تغذیه

دستور تهیه چند دمنوش مناسب کرونا

دمنوش مناسب کرونا | همانطور که می دانید شیوع همه گیری ویروس کرونا معضل بزرگی در عصر حاضر به شمار می رود که راه گریزی جز رعایت کردن دستورالعمل های بهداشتی ندارد. پس لازم است همزمان با حفظ آرامش خود و دوری از اضطراب و استرس، بدن خود را هم تقویت کنیم تا ایمنی کافی را در مواجه احتمالی با ویروس کرونا داشته باشیم.

به گفته پزشکان و متخصصین تغذیه، از مفیدترین و بهترین راه های مبارزه با ویروس کرونا مرطوب و گرم نگه داشتن مستمر ریه ها و دستگاه تنفسی می باشد! به همین منظور سعی کنید به طور دائم مایعات مصرف کنید. از دیگر کارهایی که باید انجام دهید این است که به طور مرتب میوه و سبزیجات و پروتئین کافی مصرف کنید، همچنین با مشورت با پزشکتان ویتامین D را بطور منظم و در بازه های مشخص مصرف کنید، از مصرف ویتامین C و تمام خوراکی هایی که آنتی اکسیدان دارد نیز غافل نشوید و هم چنین دمنوش مناسب کرونا مصرف کنید.

از هدیه هایی که طبیعت بی دریغ در اختیارتان قرار داده نیز استفاده کنید! بله منظور ما دمنوش های گیاهی است که شاید به راحتی و هرروز در دسترس ما قرار دارند و نایاب و نادر هم نیستند، اما از همه خواص آن ها مطلع نیستیم و یا به عنوان درمان ویروس کرونا در ذهن ما جای نگرفته اند و فراموش می کنیم خواص اعجاب انگیزی دارند. البته که هیچگاه فراموش نکنید که در شرایط وخیم بروز بیماری کرونا یا ویروس های تنفسی و هرگونه بیماری به پزشک مراجعه کنید و تمام داروهای تجویز شده را تا انتهای دوره مصرف کنید.

  همه چیز درباره ی صبحانه ی خوشمزه و مفصل انگلیسی!

اما در شرایطی که به ویروس خفیف مبتلا شدید یا حتی به عنوان پیشگیری و به منظور تقویت بدن خود می توانید از دمنوش های گیاهی که در ادامه مطلب عنوان کرده ایم استفاده کنید و هر چند روز یکبار دمنوش های پر خاصیت مختلف و مفیدِ داغ را دم کرده و میل کنید، به ویژه آنهایی که برای سرماخوردگی، آنفولانزا و سیستم ایمنی بدن مفید می باشند.

بیشتر بخوانیم: چگونه در دوران شیوع کرونا در خانه پوست خود را پاکسازی کنیم؟

پس با ما همراه باشید تا چند دمنوش مختلف و ساده را باهم مرور کنیم تا هر کدام را در منزل موجود داشتید دم کنید و لذت ببرید!

دمنوش مناسب کرونا به همراه میوه گل رز

میوه گل رز سرشار از ویتامین C است و دارای چربی مفید گیاهی می باشد. از خواص دیگر آن این است که به کاهش التهاب و درد آرتروز و رماتیسم کمک می کند.

گل ختمی :

گل ختمی علاوه بر اینکه خواص ضد افسردگی و ضد خستگی دارد، خواص ضد ویروسی هم دارد و به کاهش فشار خون و چربی خون نیز کمک می کند.

نعناع :

این گیاه نام آشنا ضد سرطان و ضد ویروس است و خاصیت آنتی اکسیدانی و آنتی باکتریالی دارد. برای درمان سوء هاضمه  و حالت تهوع و معده درد و بهبود اسپاسم روده ها هم استفاده می شود.

دمنوش مناسب کرونا با زنجبیل

زنجبیل سرشار از آنتی اکسیدان هاست و خاصیت ضد التهابی دارد، همچنین برای تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار مفید است و درمان موثر برای حالت تهوع و مقابله با سوء هاضمه است. برای کنترل کردن قند و چربی خون هم مفید است.

اسطوخدوس :

این گیاه زیبا آرامش بخش و ضد اضطراب و ضدعفونی کننده می باشد و تسکین دهنده دردهای میگرنی است. همچنین به درمان مشکلات تنفسی هم کمک می کند.

  پاپایا چیست و چه خواصی دارد؟

بابونه :

گیاه بابونه خاصیت آرام بخشی قوی دارد، به درمان سردرد و بیخوابی خیلی کمک می کند و محافظت کننده کبد به شمار می رود. در تنظیم گلوکز و انسولین و چربی خون هم نقش مهمی ایفا می کند.

بادرنجبویه :

بادرنجبویه که از خانواده نعنائیان می باشد به تقویت سیستم ایمنی بدن و درمان سرماخوردگی و سرفه های شدید کمک کرده و تسکین دهنده مشکلات تنفسی به شمار می رود.

دمنوش مناسب کرونا با آویشن :

آویشن در درمان گلودرد، سرفه و سرماخوردگی موثر است و ضدعفونی کننده بدن می باشد. همچنین درمان کننده معده درد هم می باشد.

در تهیه دمنوش مناسب کرونا موضوعی که باید به آن توجه کنید این است که در صورت بروز هرگونه بیماری و یا بر هم خوردن تعادل همیشگی بدنتان باید حتما به پزشک خود مراجعه کنید و بسته به توصیه پزشک خود، ترجیحا داروهای شیمیایی تجویزی خود را با داروهای گیاهی همزمان استفاده نکنید تا از بروز احتمالی هرگونه تداخل دارویی جلوگیری کنید.

 همیشه این را به یاد داشته باشید که برای بهره مندی از اثرات دمنوش های گیاهی باید آن ها را به طور مستمر در روتین روزانه خود داشته باشید و با یکبار نوشیدن هر کدام شاهد معجزه یکباره نخواهید بود!

  دستور تهیه 8 سالاد رژیمی چربی‌سوز و لاغرکننده برای ورزشکاران – بخش دوم

نکته مهم محیط زیستی که در مبحث دمنوش هم شایسته است مد نظر داشته باشید، این که بهتر است به جای استفاده از دمنوش های آماده به شکل تی بگ و در نهایت دور ریختن آن و تولید زباله، از توری های فلزی استفاده کنید که برای آماده کردن هر دمنوشی و در طولانی مدت به کار شما خواهند آمد.

 البته که نه تنها در این مورد، بلکه همیشه و در همه ابعاد زندگی مان خوب است گزینه هایی که به محیط زیست آسیب نمی رسانند و پایداری بیشتری دارند استفاده کنیم.

امیدواریم از خواندن این مقاله لذت برده باشید و برایتان سودمند واقع شده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *