چی بپوشم؟, مد و استایل

چگونه بر اساس شکل بدن تان لباس بپوشید ؟ ( برای آقایان )

آیا شما فرم و شکل بدن تان را به خوبی می شناسید و می دانید چه مدل لباسی برای اندام تان مناسب است؟ اگر نه این مقاله به شما کمک می کند تا بر اساس شکل بدن تان لباس بپوشید و نحوه دقیق انتخاب لباس را برای شما روشن می کند.

شکل بدن چیزی نیست که اصولا مردها هنگامی که دور هم جمع می شوند درباره آن صحبت کنند و این بانوان هستند که روی آخرین رژیم های غذایی و وزن کم کردن تسلط دارند. لازم است که ما به تناسب بدن مان فکر کنیم و همچنین لباس هایی بر تن کنیم که برای بدن مان مناسب است.

شکل بدن خود را بشناسید

شکل بدن هر مرد را می توان به یکی از اشکال هندسی تشبیه کرد. شاید کمی عجیب و غریب به نظر برسد اما این روش به شما اجازه می دهد که لباس مناسب خود را انتخاب نمایید.

مهمترین اصل برای انتخاب لباس قطعا تناسب اندام است اما اگر شما بدانید که بدن تان چه فرمی دارد مثلا اضافه وزن تان روی شکم است یا سینه و شکم در امتداد هم هستند و … می تواند بسیار کمک کننده باشد. دانستن فرم بدن تان بسیار ساده است کافیست خوب در آینه به خود نگاه کنید و بدن تان را با یکی از اشکال زیر تطبیق دهید. این کار به شما کمک می کند تا بهترین و بدترین مدل لباس ها با توجه به اندام تان را بشناسید.

۱- شکل مثلث وارونه

اولین شکلی که در مورد آن صحبت خواهیم کرد شکل مثلث وارونه است. همانطور که از تصویر پیداست این افراد به شدت به تمرین بدنسازی و ورزش های مداوم علاقه دارند. در این مقاله قرار است بر تعادل سازی تمرکز کنیم پس به این می پردازیم که برای تناسب بیشتر چه کار باید کرد.

شکل مثلث وارونه

چه چیزی بپوشید ؟

اگر دارای اندامی به شکل مثلث وارونه هستید فراموش نکنید هر لباسی که به تن دارید را سعی کنید حتما با یک کمربند همراه نمایید. بستن کمربند موجب می شود توجه به سمت باسن برود و کمی از تمرکز روی بدن تان کم می شود. همچنین کت های شش دکمه نیز مناسب شما هستند زیرا توجه را روی سینه و وسط بدن متمرکز می کنند. پولیور یقه هفت و تی شرت یقه هفت نیز مناسب شما هستند زیرا دقیقا شکل بدن شما هستند و اندام تان را متناسب تر جلوه می دهند.

  استایل ماسکولین Masculine و رازهای جادویی شدن با آن

چه چیزی نپوشید؟

مهمترین چیزی که نباید بپوشید شلوار جین چسبان است. این شلوارها پاهای شما را لاغرتر نشان داده و بین بالا تنه و پایین تنه تان عدم تناسب ایجاد می کند.

همچنین کت های اپل دار که شانه های تان را پهن و بزرگ نشان می دهند مناسب شما نیستند. به هیچ عنوان نباید روی شانه تمرکز کنید. از آنجا که شکل بدن شما مثلث وارونه است باید تمرکزتان را روی لگن تان بگذارید تا به تناسب برسید.

۲- بدن مستطیلی شکل

مدل مستطیلی احتمالا غیر رایج ترین شکل بدن است. در این مدل عرض شانه ها و کمر یکیست و شما باید برای پهن نشان دادن شانه ها تلاش کنید. با این کار در واقع شانه های خود را شبیه سازی می کنید.

بدن مستطیلی شکل

چه چیزی بپوشید؟

برعکس مورد قبل از کت های شانه دار استفاده کنید که شانه هایتان را پُرتر نشان دهد. راه مناسب دیگر برای تناسب اندام استفاده از لایه هاست. باید از چند لایه پیراهن، جلیقه و کت روی هم استفاده کنید که توجه را به بالاتنه معطوف کند.

همچنین پیراهنی که به تن می کنید باید حتما در قسمت کمر قطع بشود. یعنی یا باید کوتاه باشد یا آن را درون شلوار قرار دهید. اگر پیراهنی بلند و کشیده به تن کنید در واقع همان شکل مستطیلی را ادامه داده اید.

استفاده از پارچه هایی با خطوط افقی در نیم تنه بالا می تواند برای شما مناسب باشد و همچنین می توانید از دستمال گردن نیز استفاده نمایید.

چه چیزی نپوشید؟

اینکه چه چیزی نپوشید هم کاملا مخالف مورد اول است. از کت های شش دکمه یا دوردیف دکمه دار اجتناب کنید. همچنین از تی شرت هایی که فرم خاصی ندارند و کاملا مستطیلی هستند دوری نمایید زیرا این کارها بیش از پیش بدن شما را مستطیلی نشان می دهند.

  استایل باروک Baroque

 

۳- بدن مثلثی شکل

سومین شکل بدن مثلثی است. این شکل حتما به این معنا نیست که شما در شکم چربی اضافه دارید اما در هر صورت شکم شما عریض تر است. قسمت کمر و شکم شما از شانه و سینه عرض بیشتری دارد. این مدل می تواند با ورزش و رژیم غذایی اصلاح شود اما راه ساده تر این است که شما با لباسی که انتخاب می کنید تمرکز را از کمر به سمت شانه های خود بکشید

 

بدن مثلثی شکل

چه چیزی بپوشید؟

استفاده از پارچه های راه راه عمودی مناسب این نوع بدن است. شما با این شکل بدن می توانید کت هایی بپوشید که شانه ها را بسیار بزرگ تر نشان می دهند و تا می توانید روی شانه هایتان تمرکز کنید. همچنین استفاده از رنگ های روشن در نیمی از نیم تنه بالا یعنی از قفسه سینه به بالا می تواند بسیار موثر باشد. همچنین روی این قسمت از بدن روی جزئیات تمرکز کنید. همچنین استفاده از رنگ های خاکستری تیره، سرمه ای و مشکی روی قسمت شکم هم بسیار در تناسب این فرم از بدن تاثیر گذار است و شکم را کوچکتر نشان می دهد.

چه چیزی نپوشید؟

تا جایی که ممکن است از پوشاندن گردن خودداری کنید. این کار باعث می شود گردن تان لاغر نشان داده شده و توجه روی شکم و کمر افزایش پیدا کند. همچنین از تی شرت هایی که روی قسمت شکم خطوط افقی دارند دوری کنید.

۴- بدن بیضی شکل

چهارمین شکل رایج بدن بیضی است. اگر فرم بدن شما بیضی شکل است باید روی کشیده نشان دادن بدن و پهن نشان دادن شانه هایتان تمرکز کنید. راحت ترین راه استفاده از پارچه هایی با خطوط عمودیست.

بدن بیضی شکل

چه چیزی نپوشید؟

تا جایی که ممکن است از پوشاندن گردن خودداری کنید. این کار باعث می شود گردن تان لاغر نشان داده شده و توجه روی شکم و کمر افزایش پیدا کند. همچنین از تی شرت هایی که روی قسمت شکم خطوط افقی دارند دوری کنید.

  ست کردن انواع کلاه زنانه با لباس

۴- بدن بیضی شکل

چهارمین شکل رایج بدن بیضی است. اگر فرم بدن شما بیضی شکل است باید روی کشیده نشان دادن بدن و پهن نشان دادن شانه هایتان تمرکز کنید. راحت ترین راه استفاده از پارچه هایی با خطوط عمودیست.

چه چیزی نپوشید؟

از پوشیدن چکمه های کوتاه اجتناب کنید. با چکمه های کوتاه، پاهایتان را کوچکتر جلوه می دهید و این برای اندام بیضی شکل مناسب نیست. همچنین کمربندهای رنگی هم مناسب شما نیستند زیرا توجه را به گردی شکم معطوف می کنند. اگر بسیار طرفدار بستن کمربند هستید از کمربندهای چرمی مشکی و قهوه ای استفاده کنید. کت های شش دکمه هم مناسب اندام شما نیستند زیرا بالا تنه تان را برجسته تر نشان می دهند.

۵- بدن ذوزنقه ای شکل

این شکل از بدن که آخرین مدل است ایده آل ترین شکل بدن محسوب می شود. اگر اندام ذوزنقه ای شکل دارید می توانید با خیال راحت به هر فروشگاهی بروید و هر لباسی که می خواهید انتخاب کنید.

خبر خوب این است که شما محدودیتی درباره پوشیدن یا نپوشیدن هیچ لباسی ندارید. تنها چیزی که نیاز دارید این است که تمام لباس هایتان اندازه شما باشد و اصول لباس پوشیدن را به خوبی رعایت کنید.

 

بدن ذوزنقه ای شکل

سبک پوشیدن مردان کوتاه قد

قدتان چه قدر است؟ وزن تان چند است؟ اگر می خواهید شکل بدن تان را پیدا کنید بهتر است قد و وزن خود را نیز بدانید.

مردانی که قد کوتاه تری دارند باید برای کشیده تر نشان دادن خود تلاش کنند و با پوشیدن لباس های مناسب و شیک به افزایش قد خود کمک کنند.

کت های بلند و شلوارهای بگی اصلا مناسب شما نیستند. تی شرت های کوتاه بپوشید و به هیچ عنوان از لباس های گشاد استفاده نکنید.

سبک پوشش مردان بلند قد

این شاید بسیار واضح به نظر برسد که شما باید برعکس مردان کوتاه قد عمل کنید. شما باید از هر چیزی که قدتان را بلندتر و شما را باریک تر نشان می دهد اجتناب کنید. (مثل پارچه هایی با خطوط عمودی)

  تأثیر رنگ لباس در تیپ اندامی

همچنین باید از کفش های زیادی نوک تیز و موهای کوتاه دوری کنید. اینها فقط قد بلندی تان را تشدید می کنند. کفش های پنجه گرد مناسب مردان قد بلند هستند.

 

سبک پوشش مردان درشت اندام

برخی از مردان درشت اندام خیال می کنند اگر لباس هایی با اندازه بزرگ تر بپوشند می تواند اضافه وزن خود را مخفی کنند اما اینطور نیست.

سعی کنید از لباس های ساده استفاده کنید و لباس هایی با خطوط راه راه و شطرنجی را بر تن نکنید. همچنین از پارچه های سبک استفاده کنید به خصوص در ماه های تابستان.

 

نوع پوشش مردان عضلانی

مردان عضلانی به خاطر ورزش هایی که به طور مداوم انجام می دهند بسیار اندام مناسبی دارند اما گاهی ممکن است برای خرید لباس های روزانه به دردسر بیفتند.

از پوشیدن بلوزهای تنگ و شلوار جین های چسبان خودداری کنید. آنها چندان جذاب نیستند اما خطوط افقی می تواند برای شما مناسب باشد. همچنین رنگ های روشن و پارچه های ساده به تناسب شما کمک فراوانی می کند.

 

نکته آخر :

استایل هرکس به لباس هایی که می پوشد و برندهایی که استفاده می کند برمی گردد. ذات یک سبک خوب این است که شما با توجه به اندام و شکل بدن تان لباس تهیه کنید نه اینکه صرفا از دیگران تقلید داشته باشید. مهم نیست که شما چه قدر یک لباس را دوست دارید مهم این است که آن لباس مناسب بدن شما باشد.

لباس خوب اصولا به تصویر و حس خوبی که دیگران از ما دریافت می کنند کمک می کند. وقتی چیزی که برای اندام شما مناسب است بپوشید می بینید که چه قدر بهتر از چیزیست که در آن فشرده و نامناسب به نظر می رسید. سعی کنید خودتان باشید.

منبع سایت هفت گنج

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *