اصول اندازه گیری

آموزش نکات الگوکشی

در این مقاله به آموزش نکات الگوکشی خواهیم پرداخت.

افراد لاغر اندامی که شانه‌ی رو به جلو دارند، داخل شانه هایشان خالی بوده و این امر، در هنگام اندازه‌گیری، قابل توجه است. خالی بودن شانه‌ها درصورتی رفع می‌شود که نکته زیر رعایت شود وگرنه لباس، حالت پف‌کرده می‌گیرد.

برای این کار، قبل از برش پارچه روی الگو (خط سرشانه برای افراد نرمال و معمولی، صاف است)، از وسط خط شانه، مقدار ۱ تا ۱.۵ سانت پایین آمده و خط منحنی سرشانه را ایجاد کنید. به همین صورت نیز زاپاس گذاشته و قیچی کنید.

سپس به وسیله اتو آن را صاف کنید؛ اتو را به‌گونه‌ای از پایین به بالا، به سمت سرشانه، بکشید که خط منحنی جدید ایجاد شده، به خطی صاف تبدیل شود. به این ترتیب می‌توان از شل بودن و لقی جلوی شانه جلوگیری کرد.

در اینجا ممکن است هنرجویان تازه‌کار، در هنگام دوخت، متوجه شوند که حلقه، شل می‌ایستد؛ پس برای افرادی که دور سینه بزرگتری دارند، داخل حلقه را پنس بگیرید که از شل ایستادن داخل حلقه، جلوگیری کنید، اما برای اینکه حلقه، بهتر بایستد، داخل گودی حلقه را دوخت بزنید تا از کش آمدن اریب پارچه جلوگیری شود.

حتی اگر گاهی فراموش کردید که قسمت حلقه بالاتنه را، به دلیل بزرگی دور سینه، پنس بگیرید، می‌توانید مقداری نخ را، که از دوخت حلقه باقی مانده، کمی بکشید تا خورد کمی دهید؛ سپس اتو را چندبار روی پارچه گذاشته و بردارید تا پارچه در قسمت حلقه، کمی خودش را جمع کند.

  الگو اساس دامن مولر تجاری : جلسه اول

خرد بالای آستین و وصل آستین به بالاتنه

توجه شود که حلقه آستین و بالاتنه باید کاملا هم‌اندازه باشند.

یکی از دلایلی که لباس، به تن می‌نشیند، این است که آستین، به درستی سوار بالاتنه می‌شود.

برای بالای کاپ آستین، ۲ سانتی متر جا برای خورد بگذارید. پس از خط وسط آستین، ۱۲ سانت به جلو و ۱۲ سانت به پشت آستین را زیر چرخ گذاشته و از روی خطی که می‌خواهید آستین  به حلقه وصل شود، یک دوخت زده و نخ زیر را کمی کشیده و کمی خورد بدهید؛ اما حواستان باشد که چین‌دار نشود. .همانطور که گفته شد، باید ۲ سانت برای خورد، جا گذاشته شود، پس طوری خورد بدهید که این ۲۴ سانت، ۲۲ سانت شود. سپس مجددا روی خورد را یک چرخ دیگر بروید تا خورد، ثابت بماند. این کار باعث می‌شود که آستین کاملا سوار بالاتنه شود .

برای اینکه دوخت، راحت‌تر باشد، تاج آستین را روی ژانت (قسمت بالای میز اتو برای اتوکشی آستین و تاج آستین) قرار داده و اتو بزنید تا چین از بین برود و حالت خورد پیدا کند.

این کار باعث می‌شود که آستین دقیقا برگشت بخورد و دقیقا روی بالاتنه سوار شود. بعد از اینکه درز سرشانه را دوختید، آستین را به حلقه وصل کنید.

  آموزش اصول اندازه گیری و تهیه الگو

بیشتر بخوانیم : اصول اندازه گیری و تهیه الگو

ویدئوی آموزش نکات الگوکشی

با تماشای فیلم‌های آموزش خیاطی، به سادگی و راحتی مهارت‌های جدید خیاطی را یاد خواهید گرفت. این فیلم‌های آموزشی به شما روش‌های متنوع دوخت لباس‌ها را آموزش می‌دهند و بهترین بخش آن این است که شما قادر خواهید بود لباس‌هایی که همیشه می‌خواستید را بدوزید.

گردآوری هانیه

دوخت روسری مربع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *