آموزش دوخت لباس بچه گانه

آموزش دوخت بالشت طرح خورشید برای اتاق کودک

آموزش دوخت بالشت طرح خورشید برای اتاق کودک

برای دوخت بالشت طرح خورشید، ابتدا دایره‌ای به اندازه ۲۵ سانتی‌متر بکشید. ۸ مثلث به اضلاع ۱۰ سانتی‌متر بکشید. اگر بالشت خورشید شما دکوری است، می‌توانید برای چشم‌های خورشید، از چشم آماده، که در خرازی‌ها موجود است، استفاده کنید؛ در غیر اینصورت از پارچه رنگ مشکی به اندازه ۲.۵ سانتی‌متر رسم کنید.

برش دوخت بالشت طرح خورشید برای اتاق کودک

برای برش بالشت طرح خورشیدی، ابتدا دایره را روی پارچه قرار داده و به اندازه ۱ سانتی‌متر برای جای دوخت، برش می‌زنیم. از الگوی دایره، ۲ عدد نیاز داریم.

الگوی مثلث را روی دولای پارچه قرار دهید و به تعداد ۱۶ عدد برش بزنید. برای همه قسمت‌ها لایی قرار داده و با بخار اتو می‌چسبانیم.

برای قسمت صورت خورشید، دو عدد دایره کوچک برش بزنید که لپ آن است؛ وسپس اگر چرخی دارید که گلدوزی می‌کند،  دور تا دور آن را بدوزید. اگر چرخ راسته دارید، می‌توانید قسمت دهان، لپ و چشم‌های خورشید را با دست گلدوزی کنید.

دوخت بالشت خورشید

برای قسمت چشم و دهان، می‌توانید ازگوآش رنگ پارچه نیز استفاده کنید.

برای پشت بالشت، زیپ می‌دوزیم (کاور بالشت). برای قسمت دوخت زیپ حتما ویدیو را تماشا کنید.

دو ضلع مثلث را دوخته و دورگیری می‌کنیم و به اندازه نیم سانتی‌متر زاپاس می‌گذاریم؛ آن را برگردانید و اتو بزنید.

  آموزش بافت بند پستونک

مثلث‌ها را به یک لایه دایره بدوزید و لایه دوم دایره را روی آن قرار بدهید و بدوزید.

دور تا دور دایره را بدوزید و از قسمت زیپ برگردانید.

بیشتر بخوانیم : آموزش دوخت کیسه خواب نوزاد

برای داخل بالشت خورشیدی، به اندازه دایره خورشید، از پارچه وال، متقال یا ساتن ابریشمی استفاده کنید و بدوزید. به اندازه ۳ سانتی‌متر از آن را ندوزید تا دایره را از آنجا برگردانید. بعد از برگرداندن دایره، مقدار پشم شیشه لازم را داخل دایره بریزید و سه سانت را با دست بدوزید. دایره را داخل بالشت خورشیدی قرار دهید.

شما می‌توانید از همین روش  برای الگوهای دیگر نیز استفاده کنید؛ مانند ماه وقلب و قطره آب.

ویدئوی آموزش دوخت بالش طرح خورشید

در این ویدئو به صورت تصویری به آموزش دوخت بالشت طرح خورشید تزیینی برای اتاق کودک پرداخته که با رنگهای دلخواه قابلیت اجرا و دوخت را دارد.

با تماشای فیلم‌های آموزش خیاطی، به سادگی و راحتی مهارت‌های جدید خیاطی را یاد خواهید گرفت. این فیلم‌های آموزشی به شما روش‌های متنوع دوخت لباس‌ها را آموزش می‌دهند و بهترین بخش آن این است که شما قادر خواهید بود لباس‌هایی که همیشه می‌خواستید را بدوزید.

گرداوری هانیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *