استایل آقایان, کیف و کفش مردانه, مد و استایل

کفش دربی را چگونه و کجا بپوشیم؟

ست کردن کفش دربی مردانه

ست کردن کفش دربی | کفش‌های دربی جزو کفش‌های کلاسیک هستند و باید در کمد لباس هر مردی وجود داشته باشند؛ چراکه تقریباً برای هر موقعیتی مناسب هستند.

چه آن‌ها را در محل کار بپوشید، چه در تعطیلات آخر هفته یا هر رویداد کاری، کفش‌های دربی استایل شما را جذاب‌تر می‌کنند. اگر نمی‌دانید که چگونه می‌توانید کفش‌های دربی را بپوشید، نگران نباشید! تنها کافی است چند دقیقه همراه ما باشید.

کفش دربی چیست؟

کفش‌های دربی، مانند آکسفورد، یک نوع کفش مجلسی کلاسیک و راحت هستند که برای موقعیت‌های رسمی  و نیمه رسمی که معمولاً کت و شلوار می پوشید، مناسب است.با این اوصاف، طراحی ساده اما شیک آنها به این معنی است که هنگام ست کردن با لباس‌های اسمارت کژوال مانند یک شلوار جین یا شلوار پشمی نیز زیبا به نظر می‌رسند.

بسیاری از مردم بین آکسفورد و دربی دچار اشتباه می‌شوند، اما تنها چیزی که باید به دنبال آن باشید توری است. کفش‌های دربی دارای سیستم بند باز هستند، در حالی که آکسفوردها دارای سیستم توری بسته هستند که در قسمت پایین دوخته می‌شود. کفش آکسفورد انتخابی رسمی‌تر به نسبت کفش‌های دربی هستند.

  جذاب ترین ست ها با کفش عسلی که باید حتماً امتحان کنید!

شما می‌توانید کفش دربی را در موقعیت‌هایی که دوست دارید راحت و در عین حال شیک و کلاسیک به نظر برسید، انتخاب کنید. این کفش‌ها برای موقعیت‌هایی نیمه رسمی مانند اسمارت و بیزینس کژوال مناسب‌تر هستند.

کفش دربی بروگ

کفش‌های دربی بروگ در قسمت جلویی خود دارای تزئینات سوراخ داری هستند و مانند دربی‌های ساده طراحی با بند باز دارند. این نوع کفش‌ها بسیار شیک هستند و برای مردان شیک پوشی که می‌خواهند استایلی جسورانه داشته باشند توصیه می‌کنم. همچنین کفش بروگ را می‌توانید برای موقعیت‌های کژوال و روزمره و یا کمی رسمی‌تر استفاده کنید.

کفش دربی کلاهک پنجه ای

این مدل در قسمت پنجه یک به ‌اصطلاح «کلاهک» دارد که ممکن است بروگ (بروژ) داشته باشد یا کاملا ساده باشد. بروگ همان سوراخ‌های تزئینی روی کفش هستند که با طرح‌های مشخص در کنار هم قرار گرفته‌اند. با اینکه بیشتر مواقع در کفش دربی این بروگ‌ها به لبه‌های کلاهک محدود می‌شوند، گاهی هم پیش می‌آید که کل کلاهک طرح‌دار باشد. در برخی از کفش‌های دربی، کلاهک پنجه می‌تواند رنگی متفاوت از خود کفش داشته باشد. مدل‌های کلاهک‌دار ممکن است سر پاشنه داشته باشند یا نداشته باشند.

کفش دربی مشکی یا قهوه ای؟

وقتی صحبت از رنگ به میان می‌آید، کفش‌های دربی مشکی اولین چیزی است که به ذهن‌مان می‌رسد. چراکه این رنگ قابلیت ست شدن با هر رنگی را دارد و در هرجایی از مراسم عروسی گرفته تا قرارهای نیم روزی قابل استفاده و کاربردی است. حال اگر از رنگ مشکی خسته شده‌اید و یا می‌خواهید یک رنگ پرکاربرد دیگر را به کمد لباس خود اضافه کنید، به سراغ دربی قهوه‌ای بروید. حال اینکه کفش دربی قهوه‌ای را کجا و چطور ست کنیم؟

  بررسی استایل سرسی در فیلم گیم اف ترونز

کفش‌ دربی قهوه‌ای تیره برای محل کار یا مراسم رسمی خوب به نظر می‌رسند، در حالی که قهوه‌ای روشن‌تر از جنس جیر بهترین آیتم برای موقعیت‌های نیمه رسمی تا کژوال است.

این مطلب را حتماً بخوانید : راهنمای ست کردن کفش کالج ( لوفر) مردانه با انواع لباس ها

کفش دربی چرم یا جیر؟

قطعاً کفش دربی چرم انتخابی مناسب‌تر برای موقعیت‌های رسمی و ست کردن با کت و شلوار یا کت تک است. کفش دربی از جنس چرم را برای رفتن به مراسم‌های رسمی، جشن عقد، مهمای، دورهمی و حنابندان برگزینید. در مورد رنگ کفش نیز با توجه به رنگ استایل خصوصاً رنگ شلوار انتخاب کنید؛ اما در کل رنگ‌های تیره و پخته برای موقعیت‌های رسمی مناسب‌تر هستند.

کفش دربی جیر گزینه‌ای عالی برای استایل‌های روزمره تا نیمه رسمی هستند. شما می‌توانید کفش دربی جیر را با هر تنوع رنگی که دوست دارید، امتحان کنید و ست‌های فوق العاده‌ای را داشته باشید.

ست کردن کفش دربی مشکی

کفش دربی مشکی قابلیت ست شدن با هر رنگی را دارد و همیشه ماندگار و قابل استفاده است. کفش دربی مشکی را با شلوار سفید، شلوار کتان کرم، نوک مدادی، قهوه‌ای، طوسی، شتری و سرمه‌ای می‌توانید ست کنید.ست کردن کفش دربی مشکی، شلوار پارچه‌ای طوسی، کت مشکی، پیراهن آبی روشن با کراوات طوسی و آبی کنارهم یک استایل نیمه رسمی می‌سازد. این ست برای رفتن به یک قرار کاری، محل کار و یا قرار نیم روزی مناسب است.

ست کردن کفش دربی مشکی، شلوار مشکی، پیراهن سفید و ژاکت آبی را نیز برای سرد پاییزی پیشنهاد می‌کنم.

  ساخت استایل های حرفه ای با 6 مدل کفش رسمی مردانه !

رازهای ست کردن کفش مشکی در استایل مردان خوش پوش!

ست کردن کفش دربی قهوه ای

رنگ قهوه‌ای بعد از مشکی می‌تواند گزینه خوبی برای انتخاب کفش باشد. همان طور که بالاتر نیز اشاره شد، قهوه‌ای تیره برای موقیعت‌های رسمی‌تر و قهوه‌ای روشن برای استفاده اسمارت (نیمه رسمی) و روزمره مناسب‌تر است.

برای ست کردن کفش دربی قهوه ای به سراغ شلوار به رنگ سرمه‌ای، کرم، بژ، قهوه‌ای، دارچینی، آبی کلاسیک و شتری بروید.

ست کردن کفش دربی در مراسم رسمی

همان طور که بالاتر نیز اشاره شد، کفش‌های دربی به دلیل فرم راحتی که دارند رسمیت کمتری به نسبت کفش آکسفورد دارند. اما اگر دوست دارید این مدل کفش را در یک مراسم رسمی همراه با کت و شلوار بپوشید، پیشنهاد می‌کنم از دربی براق و چرم استفاده کنید تا رسمیت بیشتری داشته باشد. رنگ‌هایی مانند مشکی، قهوه‌ای تیره، سرمه‌ای و قهوه‌ای سوخته انتخاب‌های بهتری هستند.

پیشنهاد نویسنده : چگونه استایل کلاسیک مردانه داشته باشیم؟

کفش دربی را با چه لباس هایی بپوشیم؟

کفش‌های دربی با توجه به فرم نیمه رسمی و کلاسیکی که دارند، با لباس‌های متنوعی قابلیت ست شدن را دارند. به طور مثال برای یک روز کاری معمولی استفاده از پیراهن اسمارت کژوال، شلوار کتان و کفش دربی کافی است. برای یک جلسه کاری پوشیدن پیراهن، شلوار پارچه‌ای، کت و کفش دربی را پیشنهاد می‌کنم.

  خوش استایل ترین بازیگران زن سینمای ایران

حال اگر با دوستان خود قرار دارید و یا می‌خواهید برای یک مهمانی حاضر شوید، از ست کفش دربی با شلوار جین آبی کلاسیک یا تیره که ترجیحاً راسته و بدون زاپ و پارگی است، استفاده کنید.انتخاب پیراهن، ژاکت، کت جین و پلیور برای روزهای سرد زمستانی با بوت دربی مناسب خواهد بود. همچنین برای روزهای تابستانی استفاده از تیشرت، پیراهن اسپرت و شلوار جین بهترین گزینه پیشنهادی است.

کفش‌های دربی چه فرقی با کفش آکسفورد دارد؟

کفش‌های دربی دارای بند باز هستند و در انواع ساده، بروگ، کلاهک پنجه‌ای و بوت وجود دارند. کفش آکسفورد کلاسیک‌ و رسمی‌تر است. این مدل کفش‌ها دارای بند بسته هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *