استایل خانم‌ها, انواع استایل زنانه, مد و استایل

استایل گوتیک را بشناسید

استایل گوتیک | گوتیگ یکی از سبک های هنری در معماری ، مجسمه سازی ، نقاشی و تزئینات ساختمان بوده است . که در خدمت کلیسا و ساخت ساختمان های اشرافی و درباری درآمد .

مهمترین ویژگی آن ساختمان و برج های بلند و نوک تیز است که در اروپا ، رواج بسیاری یافت . این جنبش در سده های بعد بر روی مد و نحوه ی پوشش نیز تاثیر گذاشت و استایل گوتیک را شکل داد .

اگر می خواهید در این مورد بیشتر بدانید؛ ادامه مطلب را از دست ندهید…

استایل گوتیک چگونه شکل گرفت ؟

استایل گوتیک از سال ۱۹۸۰ یعنی تقریبا چهل سال پیش شکل گرفت . این سبک ابتدا تقلیدی از لباس های عزاداری دوره ی ویکتوریا بود اما به مرور دچار تغیراتی شد و امروزه آن را به نوعی ادامه ی استایل پانک می دانند . از مهم ترین تشابهات این دو ،  آزادی خواهی و توجه به فردگرایی است . هر دوی آن ها بدون اهمیت دادن به ترند های مد ، سلیقه شخصی هر کس را اولویت قرار می دهند .اما در استایل گوتیگ رعایت اصول زیبا شناختی گوتیک ،  باعث بوجود آمدن جذابیت بیشتری می شود . ترکیب رنگ مشکی ،  زیبایی ، اشرافیت و پر رمز و راز بودن از خصوصیات بارز این سبک است که  در مردان با  کت و شلوار های رسمی ،  و در خانم ها پیراهن های دامن دار شیک ، دیده می شود.

  نکات مهم ست کردن مانتو سفید که نمیدانید! + پیشنهاد خرید

چگونه به گوتیک لباس بپوشیم ؟

در حال حاضر استایل گوتیک ، تاثیر زیادی بر مد گذاشته است و طراحان لباس خلاق در کالکشن های خود از آیتم های آن الهام می گیرند .  از  عناصر مشترک در میان مردان   و زنان علاقه مند به استایل گوتیک ، لباس ، مو  و آرایش چشم مشکی ، چهره ی سفید  و رنگ پریده مثل کارکتر های خون آشام و اکسسوری های فلزی و چرم  می باشد . در این سبک ظرافت و خشن بودن در به طرز زیبایی درکنار یکدیگر قرار می گیرند تا فرد را مرموز ، قدرتمند و اصیل نشان دهد . پارچه های استفاده شده در آن گران قیمت و با کیفیت بالایی هستند که در بیشتر مواقع سفارشی دوزی شده اند .

استایل گوتیک زنانه

در استایل گوتیک زنانه دامن های پرچین ، طبقه طبقه و تور دار و پارچه های مخمل چرم و تور جزوی جدا نشدنی محسوب می شوند. دامن های پف دار با کرست های ساعت شنی یادآور عصر ویکتوریا است . اکسسوری های فلزی را با این مدل پیراهن ها که با این سبک همخوانی زیادی دارد . زنانگی و لطافت ،  با پوشیدن بوت ها سنگین و زمخت  ، ساختارشکنانه و جسورانه است که نماینگر قدرت و غرور است . مو ها اغلب ساده یا حالتی بهم ریخته به رنگ مشکی دارد . آرایش صورت بسیار غلیظ و تیره است که با سفیدی پوست تضاد زیادی ایجاد می کند . در این استایل ، اکسسوری نقش بسیار مهمی را ایفا می کنند . دست کش های بلند چرمی ، چتر های توری ، زیور آلات سفید ونقره ای ، باعث ایجاد تغییر شگرف و خاصی  می شود. پس نباید از آن ها غافل شد.

  9 ایده برای داشتن استایل گرانج زیبا در سال 2021!

استایل گوتیک مردانه

فیلم ها ، برنامه های نمایشی و جشن های خیابانی  تاثیر زیادی از گوتیک گرفته اند . زیرا با ایجاد احساس ترس و ابهام مخاطبان را به خود جذب می کنند . مردان نیز با پوشش درست و متناسب می توانند جذابیت خود را تقویت کنند . برای این کار بهترست سراغ لباس های کلاسیک و رسمی مشکی مثل کت ، شلوار و جلیقه بروید. شما قادرید از رنگ بنفش  و قرمز تیره نیز استفاده کنید تا استایل تان از یکنواختی خارج شود. پیراهن یا تی شرت هایی با نقوش خاص مثل اسکلت و  صلیب نیز با شلوار جین مشکی  ساده  برای موقعیت های غیر رسمی کاملا مناسب است .

امیدوارم از خواندن این مقاله لذت برده باشید لطفا نظران و پیشنهاد تون رو برامون بنویسید.

عاطفه نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *