آموزش دوخت کت

آموزش دوخت کت مجلسی پنل دار

انواع کت

مشخصات کت مجلسی

یقه گرد است.در قسمت خط مرکزی جلو قسمت سینه برش منحنی دارد. در قسمت کمر به پایین پنلی است.

این مدل کت به دلیل برش منحنی وسط جلو و باز بودن در قیمت سینه مناسب برای ست کردن با سارافون و یا تاپ است. این کت برشی بر روی کمر دارد که مناسب برای افرادی با شکم برآمده و افراد قد کوتاه نمی باشد. آستین های توری این کت بنا بر دلخواه فرد است و می وتاند از پارچه بدنه کت برای آستین ها نیز استفاده کرد..

قد لباس بین باسن بزرگ و باسن کوچک است.

از الگوی رگالی استفاده بکنید.از قسمت سرشانه جلو ۱ سانتی متر داخل شوید از گودی گردن به اندازه ۲ سانتی متر به پایین علامت بزنید. یقه جدید را رسم بکنید. از خط سینه به اندازه ۴-۵ سانتی متر داخل بشوید. این مدل کت روی هم گرد نداره پس برای جلو لباس روی هم گرد اضافه نمیکنیم.

روی خط کمر به اندازه ۱ سانتی متر به بالا و ۱ سانتی متر به پایین علامت بزنید و موازی با خط کمر به پهلو وصل بکنید.

از خط کمر به اندازه ۱.۵-۲ سانتی متر به داخل علامت بزنید برای ترسیم خط مرکزی جلو.از خط باسن هم به اندازه ۴-۵ سانتی به داخل علامت بزنید و در نهایت جلو لباس را طراحی بکنید.

  آموزش دوخت دکمه کت و پالتو

از خط اصلی کت به اندازه ۲.۵-۳ سانتی متر به بالا علامت بزنید و طراحی قسمت پایین لباس را هم انجام بدهید.

حتما بخوانید :آموزش دوخت کت یقه فانتزی

 

قسمت پنل کت را روی کاغذ پوستی رولت بکنید چون این قسمت جداگانه است و جدا برش میخورد و جدا گانه سجاف میخورد و به  خط کمر کت متصل می شود.

برای رسم سجاف کت هم از سرشانه به اندازه ۳-۵ سانتی متر داخل بشوید از پایین لباس نیز به اندازه ۴-۶ ئسانتی متر داخل بشوید و خط سجاف را رسم بکنید.

قسمت های دور ریز را برش بزنید.

کت مجلسی پنل دار

الگو را از خط کمر برش بزنید ولی قسمت سجاف را جداگانه رولت بکنید . برای الگو پشت نیز به اندازه ۱ سانتی متر از سرشانه و ۱ سانتی متر هم از خط مرکزی پشت به پایین علامت بزنید و یقه جدید را رسم بکنید برای  سجاف پشت نیز به اندازه ی از سرشان به اندازه ۳-۵ سانتی متر داخل بشوید.

برای پوشاندن خط کمر نیز می توانید از کمر بند تزیینی استفاده بکنید.

این مدل کت در قسمت جلو قزن میخورد.

برای الگوی آستین نیز از الگو اساس آستین استفاده بکنید و روی پارچه گیپور برش بزنید.

مقدار پارچه برای ای مدل کت به اندازه یک قد کت به اضافه قد پنل قسمت کمربه اضافه ۱۰ سانتی متر از پارچه ساده تهیه بکنید و به اندازه ی قد آستین نیز از پارچه گیپور تهیه بکنید.

  آموزش دوخت کت یقه ایستاده

آموزش دوخت کت مجلسی پنل دار

گردآوری هانیه

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *