آموزش دوخت شومیز

آموزش دوخت شومیز یقه دلبری

آموزش دوخت شومیز یقه دلبری | شیک و پیک

برای رسم الگوی شومیز یقه دلبری نیاز به الگو اساس دارید.در مرحله اول الگوی پایه را از سرشانه به هم وصل بکنید.طوری که از گوشه گردن مماس باشد از گوشه‌ی شانه ۱ تا ۵/۱ سانتی‌متر روی هم قرار دهید.

رسم برش جلو

از گوشه گردن به ۴ الی ۶ سانتی‌متر به پایین علامت بزنید و این نقطه را بصورت هلال به کارور وصل بکنید.

رسم برش پشت

در قسمت الگو پشت از خط مرکزی پشت به اندازه ۸ الی ۱۲ سانتی‌متر به سمت پایین علامت بزنید این خ را مستقیم به حلقه آستین وصل بکنید.

رسم یقه دلبری

نسبت به مدبل شما اگر شومیز شما جلو باز است به اندازه ۲ الی ۵/۲ سانتی‌متر به خط مرکزی جلو اضافه کنید.سپس از خط سینه ۳ سانتی‌متر به بالا علامت بزنید پ.از برش جلو ۳ سانتی‌متر داخل شوید و به صورت هلال رسم بکنید.

شومیز یقه دلبری

بیشتربخوانید :آموزش دوخت شومیز یقه چین دار

رسم سجاف

از قسمت سرشانه به اندازه ۵-۶ سانتی‎‌متر وارد شده و از قسمت پایین الگو نیز ۵-۶ سانتی‌متر وترد شده سپس نقاط را به هم وصل کنید و روی کاغذ پوستی کپی کنید.زمانی که روی پارچه برش زدید حتما به قسمت سجاف لایی چسب بچسبانید.

برش ها را از هم جدا کنید.توجه داشته باشید که حتما برای لباس‌هایی که برش دارد شناسنامه درست بکنید و روی آنرا با اعداد مشخص کنید.

  آموزش دوخت بلوز یقه دراپه

از این مدل یقه می‌توانید برای لباس بارداری نیز استفاده کنید.لباسهای بارداری معمولا جلو بسته و گشاد هستند.قسمت اضافه کردن جلو لباس را کم کنید.برش الگو جلو را تا پایین ادامه دهید سپس به اندازه دلخواهتون اوازمان دهید.

برای قسمت پشت لباس نیز از زیر قسمت یوک که برش زده اید را می‌توانید به اندازه دلخواهتان چین بدهید و به یوک وصل بکنید.

قسمت برش پارچه

بعد از برش زدن الگو روی پارچه برای قسمت سجاف شومیز، الگو شومیز را روی لایی حریر قرار دهید و با ۲ میلی‌متر اضافه‌ تر برش بزنید و روی سجاف بچسبانید.

سجاف را با یک سانتی‌متر جای دوخت برش بزنید و سپس برگدانده و اتو بزنید.

قسمت یوک را روی قسمت برش قرار بدهید و دوخت بروید سپس تکه‌ دوم یوک را روی آن قرار دهید و مانند پیراهن مردانه یوک را بدوزید.جای دوخت را مقداری کم کنید تا بتوانید راحت تر یوک را برگردانید و دوخت بروید.

سپس خط‌های پهلو را باهم بدوزید و پایین لباس را تا بزنید و دوخت بروید.

یقه دلبری مناسب چه کسانی است؟

معمولا افرادی که داره استخوان های ترقوه برجسته و زیبایی هستند و می خواهند تمرکز زیبایی هایشان روی صورت و گردن باشد، از پیراهن مجلسی با انواع یقه دلبری استفاده می کنند. در الگوی یقه دلبری، آستین ‌ها بر روی شانه یا بازو قرار می گیرند و خط وسط یقه از محدوده آستین‌ ها پایین ‌تر است.

  آموزش دوخت شومیز آستین خفاشی

یقه دلبری یکی از یقه های مورد علاقه برای افرادیست که یقه های بازتر را می پسندند. بازی یقه دلبری بسته به مقدار دلخواه است. الگوی مورد نیاز این مدل الگوی پایه است. افرادی با سینه های درشت یقه دلبری کوچک را انتخاب کنند. انواع پارچه ها برای این مدل شومیز قابلیت اجرایی دارند.

ویدئوی آموزش دوخت شومیز یقه دلبری

گردآوری هانیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *