استایل خانم‌ها, انواع استایل زنانه, مد و استایل

کجا کژوال بپوشیم؟

استایل کژوال زنانه:

استایل کژوال زنانه | قبل از حرف زدن ما این استایل ماست که ما را به دیگران معرفی می‌کند. به همان اندازه که یک استایل خوب می‌تواند ما را متمایز و نفوذ پذیر نشان دهد و تأثیر کلام ما را چندین برابر کند، یک استایل بد می‌تواند نتیجه عکس آن را داشته باشد تا حدی که شاید منجر به از دست دادن موقعیت های کاری بسیار خوب شود.

همه ما با هر سلیقه، علایق و سبک و پوشش باید به فراخر موقعیت لباس بپوشیم. یعنی در هر شرایط و موقعیتی که دعوت شدیم یا  بخواهیم حاضر شویم می بایست آیتم های مناسب همان موقعیت را بپوشیم. پس لباسی که برای تولد، عروسی، مهمانی رسمی، گفتگوی کاری، قرار دوستانه، قرار عاشقانه، مسافرت، کوه نوردی و… می‌پوشیم باید متفاوت از هم باشد.

وقتی بدانیم که قرار است برای هر مکانی چگونه لباس بپوشیم، زمان کمتری برای خرید صرف می‌کنیم چون می‌دانیم باید چه آیتم هایی رو بخریم و حتی در زمان حاضر شدنمان هم صرفه جویی خواهد شد. به طور کلی ۱۲ کد پوششی برای خانم ها و آقایان داریم که در اینجا در مورد اولین و پایین ترین موقعیت صحبت خواهیم کرد :

  استایل گوتیک را بشناسید

استایل کژوال زنانه مناسب چه موقعیتی است؟

کژوال یعنی هر لباسی که در آن احساس راحتی، آزادی، آرامش می‌کنید را می‌توانید بپوشید . پس از پوشیدن لباس یا کفش هایی که در آن احساس تنگی، خفگی، اذیت شدن دارید خودداری کنید چرا که در این موقعیت احتمالاً نیاز به ساعت ها پیاده روی و یا تحرک زیادی دارید.

موقعیت های زیر مناسب استایل کژوال است :

  • پیاده روی
  • دیدار با دوستان صمیمی
  • خرید کردن اطراف منزل
  • رفتن به باشگاه، پارک
  • طبیعت گردی
  • کوه نوردی
  • در مسیر سفر

پارچه های مناسب استایل کژوال :

نمی‌توانیم با اطمینان کامل فقط چند پارچه را برای یک استایل کژوال نام ببریم زیرا پارچه‌ها برای خود دنیای بسیار بزرگی دارند و هر کدام از آن‌ها می‌توانند قابلیت و ویژگی لازم را برای ایجاد یک لباس کژوال داشته باشند. پس بهترین راهی که می‌تواند شما را به سمت انتخاب پارچه‌ی کژوال مناسب ببرد، شناخت برخی از ویژگی‌هایی است که یک پارچه‌ی کژوال باید داشته باشد.

  • پارچه‌ی کژوال به پارچه‌ای گفته می‌شود که زیر دست آن‌ نرم و لطیف است به این معنی که با لمس کردن پارچه به خوبی لطافت و نرمی آن را زیر انگشتانتان احساس می‌کنید.
  • پارچه‌های کژوال کمی خاصیت کشی دارند تا هنگامی که به عنوان لباس روی بدن قرار می‌گیرند مانع حرکت راحتِ دست و پا نشوند.
  • پارچه‌های کژوال، پارچه‌هایی هستند که باید قابلیت شست‌وشوی بالایی داشته باشند، زیرا معمولاً مدت زمان زیادی را با آن‌ها سپری می‌کنید و زودتر کثیف می‌شوند.
  • پارچه‌هایی مانند جین، کتان، پنبه، پارچه‌های‌ کشباف و… می‌توانند چند مثال ساده برای پارچه‌های کژوال باشند.
  راهنمای انتخاب کت تک مردانه | مهم ترین نکات برای ست کردن کت اسپرت مردانه

استایل کژوال زنانه در موقعیت های مختلف :

در ادامه به چند موقعیت مکانی که باید کژوال پوشید، اشاره خواهیم کرد.

استایل مناسب پیاده روی :

در پیاده روی و قدم زدن نیاز به داشتن لباس‌های راحت، سبک، خنک و آزاد داریم که هنگام راه رفتن آزادی بیشتری داشته باشیم. برای این موقعیت در فصل بهار و تابستان لوک هایی مثل مانتو جلو باز، مانتو های آزاد، بدون برش، تونیک ها، پانچو ها پیشنهاد می‌شود.

ست مناسب مسافرت :

عموماً برای رفتن به مسافرت زمان زیادی را در ماشین یا قطار سپری می‌کنیم. در نتیجه استایل کژوال زنانه نیاز به پوشیدن لباس هایی با ویژگی راحتی، عدم چروک پذیری، جاذب رطوبت داریم.

ست لباس با استایل کژوال مناسب مهمانی های دوستانه:

برای مهمانی های دوستانه که با دوستان یا اقوام خود راحت و احساس صمیمیت بیشتری دارید، می‌توانید از استایل کژوال زنانه با پیراهن های ساحلی، ترکیب شومیز و دامن با پارچه های الیاف پنبه، شومیز و شلوار، بلوز و شلوار، تاپ و دامن استفاده کنید.

استایل کژوال مناسب موقعیت قرار دوستانه :

برای دیدار دوستان و یا قرار های نیم روزی استایل کژوال زنانه کژوال بهترین گزینه است. در اینجا برای فصل بهار و تابستان می‌توانید از کت هایی با جنس کتان، نخی، کرپ های سبک برای بالاتنه و انواع شلوار های جین مثل مام استایل، مام فیت، اسکینی، بوت کات، جین های گشاد، بوی فرند، دمپا، راسته، دامن شلواری را برای پایین تنه استفاده کنید.

کیف و کفش :

درکیف و کفش هم انتخاب بر مبنای راحتی است. انواع کوله ها، کیف های رودوشی، کمر برای کیف و انواع کتونی، اسنیکرز، بوت ها، لوفر برای کفش انتخاب مناسبی است.

  این رنگ ها را با هم نپوشید

نویسنده : مائده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *