استایل شناسی

چگونه باکلاس رفتار کنیم ؟

مطلبی که امروز برای شما آماده کرده ایم در خصوص آداب معاشرت و با کلاس بودن است. 

همه ما بر این باوریم که قبل از شروع هرکاری بهتر است اصول آن را یاد بگیریم و حتما درباره آن تحقیق کنیم، حال آنکه یکی از مهمترین کارهایی که هرروزه به طور مستمر درحال انجام آن هستیم، معاشرت با اطرافیان مان است. مخصوصا که در این مدت زمانی که به علت شرایط ایجاد شده بخاطر کرونا کمتر با دوستان و آشنایان رفت و آمد داریم، حتی خیلی بیشتر از قبل مطمئن شده ایم که انسان واقعا موجودی اجتماعی است و بدون حضور در اجتماع و در انزوا مشکلات فراوانی روحی را تجربه خواهد کرد.

پس برای بهبود هر چه بیشتر روابطمان خوب است که مروری بر نکات مهم و مفید آداب معاشرت داشته باشیم. همه ما از معاشرت کردن با افرادی که آداب اجتماعی را رعایت می کنند و خوب صحبت می کنند لذت می بریم و همیشه به خوبی از آن ها یاد می کنیم و در واقع با کلاس بودن یعنی رعایت همین نکات ظریف! همچنین دانستن آداب معاشرت به ما کمک می کند که روابط مان را تقویت کنیم و به بهترین شکل با اطرافیان مان ارتباط بگیریم که در نهایت در محل کار یا تحصیل به فرد موفق تری تبدیل شویم.

رعایت آداب معاشرت در جمع های دوستانه و خانواده نیز به ما کمک می کند تا حس بهتری داشته باشیم، محبوب باشیم و هم به اطرافیان حس خوب منتقل کنیم.

بیشتر بخوانیم: طرز صحیح غذا خوردن چگونه است؟

خانم های باکلاس اینطور رفتار می کنند

با کلاس بودن یعنی به بهترین شکل آداب معاشرت با اطرافیان را رعایت کنیم و رفتار هایی دلچسب داشته باشیم. این که هر فردی به دلخواه خود رفتار کند تا حدودی صحیح است منتها اگر رفتارهایی آزاردهنده برای آشنایان و دوستانمان داشته باشیم نمی توانیم در جمع های آن ها حضور داشته باشیم و در صورت حضور هم ممکن است از ته دل از حضورمان استقبال نکنند!

  مانتو چین دار فانتزی رو با چه چیز هایی ست کنیم ؟

چه بسا این موضوع برای افراد خیلی درونگرا مهم به شمار نیاید ولی افرادی که برون گرا هستند و عاشق رفت و آمد در جمع های دوستانه و خانوادگی هستند و از این کار لذت می برند، این مساله برایشان حائز اهمیت است. پس خانم های با کلاس به نکات زیر توجه کنند تا کامروا شوند!

۱-یک خانم با کلاس در یک جمع غیرصمیمی مثلا جمع کاری یا مهمانی رسمی با صدای خیلی بلند نمی خندد. خندیدن خوب است ولی اینکه چهارچوب هایی برای خودمان تعریف کنیم و از آن ها خارج نشویم بسیار قشنگ تر خواهد بود. لازم نیست مدام لبخند بزنید یا اخم کنید اما سعی کنید چهره ای دوستانه و صمیمی داشته باشید.۲-با کلاس بودن یک خانم را می توان از تناسب آرایش او با موقعیت مکانی و زمانی که در آن حضور دارد متوجه شد!

حتی سلبریتی ها هم بسته به مکانی که به آن دعوت می شوند و حتی زمان آن مراسم در شبانه روز آرایش می کنند و لباس می پوشند. مثلا آرایش مناسب برای دعوشت شدن به عروسی با آرایش روزمره برای رفتن به دانشگاه یا محل کار کاملا فرق دارد و خانمی که این نکته را رعایت نکند در نظر سایرین، فردی است که حد و حدود و چهارچوب های اجتماعی را هم نمی داند. به طور کلی آرایش ملایم همیشه بهتر از افراط در این زمینه است. یک نکته طلایی: یا بر چشمانتان تمرکز کنید یا لب ها. و نه هردو!

۳-یک خانم با کلاس با هر کسی درد و دل نمی کند. بهتر است با دوستان صمیمی خود صحبت های خیلی شخصی و خصوصی تان را مطرح کنید. می توانید از این منظر به این موضوع نگاه کنید که اگر برای یک غریبه مسائل شخصی زندگی خود را بازگو کنید، اعتماد آن فرد برای ادامه ارتباط با شما درست شکل نمی گیرد. چرا که او ممکن است با خود فکر کند کسی که برای خود حریم شخصی قائل نیست، حتما بعد ها رازدار خوبی برای مطرح کردن حرف های من نیز نخواهد بود.

همچنین تا وقتی از صمیمیت دوستانتان مطمئن نشده اید با آن ها درد و دل نکنید، چون که ممکن است از نقاط ضعف شما سوء استفاده کنند و در نهایت خودتان آزرده خاطر شوید.

  احساسات ما درباره لباس هایمان

۴-اینکه جواب محبت هر کسی را با محبت بدهید مهربانی و نیت خوب شما را نشان می دهد.

۵-خانم های با کلاس با همه مودبانه برخورد می کنند. معجزه مودبانه رفتار کردن را زمانی در زندگی خود می بینید که همه با شما رفتار متقابل مودبانه دارند و احترام و محبتی که شایسته آن هستید را به وفور دریافت می کنید. هنگام صحبت کردن در مورد آنچه می دانید با اطمینان صحبت کنید. همچنین شنونده خوبی باشید و باعث شوید تا سایر افراد با شما احساس راحتی داشته باشند.

۶-یک خانم با کلاس شوخی های نامربوط نمی کند و حد و حدود خود را به درستی می شناسد. هیچکس دوست ندارد با کسی که شوخی های بیجا می کند معاشرت کند و آزار روحی ببیند.

۷-با کلاس بودن یعنی در محیط های عمومی با صدای بلند تلفنی صحبت نکنیم. در همه جای دنیا این موضوع بسیار مهم شمرده می شود. با اندکی فکر کردن متوجه می شویم که دلیلی ندارد تمام جزئیات مکالمات تلفنی ما را به طور مثال افراد حاضر در یک واگن مترو یا اتوبوس بشنوند. این وضعیت واقعا برای اطرافیان آزار دهنده است، ممکن است آن ها به علت فشار کاری خسته باشند، در حال استراحت، مطالعه یا تمرکز و تفکر راجع به موضوعات شخصی خود باشند. پس برای آزادی و راحتی خود حقوق شهروندی دیگران را ضایع نکنیم.

ویژگی اخلاقی برای اینکه همه را شیفته خود کنید!

۱.دخالت ممنوع !

همه ما از افرادی که در اموری شخصی مان دخالت و فضولی می کنند فراری هستیم! دخالت در امور دیگران باعث می شود آن ها تمایلی برای ادامه ارتباط با شما نداشته باشند. پس در کار و زندگی دیگران دخالت نکنید، به حریم اطرافیانتان احترام بگذارید و در صورتی که از شما نظری خواسته شد با احترام و بدون قضاوت کردن به طرف مقابل  نظرتان را اعلام کنید.

۲.به سر و وضع خود توجه کنید!

یکی دیگر از نکات مهم با کلاس بودن به سلیقه و پوشش فرد ارتباط دارد. حتما شما هم تجربه کرده اید که از معاشرت با آن دسته از دوستانتان که خیلی با سلیقه و خوش پوش هستند خیلی لذت می برید و چه بسا دائما از آن ها ایده می گیرید، از نظراتشان استفاده می کنید و کلا راهنمای خوبی برای شما هستند.

  مدل کت و شلوار مخصوص زنان خوش پوش

۳.اطلاعات خود را به روز کنید!

اگر شما در اطراف خود خانم هایی را می شناسید که در همه چیز سر رشته دارند، عاقل و کاردان هستند، اطلاعات عمومی خوبی دارند، همه برای مشورت در امورشان مشتاق صحبت با آن ها هستند، قطعا شما نیز جذب این ویژگی های او شده اید. خانم هایی با  این خصوصیات مصداق بارز با کلاس بودن هستند، سطح اجتماعی بالایی دارند و همه را شیفته خود خواهند کرد.

۴.زبان بدن را دریابید!

با کلاس بودن یعنی داشتن قشنگرین زبان بدن! افرادی که زبان بدن خوب و فن بیان قوی دارند، سخنران های خوبی هستند، تاثیرگذارند ودر جمع معمولا می درخشند. پس برای اینکه زبان بدن خوبی داشته باشید به وضعیت بدن خود دقت کنید، به عنوان مثال هنگام راه رفتن صاف بایستید و و سر خود را بالا بگیرید. هنگام نشستن قوز نکنید.

۵.چقدر رازدار هستید؟!

یکی دیگر از قشنگترین خصیصه های اخلاقی، رازداری است. دوستان رازداری که همه ما داریم جزو نعمات بزرگ ما در زندگی هستند و باید قدردان حضورشان باشیم. پس چه بهتر که خودمان هم این ویژگی را در خود ایجاد یا تقویت کنیم تا دوستان ما نیز از این نعمت برخوردار شوند!

راهنمای عملی با کلاس صحبت کردن

یک ضرب المثل قدیمی وجود دارد که بیانگر یکسان بودن مفهوم بشین و بفرما است! به عبارتی نحوه صحبت کردن و ادبیاتی که استفاده می کنیم، در انتقال منظور و مفهوم ما خیلی تاثیر دارد و شاید برخی کلمات به خوبی احساس ما را به طرف مقابل منتقل نکند. پس با ما همراه باشید تا یک سری جملات زیباتر و محترمانه تر را جایگزین جملات معمول روزمره کنیم.

به جای “بگو” می توان گفت “بفرمایید”

به جای “صاحبش قابل داره” می توان گفت “برازنده شماست”

به جای نمیدونم” می توان گفت “اطلاع ندارم” یا اینکه “زمان بیشتری نیاز دارم تا بتوانم پاسخ شما را پیدا کنم”

به جای “دروغ میگی؟!” می توان گفت “واقعا؟!”

به جای “سراغتو می گرفتم” می توان گفت “جویای احوالت بودم”

به جای استفاده از کلمات “خدافظ، بای و امثال این ها” خیلی زیبا و شیوا می توان گفت “خدانگهدار”

  مدل موی آقایان

به جای گفتن “گرفتارم” به طرف مقابل، می توان گفت “در فرصتی مناسب خدمتتان می رسم.”

به جای “قابل نداره” می توان گفت “هدیه ای ست برای شما.”

به جای اینکه بگویید “ببخشید مزاحمتان شدم” می توان گفت “از اینکه وقتتان را در اختیار من گذاشتید متشکرم”

به جای “خدا بد نده” می توان گفت “خدا به شما سلامتی بدهد”

به جای گفتن “در این موضوع دخالت نکنید” می توان گفت “اگر اجازه بدهید من به تنهایی این کار را انجام خواهم داد”

به جای “خسته نباشی” می توان گفت “شاد و پر انرژی باشی!”

به جای گفتن “اصلا خوب نیست” می توان گفت “بنظرم نیاز به کار و صرف زمان بیشتری دارد”

به جای گفتن “یک مشکلی هست” می توان گفت “یک مساله ای وجود دارد”

این جملات سرنخ های کوچکی بود تا نحوه با کلاس صحبت کردن برای شما شرح داده شود و کمک کند تا بار منفی احتمالی را از ادبیات خود حذف کنید و منظورتان را زیباتر و شیوا تر به سمع و نظر مخاطب خود برسانید.

این افراد در جمع می درخشند!

۱.افرادی که هرگز در جمع پشت سر دیگران حرف نمیزنند.

۲.افرادی که موقع صحبت با کسی، تلفنشان را چک نمی کنند.

۳.افرادی که زیاد حرف نمی زنند مگر اینکه مطلب مهم و آموزنده ای برای ارایه داشته باشند.

 با کلاس بودن یعنی اینکه بدانید چه زمانی باید سکوت کنید و چه زمانی صحبت کنید. فراموش نکنید ما ۲تا گوش برای شنیدن و یک دهان برای سخن گفتن داریم! تجربه نشان داده افرادی که خوب صحبت می کنند همان هایی هستند که خوب می شنوند و حرف های طرف مقابل خود را خوب گوش می دهند. سعی کنید از جمله افرادی باشید که هر حرفی را بر زبان خود جاری نمی کنند و سنجیده سخن می گویند.

با داشتن این ویژگی های خوب شما به زیبایی هرچه تمام آداب معاشرت کردن را رعایت کرده اید و نماد خوبی از فرهنگ خود و خانواده تان، و در سطح کلان نماد قابل افتخاری از جامعه و کشورتان خواهید بود. به خاطر داشته باشید شما می توانید اثر گذار باشید، پس مثبت باشید.

گرداوری نوشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *