استایل بازیگران, مد و استایل

آیریس آپفل؛ ملکه مد جهان

آیریس آپفل تولد ۹ اوت ۱۹۲۱ در نیویورک یک کارآفرین، طراح داخلی و فشن آیکون است. او ۱۰۱ سال سن دارد و تولد صد سالگی‌اش را در یک برج سطح طبقه در منهتن نیویورک جشن گرفت. او تنها فرزند ساموئل بل فروشنده شیشه و آینه است و مادرش یک بوتیک را اداره می‌کرد.

آیریس در دانشگاه نیویورک تاریخ خواند و در مدرسه هنر ویسکانسین تحصیل کرد. در جوانی در نشریه پوشاک زنان و به عنوان دستیار طراح داخلی پانسون کار کرد و دستیار یک تصویرگری به نام رابرت گودمن بود.

تجربه طراحی داخلی آیریس آپفل

او در سال ۱۹۴۸ ازدواج کرد و یک سال بعد با همسرش یک شرکت نساجی راه انداختند و تا ۱۹۹۲ در آنجا مشغول بودند. ۱۹۵۰ تا ۱۹۹۲ در چندین پروژه بازسازی طراحی همکاری کرد که یکی از آنها کاخ سفید در دوره ۹ رئیس جمهور آمریکا بود و در سال ۲۰۱۲ و در ۹۰ سالگی استاد مدعو در دانشگاه تگزاس در آستین بود.

همچنین موضوع یک مستند برای آشنایی با آیریس بود که اولین بار در جشنواره فیلم نیویورک به نمایش در آمد.

تجربه تبلیغات و کار با برندهای مختلف

در سال ۲۰۱۳ یکی از ۵۰ شیک پوش بالای ۵۰ سال توسط مجله گاردین انتخاب شد. موزه شیوه زندگی و تاریخ و مد فلوریدا یک ساختمان را طراحی کرد و یک گالری از آن را به لباس‌ها اکسسوری ها و وسیله‌های آپفل اختصاص داد.

در ۲۰۱۶ در یک تبلیغات تلویزیونی برای ماشین فرانسوی ds3 بازی کرد و چهره برند استرالیایی blue illusion شد. در ۲۰۱۶ همکاری خود با شرکت تکنولوژی wear در زمینه جواهرات هوشمند را آغاز کرد.

توصیه‌های آیریس آپفل

او قدرت و اعتماد به نفس زن را تحت تاثیر زیبایی و راحتی آنها می‌داند و معتقد است اگر زنان به ظاهر خود رسیدگی کنند و اهمیت بدهند به هر هدفی می‌توانند برسند و با همه سختی‌ها کنار بیاید.

او می‌گوید علاقه در موقعیت بیشترین اهمیت را دارد. علت موفقیت خود را همین دنبال کردن علایق خود می‌داند. آریس کاربرد رنگ را ضروری می‌داند و معتقد است آنها قدرت جادویی دارند و حتی می‌توانند مرده را زنده کنند به همین دلیل شادترین رنگ‌ها را در تن او می‌تواند دید.

آیریس معتقد است شاد بودن از شیک بودن مهم‌تر ازست و چیزهایی را می‌خرد که او را شاد می‌کند. این زن فوق العاده و ملکه مد می‌گوید که سن فقط یک عدد است. برای شاد بودن در سنین بالا ضروری است تا فعالیت خود را حفظ کنید.

او می‌گوید داشتن یک شریک که حامی شما باشد بسیار تاثیرگذار است و ازدواج موفق خود را یکی از دلایل موفقیت خود در هر زمینه و همسرش را بزرگ‌ترین حامی خود می‌داند.

وقتی چیزی نظر شما را جلب کرده حتماً سراغش بروید و نترسید که ترس باعث مرگ خلاقیت شما می‌شود پس از دنبال کردن چیزهای تازه ترسی نداشته باشید.

برای جوان ماندن سعی کنید مثل یک جوان فکر کنید. هیچ چیز قوی‌تر از اندیشه آدم نیست و می‌توان خیلی اتفاقها را با تلقین رقم زد. او علت عمر زیاد خود را همین جوانگرایی می‌داند.

او می‌گوید مراقب قضاوت‌های خود نسبت به سایرین باشید این گونه در میان مردم محبوبیت پیدا می‌کنید. نگذارید شهرت شما را به چیزی که نیستید تبدیل کند.

اصالت است که شما را از بقیه متفاوت می‌کند. همچنین با پول نمی‌توان موقعیت را خرید و فقط می‌توان رفاه زندگی شما را فراهم کرد پس کاری که علاقه دارید انجام دهید.

بهترین به معنای گران قیمت‌ترین گزینه نیست. فکر نکنید ثروتمندان فورا موفق می‌شوند.

شروع کوچک داشته باشید. فرصت ها منتظر شما نمی ماندن و ممکن است ایده امروزه شما فردا توسط فرد دیگری به اجرا گذاشته شود.

تظاهرا کنار بگذارید. گذر عمر بدون توقف است پس دلیلی ندارد خود واقعیتان را پنهان کنید.

استایل آیریس آپفل

او به خاطر سبک التقاطی‌اش مشهور است. او لایه‌هایی از رنگ های روشن و جواهرات بزرگ را در کنار یکدیگر به نمایش می‌گذارد.

علاقه شدید او به لایه های زیاد از دستبند با مهره‌های رنگی و درشت زبانزد همه است. البته امضای شخصی او در استایل این است که معمولا فریم گرد و مخصوص به خود را دارد و می‌گوید مادرم به اکسسوری علاقه زیادی داشت و می‌توانست کارهایی با روسری انجام بدهد که من تا حالا ندیدم شخصی این خلاقیت را داشته باشد.

آیریس معروف به ملکه زیورآلات است و جالب است بدانید که در سفرهایش به دنبال ارزان ترین آیتم‌ها می‌گردد. او اکسسوری‌های ارزان را ترجیح می‌دهد به یک گردنبند گرانقیمت و معتقد است فشن خریدنی است اما استایل به دست آوردنی است.

آیریس آپفل می‌گوید مد قبل از خوشحال کردن دیگران باید خودتان را خوشحال کند.

گالری مختص به آیریس آپفل

اشیای موجود در موزه از طرف آیریس و کارل اهدا شدند و در حال حاضر این نمایشگاه یکی از جامع‌ترین و کامل‌ترین مجموعه‌های لباس جهان است. او در طول ۴۰ سال گذشته یک سبک خاص را پرورش داده که شامل یک شلوغی رنگی، اگزاتیک و ماکسیمال بودن، حس شوخ طبعی و عجیب غریب بودن و اکسسوری‌های لایه لایه و ارزان است.

اما سبک  آیریس ترکیب مد لول بالا با آیکون‌های ارزان قیمت است بدون در نظر گرفتن رنگ و بافت سعی در ایجاد یک عدم هماهنگی و تعادل دارد که در عین حال چشم‌نواز باشد.

  لیدی گاگا ملکه آوانگارد پاپ

همچنین در استایل‌های آیریس آپفل شاهد تقابل آیکون های قدیمی و مدرن هستیم که بسیار جسورانه و زیبا در کنار هم جمع شدند. البته آیریس سبک فلورال هم لباس می‌پوشند و به پترن‌های مختلف از جمله گل علاقه دارد.

یک اتفاق جالب این است که یک شرکت باربی برای سپاس و قدردانی از یک عمر فعالیت این اسطوره و ملکه مد و دیزاین عروسک آیریس را ساخته است.

از چیزهای بسیار جالب در آیریس آپفل این است که او اغلب موهایش را کوتاه و سفید نگه می‌دارد و علاقه زیادی به سایه‌های رنگی دارد.

همکاری با اچ اند ام

همچنین او یک کالکشن مشترک با برند اچ اند ام در سال ۲۰۲۲ وارد بازار کردند. کالکشنی رنگارنگ از پارچه های طرح دار و نقش‌هایی که به شدت جذاب بودند.

 هر حال اگر هرکس به اندازه آیریس آپفل جسور و قوی و شجاع بود جهان جای بهتری می‌شد. او نه محدوده به طرح و نه محدود به رنگ است و اگر هر زمان دلتان گرفت کافی است یک سری به پیج آیریس آپفل سر بزنید تا روحیتان عوض شود.

بیوگرافی آیریس آپفل

در این مقاله در مورد ملکه مد جهان آیریس آپفل صحبت کردیم تا شاید بتوانید به عنوان یک آیکون برای تغییر در نگاه به زندگی داشته باشید. شما چه ویژگی‌هایی از او را دوست دارید؟ کدام یک از توصیه‌های او را در زندگی خود اجرا می‌کنید؟ آیا شما هم عاشق رنگ‌های شاد و جزئیات و اکسسوری هستید و جسارت پوشش بالایی دارید؟ نظر خود را با ما در میان بگذارید..

نویسنده: سپیده

آیریس آپفل کیست؟

او زنی صد ساله است که تبدیل به ملکه مد و فشن آیکون جهان شده است و می‌توان الگو بسیار خوبی برای زنان باشد.

امضا شخصی آیریس آپفل در استایل چیست؟

لایه لایه پوشیدن، استفاده از رنگ‌های شاد، اکسسوری و زیورالات زیاد و رنگی و فریم عینک گرد وب زرگ از اصلی‌ترین امضای استایل او است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *