جلسه یازدهم – آموزش رسم الگوی بالاتنه پشت

در اولین مرحله آموزش الگوی بالاتنه پشت، خطی را در سمت چپ کاغذ الگو به صورت عمودی رسم کرده و سر آن را نقطه ی ۱ در نظر می­گیریم. سپس به اندازه­ ی بلندی خط حلقه پایین آمده نقطه ی ۲ بدست می ­آید. سپس به اندازه­ ی بلندی بالاتنه پشت پایین آمده، نقطه­ ی۳ بدست می­آید.

حالا به اندازه ی بلندی باسن از نقطه­ ی ۳ پایین رفته و به نقطه­ ی ۴ می­رسیم. از نقاط ۱، ۲، ۳ و ۴ خط عمودی به سمت راست رسم می­کنیم. سپس به اندازه­ی یک ششم( ۶/۱)دور گردن +۱ سانتیمتر از نقطه­ ی۱ به سمت راست رفته تا به نقطه ۵ برسیم. به اندازه­ ی ۲ سانتیمتر از نقطه­ ی ۵ به سمت بالا رفته تا نقطه ی ۶بدست آید.

برای بدست آوردن نقطه­ ی۷ نیاز است به اندازه­ ی ۸/۱ دور سینه +۱ سانتی متر از نقطه­ ی ۱ به سمت راست رفته تا به نقطه­ ی ۷ برسیم. حالا از نقطه ی ۷ به اندازه­ی ۲ سانتیمتر به سمت بالا می­رویم و  نقطه­۸ بوجود می­ آید. سپس نقطه­ ی ۶ را به نقطه ی ۸ وصل می­کنیم. برای بدست امدن نقطه­ ی ۹ نیاز است که به اندازه­ی ۴/۱ دور سینه – ۲ سانتیمتر از نقطه­ ی ۲ به سمت راست رفته تا به نقطه­ ی ۹ برسیم. سپس از نقطه­ ی ۹ به اندازه­ ی ۱٫۵ سانتیمتر به سمت بالا می­رویم بدین صورت نقطه ۱۰ بدست می­آ ید.

مانند الگو نقاط ۸ و ۱۰ را به هم متصل نمایید. سپس به اندازه­ی ۲ سانتیمتر از نقطه­ ی ۳ به سمت راست رفته تا به نقطه­ ی ۱۱ برسید. با استفاده از خطی راست از بالا نقطه­ ی ۱۱ را به نقطه ی ۱ و از پایین به نقطه­ ی ۴ متصل نمایید.

سپس به اندازه ی ۴/۱دور باسن – ۲ سانتیمتر از نقطه­ ی ۴ به سمت راست رفته تا به نقطه­ ی ۱۲ برسید. به اندازه ی ۴/۱دور باسن از نقطه ی ۱۱ به سمت راست رفته و نقطه ­ای که به آن می رسیم را نقطه­ ی ۱۳ می نامیم. سپس با استفاده از خطی صاف نقطه ی ۱۳ را به نقطه ی ۱۰  و با استفاده از خطی هلالی شکل نقطه ی ۱۳ را به نقطه ی ۱۲ وصل می­کنیم.

بالاتنه پشت

بیشتر بخوانیم : آموزش اندازه گیری بالاتنه

ویدئوی آموزش الگوی بالاتنه پشت

گردآوری هانیه

شروع به تایپ کردن برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید.
فروشگاه
علاقه مندی ها
0 موارد محصول
حساب کاربری من