آموزش دوخت پیراهن بارداری یا راحتی

پیراهن کوتاه

در این ویدئو، آموزش لباس راحتی و آزاد را برای شما آماده کرده‌ایم.

شما در این ویدئو به‌سادگی می‌آموزید که چطور یک لباس آزاد برش‌دار برای لباس خواب یا  لباس بارداری بدوزید.

در این آموزش، از الگوی پایه استفاده شده؛ شما می‌توانید از چین، پیلی، گلدوزی و تکه‌دوزی نیز استفاده کنید تا به فانتزی بودن کار افزوده باشید.

دلیلی که به این مدل لباس، پیراهن بارداری گفته می‌شود، این است که به علت آزادی زیاد، برای پوشش شکم بانوان باردار بسیار مناسب است.

برای تهیه این مدل لباس، از الگوی پایه، که قبلا به‌دفعات توضیح داده شده، استفاده کنید.

ابتدا الگوی پایه را بکشید؛ سپس از نقطه کارور تا خط وسط جلو (نقطه‌ای بین کارور و سینه در خط وسط جلو) خطی منحنی رسم کنید و قیچی بزنید تا برش بالا آماده شود.

برای برش پایینِ الگو، آن را از خط راهنمای ساسون در وسط، قیچی بزنید.

از آنجا که می‌خواهیم لباس، راحت در سر برود، برای قسمت جلوی بالاتنه، که کوتاه است، ۶ سانت به‌منظور دکمه‌خورِ لباس، اضافه می‌گذاریم. در سمت راست، کل این مقدار اضافی، داخل می‌رود و در طرف چپ بالاتنه، نصف این مقدار، داخل رفته و نصف آن بیرون می‌ماند؛ که همان محل دکمه‌خور لباس است. درصورت تمایل می‌توانید برای حالت تزئینی لباس، بنابر سلیقه خودتان، گلدوزی، تیکه دوزی و … انجام دهید.

برای قسمت پایین الگو، از خط راهنمای ساسون قیچی کنید. وسط جلوی الگو را کاملا صاف، روی دولای بسته پارچه قرار دهید و سنجاق بزنید. قسمت پهلو را طوری قرار دهید که با قسمت وسط، ۱۰ سانتی‌متر فاصله داشته باشد. این ۱۰ سانت می‌تواند کمتر یا بیشتر باشد؛ اگر می‌خواهید گشادتر باشد یا چین بیشتر داشته باشد، می‌توانید تا ۱۵ سانت هم اضافه کنید؛ البته این مقدار، روی پارچه دو برابر می‌شود؛ زیرا کار را روی نصف الگو انجام داده‌اید و چون روی دولای پارچه قرار می‌گیرد، این مقدار گشادی دوبرابر می‌شود. این مقدار فاصله ۱۵_۱۰ سانتِ دو تکه برش پایین‌تنه، باید به یک میزان باشد.

نکته مهم این است که هلال منحنی برش باید صحیح رسم شود؛ پس الگوی پهلو را کمی بالاتر از الگوی وسط جلو قرار دهید؛ به‌طوریکه بعد از اصلاح دو برش، بتوانید یک هلال صحیح رسم کنید؛ این هلال را چین داده و به هلال بالا رسم کنید. اگر این فاصله چند سانتی را در الگوی پهلو، بالاتر قرار ندهید، هلال، صاف می‌شود و هنگام دوخت، به مشکل برمی‌خورید و پایین لباس، خوب نمی‌ایستد.

بعد از آنکه اصلاح انجام شد و دو تکه پایین‌تنه به وسیله خط منحنی به هم وصل شدند، برای اینکه پایین پهلو کمی گشادتر بایستد، از خط پهلو، ۴ تا ۶ سانت اضافه کنید و با خط‌‌کش به زیر حلقه وصل کنید.

در واقع با این کار، گودی کمر را از بین می‌برید.

نکته بسیار مهم، این است که خط پهلو را به الگوی وسط جلو وصل کنید (زمانی که الگوی پهلو را چند سانت بالا کشیدید تا هلال منحنی درست رسم شود، از قسمت پایین‌تنه، چند سانت کم شد)، تا با این خط،ِ از پهلو به وسط جلوی این فضا را پر کنید تا پایین لباس، زیبا و شکیل بایستد.

برای قسمت پشت هم از همان الگوی اولیه استفاده کنید. تنها کاری که باید انجام دهید، این است که هم در قسمت جلو و هم در قسمت پشت، قد را اضافه کنید. اندازه قد، به دلخواه است؛ می‌‌توانید تونیک، ماکسی یا لباس خواب راحت بدوزید.

بعد از آنکه قد، اضافه شد، پهلوی پشت را هم فون کنید؛ یعنی از خط پهلو، ۴تا ۶ سانت اضافه کنید و با خط‌کش به حلقه وصل کنید. برای زاپاس یا اضافه دوخت پهلو، می‌توانید ۲ سانت، جای دوخت بگذارید تا درصورت تمایل، بعد از پرو گشادتر شود، اما برای باقی قسمت ها همان ۱ سانت جای‌دوخت کفایت می‌کند.

قبل از آنکه برش بالا به پایین وصل شود، سمت راست، کاملا داخل می‌رود (چون در لباس‌های زنانه، معمولا سمت راست روی چپ قرار می‌گیرد).

پس ۶ سانت اضافه‌ی دوختِ تکه‌ی راست را کاملا داخل گذاشته و سنجاق بزنید، اما برای سمت چپ، آن مقدار را داخل کرده و نصف دیگر را بیرون بگذارید، زیرا در این محل، دکمه قرار می‌گیرد؛ که این دو قسمت راست و چپ روی هم قرار می‌گیرند.

اما قبل از اتصال برش بالا و پایین، دو تکه برش بالا را با سنجاق فیکس و چرخ  کنید، تا درصورت تمایل برای اتصال تور، تور را حتما از سمت بالا روی قسمت پایینی ِدو تکه برش بالاتنه، که به هم متصل‌ هستند) قرار دهید و چرخ کنید، تا بعد از اینکه قسمت پایین را وصل کردید، تور روی کار برگردد و روی آن بخوابد.

حالا قسمت پایین و بالای لباس را روی پارچه قرار دهید و وسط هر دو تکه بالا و پایین را روی هم فیکس کنید. درصورت تمایل می‌توانید چین دهید و چرخ کنید.

می‌توانید وسط، اول و آخر کار را به هم فیکس کنید و هرچقدر را که اضافه ماند، پیلی دهید.

این مدل پیراهن برای دوران بارداری بسیار گزینه مناسبی است و حتی می توان بعنوان پیراهن راحتی در منزل استفاده کرد. بالاتنه کوتاه این پیراهن مدلی فانتزی را به لباس داده و برای شکم بزرگ بانوان باردار بسیار مناسب خواهد بود. می توان در خط برش افقی از تزیینات گلدوزی یا نقاشی استفاده کرد.

پیراهن بارداری

ویدئوی آموزش دوخت پیراهن بارداری یا راحتی

 

برای دیدن ۱۰۰۰ ویدیو آموزش خیاطی از پایه بر روی بنر زیر کلیک کنید.

 

آموزش خیاطی ، بهترین آموزش خیاطی ، جدیدترین آموزش خیاطی، اموزش خیاطی آموزش رایگان خیاطی خرید دوره خیاطی خرید پکیج آموزش خیاطی

 

آموزش دوخت لباس بارداری

آموزش دوخت لباس بارداری| به منظور آموزش فوت و فن خیاطی مخصوص مامان های زیبا و جذاب، شیک و پیک اقدام به جمع آوری آموزش های تصویری در این حوزه نموده است. شیک و پیک همواره تلاش میکند تا بتواند ویدیو های آموزشی با کیفیتی در خصوص آموزش دوخت لباس بارداری تولید و جمع آوری نماید.

 

فیلم آموزش دوخت لباس بارداری

آموزش مانتوی عبایی( بارداری)

در این مقاله به آموزش مانتوی عبایی (بارداری) میپردازیم. مانتوی عبایی یکی از راحت‌ترین مانتو هایی که می‌توان بدون الگوی

فیلم آموزش دوخت لباس بارداری

آموزش دوخت مانتوی بارداری

در این مقاله به آموزش دوخت مانتوی بارداری (آستین کیمونوی پاییزه) مناسب برای خانم های باردار میپردازیم. مانتوی آستین کیمونوی

فیلم آموزش دوخت لباس بارداری

آموزش دوخت بلوز بارداری

در این مقاله به آموزش دوخت بلوز بارداری میپردازیم. هدف از این آموزش، تبدیل لباس جذب به لباس بارداری و

فیلم آموزش دوخت لباس بارداری

آموزش دوخت سارافون بارداری

در این مقاله به آموزش دوخت سارافون بارداری میپردازیم. آموزش امروز اصطلاحا سارافون بارداری نامیده می‌شود اما این سارافون علی

فیلم آموزش دوخت لباس بارداری

آموزش دوخت شلوار بارداری

در این مقاله به آموزش دوخت شلوار بارداری میپردازیم. آموزش این جلسه مربوط به شلوار بارداری می‌باشد، که طبق الگوهای