آموزش دوخت شومیز

آموزش دوخت بلوز برش افقی والان دار

آموزش دوخت بلوز برش افقی والان دار | شیک و پیک

برای الگوسازی این بلوز ابتدا به مدل توجه می کنیم.این بلوز یقه گرد است.در قسمت کارور و تاج آستین برش افقی دارد و از پارچه دیگری دوخته شده است و در درز والان دوخته شده است.۱۰ سانتی متر بالاتر از سر آستین نیز کش ۱ سانتی متری دوخته شده است.

الگو سازی بلوز برش افقی والان دار

ابتدا قد الگو را به اندازه قد بلوز علامت میزنیم .سپس پنس لقی یقه  ۱سانتی متری رسم کنید و سپس آنرا ببندید.

از خط مرکزی جلو به اندازه ۲-۳ سانتی متر یقه را باز کنید.از سرشانه ام به اندازه ۳-۴ سانتی متر یقه را باز کنید و یقه جدید را رسم بکنید.

در الگو پشت نیز از خط مرکزی پشت به اندازه ۲-۳ سانتی متر  و از سرشانه به اندازه ۳-۴ سانتی متر علامت بزنید و یقه جدید را رسم کنید.

برای طراحی قسمت تور لباس

از خط سینه حدود ۲ سانتی متر و به صورت منحنی به خط کارور وصل کنید. برای قسمت پشت از خط کارور برش بزنید. قسمت های برش زده در بالای لباس از تور برش میخورد.

بیشتر بخوانید :آموزش دوخت بلوز مجلسی یقه سه سانت

الگوسازی آستین

بالاتنه جلو را از زیر حلقه آستین  تا برش خورده شده  اندازه گیری بکنید و روی الگو آستین از سمت راست به بالا روی حلقه آستین علامت بزنید.و بالاتنه پشت را نیز از زیر حلقه آستین تا برش را علامت بزنید و روی الگوی آستین از سمت چپ علامت بزنید.

  آموزش دوخت شومیز کش دوزی شده

دو نقطه را به هم متصل کنید قسمت بالای آستین روی پارچه تور برش زده می شود.

برای برش والان قسمت های بالای الگو را(قسمتی که برش زده ایم) را با هم جمع می کنیم. (قسمت بالای الگوی جلو+ قسمت بالای الگو پشت +بالای آستین) ضربدر دو بکنید، پهنای این والان را حدود ۵ سانتی متر بکشید.بعد از برش والان ابتدا لبه آن را تمیز دوزی کنید.از مچ آستین به اندازه ۱۰ سانتی متر بالا بیایم و محل دوخت کش یک سانتی متری.

مقدار پارچه برای این لباس به اندازه ۳۰ سانتی متر از تور میخواهیم.

و یک قد بالاتنه +یک قد آستین از پارچه کرپ حریر نیاز داریم.

ویدیوی الگو سازی بلوز برش افقی والان دار

گردآوری :هانیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *