استایل آقایان, اکسسوری مردانه, مد و استایل

کامل ترین راهنما برای آشنایی و ست کردن انواع کراوات مردانه

انواع کراوات مردانه | کراوات یک اکسسوری ضروری برای مردان خوش لباس است. عموماً کراوات‌ها با کت و شلوار ست می‌شوند، اما شما می‌توانید کراوات‌ها را با پیراهن، زیر ژاکت، پالتو و یا جلیقه بپوشید.

کراوات در انواع باریک، متوسط و پهن وجود دارد. شما باید بدانید که کدام کراوات مناسب شماست و با دیگر اجزای لباس‌تان هماهنگی دارد.

اندازه انواع کراوات مردانه

کراوات در اندازه‌های متفاوتی وجود دارد. یک مرد شیک پوش باید به سراغ کراوات با پهنای مناسب برود.

پهنای مختلف کراوات عبارتند از:

  • کراوات باریک: ۳ الی ۵ سانتی متر
  • کراوات متوسط: ۷ الی ۱۰ سانتی متر
  • کراوات پهن: ۱۱ الی ۱۳ سانتی متر

کدام اندازه کراوات را انتخاب کنیم؟

برای انتخاب کراوات مناسب باید به ۲ نکته توجه کنید. یکی فرم اندام و دیگری پهنای کت.اگر اندامی ریز نقش دارید، کراوات با پهنای باریک و یا متوسط برای شما مناسب است. اگر درشت اندام هستید، کراوات با پهنای بزرگ را انتخاب کنید، چراکه کراوات‌های باریک در قیاس با اندام شما قرار گرفته و باعث درشت اندام دیده شدن شما می‌شود.

  پیشنهاد فوق العاده خرید مانتو کتی کوتاه

نکته قابل توجه بعدی، دقت به پهنای یقه کت است. اگر یقه کتی که پوشیده‌اید، پهن است، به سراغ کراوات با پهنای بزرگ و یا متوسط بروید و عکس آن اگر یقه کت، باریک است، به سراغ کراوات با پهنای باریک‌تر بروید.

کراوات ساده

از دیگر انواع کراوات مردانه که کاربرد بیشتری به نسبت بقیه دارد، کراوات‌های ساده و تک رنگ هستند. این مدل کراوات‌ها برای کمد هر مردی ضروری و لازم است، چراکه هم برای انواع جشن‌ها و هم برای رویدادهای تجاری و رسمی کاربرد دارد. در انتخاب رنگ کراوات دقت کنید که چند درجه از رنگ پیراهن شما تیره‌تر باشد. رنگ‌های پرطرفدار کراوات را اینگونه ست کنید:

  • کت و شلوار مشکی با کراوات قرمز، مشکی، بنفش، سرخابی
  • کت و شلوار سرمه‌ای با کراوات طلایی، خردلی، زرد، زرشکی، سبز کله غازی
  • کت و شلوار کرم با کراوات سرمه‌ای، آبی، سبز، قرمز نارنجی
  • کت و شلوار طوسی با کراوات زرشکی، سرمه‌ای، بنفش

پیشنهاد نویسنده: ۱۰ پیشنهاد فوق العاده پیراهن برای آقایان با رنگ پوست سبزه و گندمی

کراوات طرح دار

کراوات‌های طرح دار برای موقعیت‌های متفاوتی از کژوال تا رسمی مناسب هستند. تنها باید بدانید که کدام طرح از نظر هارمونی با استایل شما تطبیق پذیری بیشتری دارد. کراوات راه راه مورب برای محیط‌های رسمی و تجاری مناسب‌تر است. پیشنهاد می‌کنم آنها را در رنگ تیره و با خطوط ظریف بردارید.

  روسری طوسی – صورتی با چه رنگ مانتو هایی ست می شود؟

یک قاعده کلی در مورد کراوات طرح‌دار می‌گوید که هرچه کراوات دارای رنگ و طرح‌های پرکارتری باشد، برای موقعیت‌های نیمه رسمی و غیر رسمی مناسب‌تر می‌شود. اما اگر کروات دارای رنگ و طرح‌های کمتری باشد، برای موقعیت‌های رسمی مناسب خواهد بود.

انواع کراوات مردانه : طرح‌ بقه جقه

طرح بته جقه که یکی از مرسوم‌ترین طرح‌ها برای کراوات است، می‌تواند برای موقعیت‌های رسمی و نیمه رسمی مناسب باشد. ست‌های پیشنهادی با انواع کراوات مردانه طرح بته جقه:

  • کت و شلوار مشکی + پیراهن سفید + کراوات بته جقه آبی و سرمه‌ای
  • پیراهن سفید + پلیور یقه هفت زرشکی + کراوات بته جقه بادمجونی

کراوات طرح خال خالی

طرح خال خالی شاید برای کراوات انتخاب هر کسی نباشد، اما اگر رنگ و اندازه خال‌ها متناسب باشد، به کراواتی بی نهایت زیبا تبدیل می‌شود. مدل‌هایی که خال‌های ریزتری دارند، برای جشن‌هایی مانند عروسی و حنابندان و دیگر مراسم‌های رسمی مناسب هستند. استایل‌های پیشنهادی با انواع کراوات مردانه خال خالی:

این مطلب را حتماً مطالعه کنید: ۱۰ استایل جذاب با پیراهن مردانه روشن!

  چگونه یک استایل زمستانی و پاییزی جذاب و مطابق با ترند2021 داشته باشیم؟

کراوات طرح گل دار

یکی دیگر از انواع کراوات‌ مردانه، طرح گلدار است. این مدل از کراوات‌ها را برای رویدادهای غیر رسمی و روزمره استفاده کنید. پیشنهاد می‌کنم آنها را با کت تک اسپرت ست کنید و به یک قرار عاشقانه بروید.

  • کت آبی کلاسیک + پیراهن صورتی + کراوات گل دار
  • کت سفید + پیراهن صورتی + کراوات گل دار
  • کت سفید + پیراهن یاسی + کراوات گل دار

کراوات رنگ روشن انتخاب کنیم یا تیره؟

انتخاب رنگ کراوات به موقعیتی که می‌خواهید برای آن حاضر شوید، بستگی دارد. قطعاً رنگ‌های شاد و خیلی روشن مانند زرد برای رویدادهای رسمی و تجاری مناسب نخواهند بود. برای رویدادهای رسمی‌تر به سراغ کراوات‌هایی با رنگ پخته و یا تیره‌تر بروید.

کراوات را با پوشت بپوشیم؟

کراوات، پوشت و گل سینه از دسته اکسسوری‌هایی هستند که جذابیت استایل شما را چند برابر خواهند کرد. اگر اهل استفاده از گل سینه نیستید، پیشنهاد می‌کنم از پوشت کنار کراوات حتماً استفاده کنید.

کراوات و پوشت باید شبیه هم باشند؟

خیر، هیچ الزامی برای شباهت کراوات و پوشت وجود ندارد. در برخی از استایل‌های نیمه رسمی شیک، می‌توانید از کراوات و پوشت در رنگ‌های متفاوت استفاده کنید؛ اما این نکته را در نظر داشته باشید که از لحاظ جنس و رنگ هر دو هارمونی داشته باشند تا استایل‌تان شلخته دیده نشود.

  بهترین ترکیب و ست کردن با مانتوی پاستلی

چه زمانی از کراوات استفاده کنیم؟

هیچ زمان خاصی برای استفاده از کراوات وجود ندارد. کراوات تنها برای استفاده در عروسی‌ها نیست! شما برای موقعیت‌های غیر رسمی، نیمه رسمی و رسمی می‌توانید از انواع کراوات مردانه استفاده کنید.کراوات‌های طرح دار با رنگ‌های روشن‌تر را برای موقعیت‌هایی که رسمیت کمتری دارند، استفاده کنید. همچنین کراوات‌های ساده و تک رنگ، برای موقعیت‌های رسمی‌تر مناسب هستند.

کراوات را با چه لباس‌هایی ست کنیم؟

کراوات، قابلیت ست شدن با لباس‌های زیادی را دارد. لوک‌هایی که می‌توانید از کراوات کنار آنها استفاده کنید، عبارتند از:

  • پیراهن + شلوار + کراوات
  • پیراهن + پلیور + کراوات
  • پالتو + پیراهن + کراوات
  • کت و شلوار + کراوات
  • ترنچ کت + کراوات

کراوات بپوشیم یا پاپیون؟

پاپیون معمولاً در فرش قرمزها و موقعیت‌ بلک تای پوشیده می‌شود؛ اما در ایران کراوات محبوبیت بیشتری دارد. عموماً داماد در مراسم عروسی از تاکسیدو و پاپیون استفاده می‌کند. شما نیز می‌توانید پاپیون را در مراسم عروسی استفاده کنید.

نویسنده: مائده کاظمی

آیا می‌توان کراوات طرح دار را با کت طرح دار پوشید؟

بله، می‌توانید از تکنیک طرح روی طرح استفاده کنید. تنها کافی است با خطوط بازی کنید، یعنی به طور مثال کراوات با طرح ریز را با کت و شلوار طرح دار درشت ست کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *