تناسب اندام

تی آر ایکس در خانه

تی آر ایکس در خانه

تی آر ایکس در خانه می تواند بسیار پر کاربرد باشد، زیرا ماهیت این ورزش معلق در جهت استفاده در هر مکان به گونه ای بسیار ساده تنها با چند بند و قلاب است. فروش تی آر ایکس در خانه به طور روز افزونی در حال افزایش است و تنها دلیل آن را می توان استفاده راحت در خانه و دسترسی آسان در هر زمان و با بهره گیری از یک ورزش استقامتی، قدرتی و افزایش انعطاف پذیری برای تمام بدن دانست.

به عنوان بخشی از تمرین در خانه، “من آموزش تعلیق تی آر ایکس TRX را دوست دارم!” اگر شما مثل من هستید و بیشتر تمرین های خود را در خانه انجام می دهید، من به شدت توصیه می کنم که TRX را به ورزش های خانگی خود اضافه کنید. با این تسمه ها و بند های ساده و موثر می توانید یک تمرین کامل برای بدن خود داشته باشید، هر جا که هستید به مانند سفر می توانید با تی آر ایکس TRX به برنامه های تناسب اندام برسید، می توانید چه مبتدی باشید یا حرفه ای، تمرین های تی آر ایکس TRX را بر حسب نیازهایتان تنظیم کنید.

تی آر ایکس در خانه

آیا می توان در خانه به تمرین تی آر ایکس پرداخت؟

آموزش TRX یک تمرین خوب است زیرا یک ابزار آموزش عالی است. شما می توانید سطح قدرت خود را تنظیم کنید زیرا کاملا با اندازه بدن شما سازگار است، آیا شما بلند، کوتاه، مرد و یا زن هستید، مهم ثبات هسته بدن شماست که از طریق تمرین ها جابجا می شود. این برای همه اشخاص مناسب است و شمار زیادی از افرادی که در حال حاضر از آن به عنوان یک ابزار آموزشی استفاده می کنند، از ورزشکاران نخبه و تیم های حرفه ای یا کلینیک های توانبخشی از آن بهره می جویند. تی آر ایکس در منزل همچنین یک ابزار عالی هوازی برای همه است، همچنین جمعیت مسن و یا کسانی که دچار جراحت های بدنی هستند و کسانی که به دنبال بعد جدیدی در برنامه ورزشی خود برای ایجاد تنوع بیشتر هستند، مناسب است.

  عضلات مرکزی بدن (Core) کدامند؟

اگر در بیشتر مواقع در خانه عصبی هستید آن را امتحان کنید، تی آر ایکس TRX به معنای واقعی ورزشی هیجان انگیز است. بند های تی آر ایکس TRX می تواند بسته به وزن و ابعاد فردی فرد تا ۱۸۰ کیلوگرم وزن را تحمل کند. در ابتدا تمرین های ساده را در برنامه ورزشی خود قرار دهید و به مرور زمانی که با نوع و ماهیت آن آشنا شدید، تمرین های خود را سخت تر کنید. شما ممکن است افرادی را که سعی در انجام هر نوع حرکت پیچیده ای دارند، ببینند، اما قبل از رفتن به انجام تمرین سخت تر، همیشه به دنبال مشاوره حرفه ای باشید. درست مثل هر چیز، به دنبال کمک، حصول اطمینان از آسیب رساندن به شما و داشتن سطح صحیح را تضمین می کند.

نصب بند تی آر ایکس در خانه

پیش از هر چیز برای نصب تی ار ایکس در خانه به یک مکان مناسب نیاز دارید؛ سقف، دیوار و ستون های خانه از جمله نقاط مناسبی هستند که می توانید انتخاب کنید. البته نصب تی آر ایکس تنها به این نقاط محدود نمی شود؛ شما با توجه به امکاناتی که دارید می توانید نقاط یا مکان های بیشتری را برای انجام ورزش تی آر ایکس در نظر بگیرید.

برای نصب بند تی آر ایکس به لوازمی مانند قلاب تی آر ایکس، کارابین و قلاب مخصوص پشت در نیاز خواهید داشت. معمولا نصب تی آر ایکس به ۳ طریق انجام می شود که در ادامه هر کدام را توضیح می دهیم.

نصب تی آر ایکس بر روی دیوار یا سقف: این روش بسیار راحت است. قلاب تی آر ایکس را با کمک پیچ و مهره ها به دیوار یا سقف خانه متصل کنید. اگر نصب قلاب را به درستی انجام بدهید، بدون نگرانی از سنگینی وزن خود می توانید به راحتی تمریناتتان را انجام دهید.

  انواع کمر درد و نشانه های کمر درد خطرناک
قلاب تی آر ایکس

نصب تی آر ایکس پشت درب: اگر به هر دلیلی مایل نیستید از روش اول برای نصب تی ار ایکس استفاده کنید، این روش را انتخاب کنید. تنها کافی ست قلاب مخصوص پشت درب را به پشت در مورد نظر خود وصل کرده و سپس در را ببندید.

قلاب مخصوص درب تی آر ایکس

نصب تی آر ایکس به میله: اگر در خانه خود میله یا ستون محکمی دارید می توانید از آن برای نصب استفاده کنید. کارابین را به دور میله بپیچانید و سپس به وسیله حلقه آن را محکم کنید.

کارابین

فواید تی آر ایکس

  1. تی آر ایکس TRX  برای تمام سطوح قابل انطباق است – می توانید هر تمرین را بر حسب توده بدنی خود تغییر دهید، بدون توجه به سن یا سطح آمادگی جسمانی شما!
  2. تی آر ایکس TRX همه چیز در مورد هسته است – شما از هسته خود برای تقریبا تمام تمرین های TRX می توانید استفاده کنید که واقعا باعث تمرین کامل بدن می شود. حتی ورزشی فوق العاده برای تقویت عضلات باسن و شکم است
  3. تی آر ایکس TRX وسیله ورزشی مسافرتی دوستانه ای است – بر خلاف اکثر لوازم ورزشی جهت تناسب اندام، تی ار ایکس تنها با یک کیف حمل کوچک وسیله مسافرتی عالی است.
  4. تی آر ایکس TRX عالی برای استفاده در فضای خانه است – تی آر ایکس در خانه را می توانید با نصب قلاب و یا X mount به دیوار و سقف خانه از آن به راحتی استفاده کنید.
  5. تی آر ایکس TRX وسیله ای بسیار ارزان است – شاید هر مساقت باشگاه شما را خسته کرده باشد و یا دیگر نمی توانید متحمل هزینه های بالای حضور در باشگاه و یا خرید لوازم ورزشی خانگی به مانند دستگاه های بدنسازی باشید، تی آر ایکس TRX انتخابی جهت صرفی جویی شما در زمان و هزینه های احتمالی است.
  6. تی آر ایکس TRX ورزشی عالی برای کاهش وزن و چربی سوزی است – زمانی که در یک تمرین خاص از تی ار ایکس هستید تمام بدن شما به چالش می افتد زیرا هسته مرکزی بدن شما به نسبت نیروی جاذبه دچار جانبجایی شده است که این باعث افزایش نیروی شما برای حفط تعادل و در نتیجه افزایش نرخ ضربان قلب و چربی سوزی می شود.
  7. تی آر ایکس TRX عالی برای تن کردن و پرورش عضلات است – جهت تقویت، شکل دادن به عضلات، افزایش استقامت و انعطاف پذیری بالا تی آر ایکس تمرین ها گسترده ای بالغ بر ۱۳۰۰ تمرین گوناگون را ارائه می دهد.
  برای جلوگیری از کمردرد، شب‌ها در این حالت بخوابید

تمرینات تی آر ایکس در خانه

در ادامه سراغ تعدادی از معروف ترین و بنیادی ترین حرکات های تی ار ایکس می رویم :

  • Squat – تکرار ۱۰ تا ۱۲ بار – مناسب برای عضلات پاها و باسن یا سرینی
  • Squat – تکرار ۱۰ تا ۱۲ بار – مناسب برای عضلات پاها، باسن / صاف بایستید و بند ها را محکم به سمت سینه خود بگیرید، رو زانو های خود خم شوید بی آنکه دست ها و کمر شما تغییری کند.

 

اسکوات تی ار ایکس

دستگیره ها را در جلو سینه خود بگیرید و در هر بار نشستن بر روی دو زانو، بدون آنکه دست ها از مسیر خود خارج شود، حرکت را بارها تکرار کنید.

  • Low Row – تکرار ۱۰ تا ۱۲ بار – مناسب برای دست ها، شانه، شکم، کمرو پشت
کشش

در عین حال که دستگیره های تی ار ایکس در دستان است نسبت به حالت ایستاده به بدن خود شیب بدهید تا حالتی معلق به شما دست دهدپ، سپس آرنج های خود را خم کرده و تلاش کنید که به سمت جلو خود را بکشید.

  • Back-It-Up Lunge – تکرار ۱۰ تا ۱۲ بار – مناسب برای هسته بدن، پاها و عضلات باسن یا سرینی

در عین حال که آرنج های شما صاف است، نخست زانوی سمت راست خود را روی زمین قرار داده و زانوی چپ خم کنید، سپس در حرکت تکمیلی به حالت ضربه زدن پای راست را به جلو بیاورید.

  همه چیز درباره رفع گودی کمر در خانم‌ها

 

لانچ

روی یکی از پاهای خود را در حالت ایستاده به تسمه قفل کنید، سپس بر روی زانو پای دیگر خود خم شوید.

  • Chest Press – تکرار ۱۰ تا ۱۲ بار – مناسب برای دست ها، شانه و عضلات سینه

دستگیره ها در دست گرفته و به جلوی سینه بیاورید و با شیب دادن به بدن و بندها، در حالتی معلق به سمت جلو و عقب حرکت کنید.

  • Plank – تکرار  ۱۰ تا ۱۲ بار – مناسب برای دست ها، هسته مرکزی بدن و عضلات باسن یا سرینی
پلانک

بر روی زمین به حالت شنا قرار بگیرید و دستگیره ها را به پاهای خود قلاب کنید، زانوهای خود را در طول خم کنید و به خالت اولیه خود بر گردانید.

  • Hamstring Curl – تکرار ۱۰ تا ۱۲ بار – مناسب برای هسته مرکزی، پاها و عضلات باسن یا سرینی

نخست به کمر بر روی زمین بخوابید، پشت پاهای خود را به دستگیره ها قلاب کنید، قسمت پایین کمر و باسن خود را مقداری بالا باورید تا از زین جدا شده، دست ها خود را بر روی زمین به عنوان تکیه گاه محکم نگه دارید، سپس زانو ها به سمت خود خم کنید.

 

همسترینگ
  • Pike – تکرار ۱۰ تا ۱۲ بار – مناسب برای هسته مرکزی بدن، دست ها، پاها و عضلات شکم

 

شنا

بر روی زمین به حالت شنا قرار بگیرید و دستگیره ها را به پاهای خود قلاب کنید، سپس بدون آنکه زانوهای شما خم شوند پاها را به سمت بدن جمع کنید تا بدن به حالتی V شکل در بیاید.

امیدواریم مقاله تی آر ایکس در خانه مورد توجه شما قرار گرفته باشد.

منبع سایت پیلتن شاپ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *