جلسه نهم – آموزش دامن ماهی

برای آموزش دامن ماهی به دو مدل از آن میپردازیم :

آموزش دوخت دامن ماهی ساده

در ابتدای کار، الگوی دامن تنگ را کشیده و از خط کمر، به اندازه ۵-۱۵ سانتی‌متر از قد زانو کم کرده، پایین آمده و علامت بزنید و خطی موازی با خطوط عرضی کمر و باسن بکشید که خط زانو نامیده می‌شود. از تقاطع خط زانو با خط پهلو، ۵/۰-۱۱ سانتی‌متر به طرفین، داخل شده و از تقاطع خط باسن با خط پهلو، ۳ سانتیمتر پایین آمده و حالت خمره‌ای به آن بدهید. ۷-۲۰ سانتیمتر به دلخواه فرد، به پهلوها اوزمان بدهید. قد دامن ماهی، بستگی به نوع کاربرد دامن و سلیقه فرد، متوسط یا بلند است.

دامن ماهی

برای پارچه ­های لخت و نازک همچون حریر باید از اریب پارچه بریده شود و از ۱۵-۲۰ سانتیمتر اوازمان استفاده شود

قد متوسط دامن ماهی پارچه مورد نیاز یک قد و یک قد+ ۱۰ سانتیمتر است . برای پارچه ­های ریون از یکطرف الگو استفاده می­شود و می­توان ۱۰-۱۵ سانتیمتر اوازمان داده شود.

بنر خرید الگوی خیاطی
بنر خرید الگوی خیاطی
دامن ماهی

ویدئوی آموزش دوخت دامن ماهی

آموزش دوخت دامن ماهی دنباله‌دار

این مدل دامن برای لباس شب و عروس مناسب است. در این مدل به روش زیر عمل کنید:

ابتدا الگوی دامن تنگ را کشیده و تغییرات را بر روی آن اعمال کنید. مقدار بلندی دنباله، بستگی به سلیقه شخصی و کاربرد لباس دارد؛ برای لباس نامزدی یا عروس، دنباله بلند بسیار زیباست، ولی برای لباس شب، بلند بودنِ بیش از حد دنباله مجاز نیست.

بعد از کشیدن الگوی دامن، از خط باسن، حدود ٢۰_١۵ سانتی‌متر پایین آمده (بستگی به قد شخص دارد) و از خط پهلو، ۲سانتی‌متر، برای پارچه های معمولی، و ۳سانتی‌متر، برای پارچه‌های کشی، داخل شوید و مدل ماهی را ایجاد کنید (هم جلو و هم پشت)؛ سپس مثل الگو، خطوط اوزمان را مشخص کنید (هم در قسمت جلو و هم در قسمت پشت). سپس خطوط را برش زده و اوزمان دهید. در این مرحله، بعد از اوزمان دادن، لبه دامن، طراحی و اصلاح می‌شود.

هنگام دوخت، ابتدا درز وسط پشت را دوخته و تمیز کاری و اتو کنید، سپس زیپ را وصل کنید

برای تهیه این دامن، به دو قد دامن به اضافه مقدار دنباله دامن، نیاز است.

بیشتر بخوانیم : آموزش دوخت دامن پیلی دار

گردآوری تحریریه شیک و پیک

شروع به تایپ کردن برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید.
فروشگاه
علاقه مندی ها
0 موارد محصول
حساب کاربری من