آموزش خیاطی

آموزش الگوسازی آستین مولر تجاری جلسه ششم

برای رسم الگو آستین مولر تجاری نیاز به سه اندازه اصلی داریم. اندازه اول دور بازو گشاد شده است. متر را دور بازو قرار می دهیم و عدد بدست آمده را (۲+) می کنیم. برای رسم الگو آستین مولر تجاری کافی است گشادی ۲ الی ۶ سانتی متر به عدد دور بازو اضافه و تقسیم بر دو کنیم. این میزان گشادی بسته به مدل لباس و جنس پارچه متغییر است.

اندازه های بعدی قد آستین و دور مچ است.

در این آموزش الگوی آستین کلاسیک را یاد می‌گیریم. آستین که طول کاپ آن با فرمول ۴/۱ قد آستین بدست می آید. طول کاپ الگو آستین مولر تجاری از ۱۳ تا ۱۸ سانتی متر است. هرچقدر طول کاپ آستین مولر تجاری کوتاه تر باشد، آستین ساده و اسپرت است و هر چه طول کاپ بلندتر باشد، تبدیل به الگو آستین کتی می شود.

فرمول های لازم عبارتند از :

۱/۲دور بازو

۱/۲دور مچ

 ۱/۴ قد آستین

فاصله بین خط بازو تا خط مچ را تقسیم بر دو کنید و (۲+) کنید و از خط مچ به سمت بالا روید و عدد بدست آمده را علامت بزنید.

برای رسم الگو آستین مولر تجاری کافی است کاغذ الگو را از وسط تا می کنیم.

  آموزش الگو جذب مولر تجاری جلسه پنجم

مرحله اول  : از بالای کاغذ یک الی یک و نیم سانتی متر پایین آمده و نقطه صفر می نامیم. از این نقطه خطی عمود خارج می‌شویم و به اندازه ۲/۱ دور بازو را علامت می زنیم.

مرحله دوم : از نقطه صفر به اندازه قد آستین پایین می‌آییم. حال از انتهای قد آستین به اندازه دور بازویی که علامت زدیم مجدداً گونیا به دولای بسته خارج می شویم.

مرحله سوم : دو نقطه بالا و پایین را به هم وصل می کنیم.

مرحله چهارم الگوسازی آستین مولر تجاری

حال از نقطه صفر به اندازه ۲/۱ قد آستین پایین آمده تا اندازه کاپ آستین بدست آید. نقطه بدست آمده را به خط روبرو گونیا می کنیم و خط بازو را بدست می آوریم.

مرحله پنجم : حد فاصل خط بازو تا خط مچ را تقسیم بر دو و سپس (۲+) می‌کنیم و از خط مچ به بالا رفته و عدد بدست آمده همان خط آرنج است که علامت می زنیم و به روبرو گونیا می‌کنیم.

 از  نقطه صفر به اندازه یک تا یک و نیم از دولای بسته روی خط تاج آستین علامت می زنیم. حال نقطه بدست آمده را به انتهای خط بازو با خط کش وصل می‌کنیم. این خط را باید تقسیم بر سه کنیم.

از ۳/۱ اول به اندازه ۱۰/۱ طول کاپ گونیا بالا می رویم.

حد فاصل ۳/۱ دوم تا خط بازو را تقسیم بر دو کرده و نیم سانت پایین می‌آییم.

 حالا شروع به رسم تاج آستین می کنیم. از روی نقطه شماره ۷ رد می‌شیم. سپس مماس با ۳/۱ دوم و در آخر از شماره ۸ عبور کرده و به انتهای خط بازو می‌رسیم. این حلقه ای که رسم شد، حلقه پشت لباس است.

حالا حلقه جلو را باید رسم کنیم. کافی است از ۳/۱ دوم به اندازه ۱۰/۱ طول کاپ پایین می‌آییم. ابتدای حلقه تا ۳/۱ اول در حلقه پیش و پشت برابر است. سپس به ۳/۱ دوم وصل کرده و به انتهای خط بازو صفر می‌کنیم.ااا

بر روی خط مچ به اندازه ۲/۱ دور مچ علامت می‌زنیم. سپس به انتهای خط بازو صفر می‌کنیم.

بر روی خط آرنج به اندازه ۵/۰ الی ۷۵/۰ داخل می‌شویم و مانند دست زیر آستین را کمی انحنا می‌دهیم.

برش انتهایی رسم

مرحله ۱۳ : اضافات الگو به همراه قیچی تا خط بازو برش می‌زنیم. سپس ابتدا حلقه پشت را برش می‌زنیم و سپس اگو را باز کرده و حلقه پیش را برش می‌زنیم.

پس از دیدن فیلم های آموزش خیاطی، مطمئناً به این نتیجه خواهید رسید که مهارت خیاطی یکی از مهمترین مهارت هایی است که می توانید یاد بگیرید. پس برای شروع به یادگیری، اقدام کنید و فیلم های آموزش خیاطی را همین حالا تهیه کنید.

نویسنده : مائده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *