال اینکه چه تیپی به عنوان کلاسیک شناخته می‌شود؟ چه افرادی با چه روحیه و سبک زندگی به استایل کلاسیک مردانه گرایش دارند و آن را انتخاب می‌کنند؟ چه پالت رنگی جزو استایل کلاسیک مردانه است؟ چگونه این استایل را در خود پرورش دهیم؟ اگر دانستن پاسخ به همه این سوالات برای شما نیز جالب است، تا انتها ما را همراهی کنید.

استایل کلاسیک چیست؟

کلاسیک به عنوان اولین سبک شناخته می‌شود و چیزی فراتر از یک استایل است. کلاسیک در جنبه‌های متفاوتی از ادبیات، فرهنگ، موسیقی، معماری و … حضور دارد. نماد سبک کلاسیک، معبد پارتنون در یونان است. این معبد جزو مهمترین بخش‌های هنری یونان است که دارای ۱۷ ستون طولی و ۸ ستون عرضی می‌باشد.

  استایل مناسب تئاتر چیست؟

دلیل انتخاب این معبد به عنوان نماد کلاسیک، این است که تمامی ستون‌ها با نظم و قانون مشخصی کنارهم قرار گرفته اند؛ این همان چیزی است که کلاسیک هم از آن پیروی می‌کند. استایل کلاسیک بر مبنای خرد، عقل و نظم است؛ پس انتظار لباس‌های غیر قرینه، متفاوت، برش‌های عجیب و غریب را در این استایل نداریم.

چه مردانی به استایل کلاسیک علاقه مند می‌شوند؟

افرادی که به استایل کلاسیک علاقه دارند، عموماً دارای ویژگی‌های اخلاقی و رفتاری خاصی هستند. آنها افرادی منظم و دقیق در امور شخصی و کاری هستند، اولویت آنها در خرید کیفیت و دوخت تمیز لباس است و نه لوگو و برند بودن. کلاسیک پسندها افرادی عقل گرا و منطقی هستند، به تمیزی لباس دقت زیادی دارند، خرید هیجانی ندارند، عموماً قدمت و سنت برایشان جایگاه ویژه‌ای دارد؛ در نتیجه پیرو ترند و مد نیستند. 

قوانین پوشش در استایل کلاسیک مردانه

در استایل کلاسیک مردانه لباس‌ها نباید گشاد و یا جذب باشند؛ بلکه لباسی که اندازه تن باشد، برای فردی که کلاسیک دوست دارد، حائز اهمیت است. پیراهن مردانه باید یقه استانداردی داشته باشد؛  یعنی یقه فرنچی و یا یقه کلاسیک مردانه در کمد لباس کلاسیک‌ها قرار می‌گیرد. کت مردانه باید اندازه تن باشد، دوخت تمیزی داشته باشد، داخل کت باید مرتب و با دقت دوخته شده باشد و برش‌ها باید در حالت استاندارد و چهارچوب خوب باشد.

  نگاهی به طراحی لباس فیلم سینمایی «بلک باتم ما رینی»

در نتیجه هرگونه کتی که دارای طرح عجیب و غریب و یا الگو پیچیده باشد، از نظر یک کلاسیک رد می‌شود. در کمد یک کلاسیک شلوار پاره، زاپ دار وجود ندارد بلکه شلوارهایی که دارای پیلی دو قلو، پیلی یک طرفه، راسته، جین ساده باشند مورد پسند کلایسک‌ها می‌باشد.

سلبریتی‌های کلاسیک پوش کدام اند؟

در ایران سلبریتی‌های زیادی هستند که به استایل کلاسیک علاقه دارند و آن را در پوشش خود رعایت می‌کنند. بهرام رادان یکی از خوش پوش‌ترین بازیگرانی است که به خوبی کلاسیک می‌پوشد. این هنرمند ۴۸ ساله، از سال ۱۳۷۸ شروع به بازی در سینما و تلوزیون می‌کند؛ در حال حاضر او به عنوان سفیر برند نوین چرم فعالیت می‌کند.

سلبریتی بعدی که می‌تواند مورد الهام برای شما باشد، مهدی پاکدل است. او متولد سال ۵۹ است و از سال ۱۳۷۹ شروع به فعالیت در حوزه فیلم و سینما می‌کند. مهدی پاکدل به عنوان مدل با برند راد همکاری می‌کند. مدل مو و ریش‌های مهدی پاکدل به زیبایی توجه و دقتی که یک کلاسیک باید داشته باشد را به ما نشان می‌دهد.

چه برندهایی سبک کلاسیک کار می‌کنند؟

کوکو شنل از برجسته ترین افرادی است که استایل کلاسیک را با کت‌های زنانه اش مد کرد. اما برندهایی که در زمینه استایل کلاسیک مردانه فعالیت می‌کنند، عبارتند از :  برند رالف لورن، دیور، بالنسیاگا و بربری. ترنچ کت‌های معروف بربری با پارچه‌ی منحصر به فرد این برند یکی از آیکون‌های مهم استایل کلاسیک به شمار می‌رود.

  بررسی زیباترین عینک‌های آفتابی و طبی ترند 2022 + پیشنهاد خرید

پالت رنگی استایل کلاسیک مردانه

همان طور که بالاتر اشاره شد، افرادی که استایل کلاسیک را دوست دارند، طرفدار قدمت و سنت هستند. در نتیجه رنگ‌هایی که حس قدمت را بدهد برایشان جذاب است. مثل کرم، قهوه‌ای، خردلی، آبی تیره، سبز تیره و رنگ‌های پخته و خنثی.

پارچه ها در استایل کلاسیک مردانه چه ویژگی دارند؟

در استایل کلاسیک مردانه پارچه‌ها باید دارای ایستایی خوبی باشند، پس پارچه‌های آهار دار انتخاب خوبی برای استایل کلاسیک مردانه است. لباس با پارچه کتان، فاستونی، چرم، مخمل و جین ساده برای کلاسیک‌ها جزو آیتم‌های محبوب است.

کیف و کفش در استایل کلاسیک مردانه

در استایل کلاسیک مردانه، کفش‌های چرمی اولویت دارند. کفش‌ها باید واکس زده و به دور از ساختار عجیب و غریب باشند. کفش آکسفورد، لوفر مردانه در کمد لباس کلاسیک‌ها جایگاه خوبی دارد. اگر بخواهند کتونی استفاده کنند، اسنیکرز یا کفش کتونی را انتخاب می‌کنند.

کیف‌ها در استایل کلاسیک مردانه، ساده و بدون تزئین هستند؛ هم چنین کیف چرمی، کلاچ و رو دوشی در اندازه متوسط یا کوچک در این استایل قرار می‌گیرند.

شلوار در استایل کلاسیک مردانه

در جمله شلوارهای این استایل؛ شلوار جین ساده، شلوار جین بدون زاپ، شلوار‌های کتان، اسکینی، راسته، پاکتی و پیلی دار هستند. رنگ شلوار نیز ترجیحاً تیره مانند زغالی، آبی نفتی، سرمه‌ای انتخاب می‌شود.

  بهترین لباس مناسب کویر چیست؟

کت‌ها ساده و اتو کشیده

افراد علاقه مند به استایل کلاسیک، دوستدار کت با ساختار ساده، مرتب، منظم، اتو کشیده هستند. دوخت کت باید تمیز و دقیق باشد. یقه‌های محبوب کلاسیک‌ها برای کت مردانه، انگلیسی، بلیزر و دوبل است. در استایل کلاسیک مردانه کت‌ها باید فیت تن باشند و از کیفیت بالایی برخورد باشند.

لباس‌های بهاری در استایل کلاسیک مردانه

علاقه مندان به سبک کلاسیک از پیراهن یقه دار، پولوشرت، پیراهن ساده، پیراهن‌های سفید دکمه دار و تی‌شرت سفیداستفاده می‌کنند. رنگ‌های خنثی، خاکی و رنگ‌های نود در این استایل جای دارند. پیراهن در این استایل داخل شلوار است.

لباس‌های زمستانی در استایل کلاسیک مردانه

ترنچ کت یکی از آیتم‌های کاربردی برای استایل کلاسیک است. ترنچ کت‌ها در جنس‌های مختلفی مثل پشمی، چرمی، گاباردین، کتان، شمعی و پنبه ای اجرا می‌شوند که پر طرفدارترین ترنچ کت‌ها بین آقایان در جنس شمعی است.

اکسسوری

همان طور که می‌دانید حضور اکسسوری در یک استایل اهمیت ویژه‌ای دارد. اما برای یک فرد کلاسیک استفاده زیاد از اکسسوری اصلاً جذاب نیست! در استیال کلاسیک اکسسوری باید در ساختار منظم و اصولی خودش باشد. به طور مثال انگشتر در اشکال هندسی، مکعبی و هر شکل متفاوتی اصلاً جذاب و کاربردی نیست.

نویسنده : مائده کاظمی

چگونه استایل کلاسیک داشته باشیم؟

استایل کلاسیک شامل لباس‌های ساختار دار است. یعنی کت و یا پیراهنی که دارای طراحی متفاوت، دیزاین خاص باشد، در این استایل جایی ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *