استایل آقایان, لباس مردانه, مد و استایل

“راهنمای جامع خرید پیراهن مردانه: از کلاسیک تا مدرن”

آشنایی با انواع پیراهن مردانه

خرید پیراهن مردانه | پیراهن مردانه یکی از مهمترین و ضروری ترین لباس ها برای آقایان است. پیراهن مردانه دارای مدل های مختلفی می باشد که در رنگ ها و جنس های مختلف وجود دارد.پیراهن مردانه را نیز مانند کت و شلوار باید متناسب با محیطی که قرار است در آن حضور داشته باشید انتخاب کنید. در این مقاله به  بررسی مدل و ویژگی های مختلف پیراهن مردانه می پردازیم.

راهنمای انتخاب یک پیراهن اندازه

پیراهن های حاضری و دوخته شده در بازار در بیشتر مواقع سایز تن آقایان بخصوص آقایان با اندام درشت و قد بلند نیست. مثلا سرشاته های آن ها گشاد، قد پیراهن کوتاه، اندازه آستین کوتاه یا بلند می شود. برای آن که یک پیراهن سایز و مناسب اندام خود تهیه  کنید، رعایت نکات زیر ضروری می باشد.

  • هنگامی که دکمه یقه را می بندید به اندازه دو انگشت فضای خالی وجود داشته باشد. اگر جای خالی کمتر از دو انگشت بود یقه برای شما تنگ و اگر بیشتر باشد یقه گشاد است.
  • سرشانه پیراهن باید دقیقا روی شانه باشد. اگر خط دوخت سرشانه پایین تر از شانه قرار گرفت پیراهن برای شما بزرگ و اگر بالاتر قرار گرفت پیراهن برای شما کوچک است.
  • قد آستین پیراهن باید به گونه ای باشد که دقیقا روی مچ قرار بگیرد و وقتی شما دستان را خم یا به بالا می برید بالاتر از ساعد نرود. سرآستین ها هم باید به گونه ای دوخته شده باشند که به راحتی بتوان از دکمه های سردست استفاده کرد.
  • پیراهن باید در قسمت قفسه سینه به میزان یک یا دو سانتی متر فضای خالی داشته باشد تا  از ناحیه سینه دچار کشیدگی نشود.
  اصول مهم برای عطر زدن و خرید عطر زنانه که شما را جذاب تر می کند!

بررسی خرید پیراهن مردانه از نظر جنس

امروزه پارچه پیراهن مردانه در جنس های مختلفی تولید می شود. به طور کلی جنس پیراهن های مردانه در دو دسته الیاف طبیعی و مصنوعی قرار می گیرند. لازم به ذکر است که بر اساس جنس و کیفیت پارچه پیراهن قیمت آن نیز متغیر است.

الیاف طبیعی

پارچه هایی که از پشم و موی بدن حیوانات و الیاف و ساقه گیاهان تهیه می شوند در دسته پارچه های با الیاف طبیعی قرار می گیرند.مثل پارچه های نخی،لینن ،پارچه های پشمی که از موی حیوانات و پارچه کتان که از ساقه گیاه کتان و پارچه ابریشمی که از پیله کرم ابریشم تهیه می شود. به طور کلی پارچه های با الیاف طبیعی به  مراقبت و نگهداری ویژه ای احتیاج دارند و کیفیت بهتری نسبت به پارچه های با الیاف مصنوعی دارند و قیمت آن ها بالاتر می باشد.

الیاف مصنوعی

پارچه هایی که الیاف آن ها از مواد شیمیایی و دست ساز انسان تهیه می شود در دسته پارچه های با الیاف مصنوعی قرار می گیرند.مثل پارچه ریون یا ویسکوز، پلی استر که از مواد پلاستیکی تهیه می شوند. پارچه های با الیاف مصنوعی در صد چروک شدنشان نسبت به پارچه های با الیاف طبیعی کمتر است. اما پیراهن هایی که از الیاف مصنوعی تهیه شده اند باعث تعرق شدید بدن در فصل تابستان می شود و حساسیت های پوستی ایجاد می کنند. کیفیت پارچه های مصنوعی به نسبت پارچه های طبیعی بسیار پایین است و قیمت پایین تری دارند.

  اصول انتخاب پوشت مناسب

رنگ مختلف پیراهن مردانه

عوامل مختلفی مانند رنگ پوست ، چشم، مو و میزان درشتی اندام در انتخاب رنگ پیراهن مردانه موثر هستند. بهتر است به تناسب عوامل ذکر شده از رنگ های مختلف در انتخاب پیراهن استفاده کنید و فقط از یک رنگ نپوشید. رایج ترین و محبوب ترین رنگ های پیراهن در بین آقایان رنگ آبی، سفید و مشکی هستند. رنگ سفید از دیرباز یک رنگ رسمی و مناسب برای موقعیت های کاری می باشد. رنگ های دیگری مانند صورتی، یاسی، کرم، سبز ریتونی و … نیز امروزه در بین برخی آقایان به محبوبیت رسیده اند.

نمونه هایی از خرید پیراهن های مردانه برای آقایان شیک پوش

همانطور که گفته شد پیراهن مردانه دارای مدل های مختلفی از پارچه گرفته تا برش و دوخت دارند. در زیر چند نمونه از پیراهن های رایج در بین آقایان را بررسی می کنیم.

  • خرید پیراهن مردانه مجلسی

این پیراهن برای موقعیت های خیلی رسمی که آقایان قصد درخشیدن در آن مجالس را دارند مورد استفاده قرار می گیرند. معمولا یقه به کار رفته  در این مدل ها یقه بالدار می باشد که اصولا با پاپیون و کت و شلوار به همراه جلیقه ست می شوند.

  • خرید پیراهن مردانه رسمی

این پیراهن برای محیط های کاری مناسب است یقه به کار رفته در این مدل ها معمولا یقه ساده مردانه یا یقه ایستاده و دکمه دار می باشد. آقایان برای جذابیت در استایل آستین های پیراهن را تا می زنند. رنگ های آبی و سفید و سبز زیتونی معمولا برای محیط های کاری انتخاب مناسبی هستند.

  روسری طرح دار طوسی-طلایی
  • خرید پیراهن مردانه آکسفورد

این پیراهن هم برای محیط های کاری و هم برای مجلس مناسب است. یقه به کار رفته در این پیراهن یقه دکمه دار است برای پوشیدن این پیراهن در محیط های کاری بهتر است از رنگ های تیره و برای پوشیدن آن در مجلس از رنگ های سفید و روشن استفاده شود.

  • خرید پیراهن مردانه جین

این پیراهن برای محیط های غیر رسمی مناسب است. و یکی از محبوب ترین مدل ها در بین آقایان می باشد. برای داشتن یک استایل جذاب و راحت پوشیدن پیراهن جین به همراه  یک تیشرت سفید یه گرد یک انتخاب بسیار مناسب است. پیراهن مردانه جین جزو لباس هایی است که هیچگاه از مد نمیوفتد.

  • خرید پیراهن مردانه کتان

این پیراهن برای محیط های غیر رسمی مناسب است. و یکی دیگر از محبوب ترین مدل ها در بین آقایان می باشد. پیراهن کتان نسبت به جین سبک تر و راحت تر است. برای داشتن یک استایل جذاب و راحت پوشیدن پیراهن کتان با یک کت تک اسپرت انتخاب خوبی است.

  جدید ترین ست ‌ها با شلوار کتان مردانه به همراه پیشنهاد خرید
  • خرید پیراهن مردانه اورشرت (over shirt)

اورشرت یا بالاپوش کمی کلفت است. و برای زمان هایی مناسب است که دمای هوا ثابت نیست. در این مواقع پوشیدن یک اورشرت به همراه یک تیشرت ساده یا پیراهن دکمه دار انتخاب مناسبی برای جذابیت در استایل است.

  • خیرد پیراهن مردانه فلانل

این پیراهن از جنس پارچه فلانل است .پارچه فلانل ضخیم و نرم است و معمولا دارای طرح چهارخانه می باشد.بیشتر در مناطق سرد سیر مورد استفاده قرار می گیرد. برای داشتن استایل شیک در مناطق سرد پارچه فلانل انتخاب خوبی است.

  • خرید پیراهن مردانه لینن

این پیراهن از جنس پارچه لینن است.لینن بسیار نرم و خنک می باشد و برای فصل گرما بسیار مناسب است. این مدل پیراهن ها انتخاب خوبی برای محیط های غیر رسمی  می باشد. بهتر است از رنگ های پاستلی و روشن این پیراهن در تابستان استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *