پوست و مو, مو

آشنایی با انواع مو

آشنایی با انواع مو و ویژگی های آن

جنس انواع مو

موها را از نظر ضخامت می توان به سه دسته تقسیم نمود:

  1. موهای نازک
  2. موهای معمولی (نرمال)
  3. موهای ضخیم

انواع مو.ویژگی های مو و مراقبت از آن.شناخت نوع مو

انواع مو های نازک

موهای نازک به موهایی گفته می شود که از حد طبیعی نازک تر بوده و لطیف بودن آنها را می توان با مشاهده و یا لمس کردن تشخیص داد.

انواع مو های معمولی (نرمال)

موی معمولی به مویی گفته می شود که دارای ضخامتی متوسط باشد. موهای معمولی در مقابل مواد شیمیائی مقاوم می باشند و بعد از رنگ یا دکلره معمولاً حالت و زبری موهای ضخیم را پیدا می کنند.

انواع مو های ضخیم

این نوع موها با نگاه و یا لمس کردن کاملاً شناخته شده و از موی طبیعی ضخیم تر می باشند.

طبیعت انواع مو

طبیعت موها را می توان به سه دسته تقسیم کرد.

۱- موهای ظریف و کرکی: در صورت و دست و پا و برخی نواحی دیگر بخصوص در بدن کودکان و بانوان

۲- موهای زبر و کوتاه: مانند موهای ابرو و مژه و همچنین موهای داخل بینی و گوش ها

۳- موهای بلند و نرم : در سر و زیر بغل و غیره

شکل طبیعی انواع مو

شکل طبیعی موها برحسب نژاد و افراد، متفاوت است ولی به طور کلی، می توان آن ها را به چهار دسته تقسیم کرد:

  1. موهای صاف
  2. موهای مواج
  3. موهای مجعد (فرفری)
  4. موهای خیلی فر و وزوزی
  1. موهای صاف
  ۹ نکته کلیدی برای مراقبت از موی سر

انواع مو.ویژگی های مو و مراقبت از آن.شناخت نوع مو

اگر موهای شما هیچ پیچ و تاب و موجی ندارد می توان گفت که موهای شما صاف است. افرادی که موهای صاف دارند، بیشتر موهایشان چرب می شود زیرا روغن های طبیعی سرشان راحت تر پایین ریخته می شود. مانند سایر انواع مو این موها نیز بسیار زیبا هستند اما برخی از افراد که موهایشان صاف است دوست دارند به موهایشان پیچ و تاب دهند که می توانند با فر کننده مو این کار را انجام دهند. در حالی که مراقبت از موهای صاف نسبتا آسان است اما حجم دهی و حالت دادن به آن سخت است.

ممکن است با توجه به ظاهر  فکر کنید موی صاف تنها یک نوع است ولی جالب است بدانید که سه نوع موی صاف وجود دارد.

مدل ۱A

این مدل از موهای صاف ، موهایی نازک ، نرم، براق هستند. درست است که این نوع موها ظاهر عالی دارند اما کم حجم به نظر می رسند. اگر موهایتان این مدل است باید سعی کنید با نوع مدل مو یا رنگ آن موهایتان را پر حجم تر نشان دهید مثلا می توانید از انواع رنگ و مش برای پر حجم نشان دادن موهایتان استفاده کنید.

مدل ۱B

این نوع مو کمی صخیم تر از مدل قبلی است و حجم دهی و حالت دادن آن آسان تر است. این نوع مو نه ضخیم است که مراقبت خاصی احتیاج داشته باشد و نه انقد صاف است که پوست سر را ببینید.

  رنگ کردن مو برای چه کسانی ضرر بیش تری دارد؟

مدل ۱C

این نوع از موی صاف، درشت ترین و ضخیم ترین مدل موی صاف است . با توجه به زبر بودن و مجعد بودن این مدل مو، حالت دهی به آن نیز کمی دشوار است. کوتاهی مو مدل لیر یا لایه ای بهترین مدل برای این نوع موهاست زیرا حالت دهی به موها را آسان تر می کند.

۲.موهای مواج

هستند تا سیم پیچ، یعنی موهای شما از نوع مواج است. بیشتر خانم ها در دنیا با موج های مواج (یعنی موهای که جنسشان بین نوع صاف و فرفری است) زندگی می کنند. این نوع موها خیلی خشک یا خیلی چرب نیستند. مانند موهای صاف، این نوع جنس مو هم دارای مدل های مختلفی است.

مدل ۲A

اگر شما این مدل مو را دارید، موهای شما به سبک ظاهر طبیعی ساحلی یا موج دار است. این مدل مو خم کمی به ساقه مو دارد. از آن جایی که این این جنس مو معمولا نازک هستند می توانید از آرایشگرتان بخواهید با کوتاهی لایه لایه موها، موهای شما را حجیم تر نشان دهد.

مدل ۲B

این مدل مو کمی ضخیم تر و محکم از مدل ۲A است.  از آنجایی که این جنس مو مستعد مجعد شدن است و این مسئله ممکن است شما را اذیت کند با وسیله های صاف کننده مو می توانید این مشکل را حل کنید یا می توانید از نرم کننده های مخصوص این مدل مو استفاده کنید. (یادتان باشد که زیاد موهایتان را صاف نکنید زیرا استفاده مداوم از وسایل حرارتی مو، به موها آسیب می زند).

  چگونه با شوره سر زمستانی مبارزه کنید؟

مدل ۲C

اگر موهای مواج از نوع ۲C دارید، یعنی موهای شما فرهای مارپیچی شل و آزاد دارد.

۳.موهای مجعد (فرفری)

این نوع موها فرفری تر از موهای مواج هستند.خانم هایی که موهای فرفری یا مجعد دارند، موهایشان فرهای مارپیچی شل و یا سفتی دارد و ضخامت موهایشان و اندازه فر بودن موهایشان متفاوت است. اگر چه منظم کردن موها در بعضی مواقع دشوار است اما اصلا نیازی نیست که هر روز موهایتان را بشویید زیرا موهایتان خیلی خشک تر از موهای صاف است. در حالی که مدل های مختلفی برای کوتاهی این مدل مو وجود دارد اما به آرایشگری مراجعه کنید که تجربه کافی برای کوتاهی موی فر یا مجعد را دارد.

مدل ۳A

این مدل مو نازک ترین و شکننده ترین نوع موهای مجعد و فر است . می توانید موهایتان را به راحتی مرتب کنید با این که موها مستعد فر شدن هستند.

مدل ۳B

اگر این مدل مو را دارید یعنی موهایی که مانند حلقه ها و شاخه و برگ های بهاری ، پیچ و تاب زیبایی دارد که آدم از دیدن آن به وجد می آید . موهای شما در این حالت نه خیلی ظریف و نه خیلی صخیم هستند. با یک محصول مرطوب کننده و مراقبتی از موها، می توانید استایل زیبای آن را به بهترین شکل حفظ کنید.

  علل و درمان نازکی پوست صورت

مدل ۳C

این مدل مو، ترکیب حالت فنری و تنگ تر موهاست. اگر این مدل مو را دارید متوجه هستید که موهای شما زبر است و به اندازه دلخواه نرم نیست. با استفاده از یک محصول مناسب نرم کننده می توانید موهای لطیف تری داشته باشید.

۴.موهای خیلی فر و وزوزی

موهای خیلی فر (در اصطلاح سیم تلفنی) نوعی از موهای مجعد است که بسیار زبر هستند و ترکیبی از فرم های مو به شکل «Z» و «S» هستند. خانم هایی که این مدل موها را دارند از ترس این که موهای آشفته ای داشته باشند، معمولا موهای خود را کوتاه نگه می دارند اما در حال حاضر استایل های مختلفی برای کوتاهی این مدل موها وجود دارد که می توانند از آن ها بهره ببرند. این مدل مو نیز دارای سه نوع به شرح زیر است:

مدل ۴A

این نوع مو، موهای نازک و سفتی هستند و به خاطر سفت و محکم بودن ممکن است ضخیم به نظر برسند.

مدل ۴B

این نوع مو، بیشتر حالت فر «Z» دارند تا S  و این نوع موها نرم هستند و در عین حال ضخیم تر از مدل  ۴A هستند.

مدل ۴C

این نوع موها، فرهای ریز و حالت «Z»  دارند و موها کاملا یکدست فر هستند.

منبع سایت دترلند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *