آموزش خیاطی, آموزش دوخت لباس بچه گانه

آموزش شلوار بچه گانه

آموزش شلوار بچه گانه

به دلیل راحت بودن شلوار، سایز بندی ندارد و شما باید به اندازه فرد مورد نظر الگو بکشید. برای رسم الگوی شلوار ابتدا مستطیلی به طول قد شلوار به اضافه ۷- ۱۰ سانتی‌متر و به عرض یک چهارم دور باسن به اضافه ۷ – ۱۰سانتی‌متر رسم کنید. از قسمت راست مستطیل به اندازه ۵ سانتی‌متر به سمت چپ علامت بزنید.

فروش ویژه پکیج‌های آموزش خیاطی

خرید پکیج آموزش خیاطی
خرید پکیج آموزش خیاطی

از قسمت راست الگو به اندازه یک چهارم دور باسن به اضافه ۵-۷ سانتی‌متر به سمت پایین علامت بزنید. برای رسم هلال فاق شلوار توجه داشته باشید که خیلی گرد و خیلی صاف رسم نکنید، زیرا برای دوخت به مشکل بر میخورید و بچه در آن احساس راحتی نمی‌کند.
از گوشه سمت چپ مستطیل به اندازه یک دوم دمپا که معلمولا برای بچه‌ها ۱۴-۱۶ سانتی‌متر به سمت راست الگو علامت بزنید. نقاط را به هم وصل کنید. به اندازه کش مورد نظرتون به بالای الگو اضافه کنید تا بتوانید کش را از آن عبور دهید.

برش شلوار راحتی

می‌توانید برای برش شلوار پارچه را دولا یا چهارلا بکنید. الگو را روی دولای بسته پارچه قرار دهید.

فروش ویژه الگوی خیاطی

خرید الگوی خیاطی
خرید الگوی خیاطی

دوخت شلوار راحتی

دو تکه شلوار را قسمت داخل پا را بدوزید. قسمت دوخت هلال فاق را روی هم قرار دهید و با سوزن ثابت کنید. سپس هلال فاق را با ۱ سانتی‌متر زاپاس دوخت بروید. اگر قسمت فاق شلوار را دوبار دوخت بروید محکم تر میشود. قسمت کمر شلوار را سردوز بزنید و به اندازه کش شلوار تا بزنید، کش را از داخل  آن رد کنید. در این مرحله می‌توانید دوخت روی کش بروید تا در قسمت کمر کش نچرخد.

پکیج-خیاطی-1
 

کمر وصلش میکنیم.

  آموزش دوخت زیرپوش نوزادی

وش دیگر دوخت کش

  • برای روش دوم دوخت کش شلوار، به اندازه‌ی دور کمر منهای ۱۰ سانتی‌متر کش را بریده. ابتدا و انتهای آن را روی درز شلوار ثابت کنید، سپس کش را از وسط تا بزنید و قسمت تا زده را روی درز دیگر شلوار قرار دهید تا میزان کشیدگی چین در همه‌ جای شلوار یکسان بشود.

روش دیگر دوخت شلوار

اندازه های لازم برای رسم الگو

  • دور باسن
  • دور کمر
  • بلندی فاق
  • بلندی باسن
  • قد وسط پا

پهنای پایین شلوار,که اندازه ی ان دلخواه است. پهنای نوار کمر, که اندازه ی ان دلخواه است. ابتدا کادری به اندازه ۱/۴ دورباسن +۱سانت در قد شلوار رسم میکنیم. از AB قدباسن را پایین آمده تا EF بدست بیاد ، برای قد فاق ۱/۴ باسن منهای ۲ سانت از AB پایین می آییم gh بدست می آید. ( اگر کودک چاق بود نیازی به منهای دو سانت نیست)
از خط ABمجدد مقدار قدشلوار /۲ +۵ را پایین می آییم میشوپ خط MN  خط زانو
از نقطه gگشادی فاق رو خارج میشیم که از فرمول ۱/۱۸ دور باسن برای اندام متوسط و ۱/۲۰ دور باسن برای اندام چاق بدست می آید ، از نقطه E هلال فاق را به نقطهj رسم می کنیم.
فاصله jh را نصف کرده خط اتو رو از بالا تا پایین الگو رسم میکنیم ( نقطهo)
از نقطه Bدوسانت داخل شده و از kیک سانت بالا می رویم مشود نقطه L، L   را به A  وصل میکنیم و از L  به صورت کمی هلال به F  وصل میکنیم
از نقطه M دو سانت بیرون رفته نقطه pو از p بهj وصل میکنیم و از pبه  c رسم میکنیم سعی کنید با دست رسم کنید که خیلی صاف نشه
در قسمت دمپا فاصله cتاz را اندازه گرفته ، همین میزان از z به سمت راست میرویم نقطه s، s را به h وصل میکنیم( قسمت هاشور خورده دورریز است.
اگر خواستید زیپ بدوزید ، نقاب زیپ را حدود دو تا سه سانت از A تاE رسم کنید, همچنین اگر خواستید شلوار کمری داشته باشه باید میزان AتاL را اندازه بگیریم این مقدار باید برابر با ۱/۴ دور کمر +۲ باشه، هر چقدر مقدار A تا L بیشتر از این مقدار بود اضافی رو به صورت ساسون در دوطرف خط اتو به طول ۸تا۱۰ سانت رسم میکنیم ، مثلا فرض کنید ۱/۴ دور کمر +۲ میشه ۱۳ اما فاصلهAتاLعدد۱۷ هست ، ۱۷-۱۳=۴، از خط اتو ۲ سانت به هر طرف میرویم ( در مجموع میشه۴)و یک ساسون به قد ۸تا ۱۰ میکشیم.
الگوی جلو شلوار کامل شد ولی اگر خاستیم کمر کش باشه اصلا نیازی نیست که از Bدو سانت داخل بشیم و نیازی به ساسون هم نداریم.
و اما الگوی پشت ، از همین الگوی جلو یکی کپی میکنیم و این تغییرات رو روش انجام میدیم، نقاب زیپ رو اصلا در نظر نمیگیریم ، از نقطهAیک سانت داخل شده میشه نقطهR،و دوسانت هم بالا میرویم ، و از j هم یک سانت خارج میشیم ، و بعد از یک سانت خارج شده از j را به c  وصل میکنیم و به صورت هلال بهTو از T مستقیم به L ساسون رو هم منتقل میکنیم البته قبل انتقال ساسون کنترل کمر فراموش نشه ، این هم پشت شلوار که من با رنگ دیگه براتون نشون دادم.

  آموزش دوخت ساق دامنی

اگر بخواهیم زیپ و دکمه بخوره حتما باید یک کمری تهیه کنیم ، به این شکل که یک نوار به عرض۸تا ۱۰ سانت و به طول دور کمرشلوار( که از روی شلوار دوخته شده و پرو شده گرفتین )تهیه کرده بهش لایی میچسبونیم ، دولا کرده اتو زده و به

 ویدئوی آموزش شلوار بچه گانه

با تماشای فیلم‌های آموزش خیاطی، به سادگی و راحتی مهارت‌های جدید خیاطی را یاد خواهید گرفت. این فیلم‌های آموزشی به شما روش‌های متنوع دوخت لباس‌ها را آموزش می‌دهند و بهترین بخش آن این است که شما قادر خواهید بود لباس‌هایی که همیشه می‌خواستید را بدوزید.

گردآوری هانیه

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *