آموزش دوخت توربان

آموزش دوخت توربان با تزیین گل

انواع توربان

در این مقاله به آموزش دوخت توربان با تزیین گل میپردازیم.

سبکی از توربان وجود دارد که  دوخت کلاه آن به تکرار در مقالات دیگر مربوط به کلاه و توربان اشاره شده است و آنچه در مورد این توربان خاص می باشد دوخت گل تزئینی و نحوه ی اتصال آن به توربان می باشد که در این مقاله و ویدئو با جزئیات به  آموزش آن پرداخته شده است.

در ابتدا یک پارچه کشی (برای کلاه و توربان معمولا از پارچه کشی استفاده می شود.)با رنگ دلخواه با طول ۶۰ سانتی متر برش داده شود سپس در طول دوبار تا زده شود و به حالت چهارلا در قسمت دو لای باز یک نیم هلال مطابق تصویر کشیده شده و برش داده شود.

حالا پارچه از حالت ۴ لا به حالت دولا برگردانده شود و دور تا دور نیم هلالی که ایجاد شده دوخت یا سرتا سر کوک زده شود.

بعد از آنکه کوک زده شد پارچه در قسمت کوک زده شده کاملا جمع شود (یهنی نخ رویی کوک کشیده شود تا پارچه کاملا جمع شود ) و دو لبه ی کوک زده شده ی کلا(ابتدا و انتهای محلی که کوک زده شد) به هم متصل شده و با نخ  طوری فیکس شود تا فضای خالی بین آن نباشد.

  آموزش دوخت توربان مدل دونات

توربان با تزیین گل

نحوه ی دوخت گل توربان:

برای دوخت گل تزئینی توربان می بایست یک پارچه (ترجیحا همان پارچه ی توربان ) به ابعاد ۸*۷۰ سانتی متر جدا شود.

این نوار در عرض تا زده شود (نوار دولا با پهنای ۴ سانتی متر)سپس لب به لب با دولای بسته سر تا سر در طول کوک زده شده و در نهایت طوری جمع شود که طول نوار حدود ۲۰ سانتی متر باقی بماند.(بقیه نوار در طول چین خورده است)

سپس لبه ی محلی که کوک زده شد از داخل چسب حرارتی زده و نوار در طول روی هم جمع شود تا شکل گل به خود بگیرد.

حال دو پارچه دایره ای با قطر ۳ سانتی متر برش داده و یکی از آن ها را در قسمت پشتی گل برش داده و چسبانده شود تا گل در قسمت پشت کاملا فیکس شود.

مجدد پشت این دایره را چسب زده و گل به کلاه متصل شود.

برای آن که داخل کار (پشت گل) نیزپاک دوزی شود می توان یکی از همان دایره های با قطر ۳ سانتی متر را پشت گل در قسمت داخلی کلاه با چسب حرارتی چسباند.

مطالب مرتبط: آموزش دوخت توربانی متفاوت

پس از دوخت کلاه و گل تزئینی در پایان کار باید به گل فرم داد و لایه های پارچه ی آن که روی هم قرار گرفته را باز کرد و حالت داد تا کاملا برگ های گل مانند ایجاد شود.

  آموزش تبدیل کلاه به توربان

کلاه با گل تزئینی شما آماده است

ویدیوی آموزش دوخت توربان با تزیین گل

با تماشای فیلم‌های آموزش خیاطی، به سادگی و راحتی مهارت خیاطی خود را بهبود خواهید بخشید. این فیلم‌ها به شما جزئیات دقیق مراحل مختلف خیاطی را، از طراحی الگو و برش قطعات تا دوخت و تزئینات، آموزش می‌دهند. با تماشای این فیلم‌ها، قادر خواهید بود پروژه‌های خیاطی خود را با کیفیت بهتری انجام داده و نکات مهمی را در مورد انتخاب پارچه، استفاده از ابزارهای خیاطی و فنون تزئینی فرا خواهید گرفت.

بنرها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *