پوست و مو, مو

سرم مو برای موهای خشک چه فوایدی دارد و چگونه می‌توان از آن استفاده کرد؟

رنگ کردن مداوم، آب و هوای بد و وابستگی شدید به ابزارهای حرارتی حالت دهنده‌ی مو، همگی ممکن است باعث خشک شدن، آسیب دیدن و وز شدن مو شوند. اما، این آسیب‌ها چگونه ایجاد می‌شوند؟ چگونه می‌توانیم از موهای خود مراقبت کنیم؟ استفاده از سرم مو برای موهای خشک، وز و شکننده چگونه می‌تواند به سلامت بیشتر مو کمک کند؟

با خواندن متن زیر، پاسخ این سؤال‌ها را خواهید دانست و با آگاهی بیشتری سرم موی مناسب خود را انتخاب خواهید کرد.

دلایل خشکی و شکستگی مو

ممکن است برایتان عجیب باشد، اما هر بار که موهای خود را می‌شویید (حتی اگر آن را رنگ نکرده باشید) به آنها آسیب می‌زنید.

وقتی به تار موی خشک نگاه می‌کنیم، لبه‌های کوتیکول مو کاملاً مسطح هستند، اما وقتی تار مو در معرض آب قرار می‌گیرد، حدود ۳۰ درصد متورم می‌شود. در موهای عادی، این مسئله چندان مهم نیست، اما وقتی موهایتان را رنگ می‌کنید یا با مواد شیمیایی به آنها حالت می‌دهید، این موضوع، مشکل ساز می‌شود.

در این حالت، با کاهش پروتئین‌های ساختاری مو، سوراخ‌هایی در تار موهای شما ایجاد می‌شود. به دنبال آن، موهایتان شکننده می‌شوند. علاوه بر شکستگی، این آسیب خود را در موخوره، کرکی شدن مو و محو شدن سریع رنگ ظاهر می‌کند.

حتماً با ما موافقید که موهای خشک و شکننده زیبا و سالم به نظر نمی‌رسند. بنابراین، اگر موهایتان خشک است، باید رطوبت مورد نیاز را به آنها برسانید. استفاده از سرم مو روش خوبی برای این کار است. برای اینکه بدانید “سرم مو چیست و چرا باید از آن استفاده کنید” اینجا را کلیک کنید.

  پاکسازی پوست (فیشال) با ماسک خانگی برای مبارزه با چین و چروک صورت

مصرف سرم مو بسیار آسان است. کافی است هنگام مرطوب بودن مو، سرم را روی موهای خود بمالید.

در حال حاضر، سرم‌های مختلفی مانند سرم ضد وز مو در بازار موجود است. به همین دلیل، شاید انتخاب بهترین سرم مو برای موهای خشک برایتان دشوار باشد. توصیه می‌کنیم قبل از اینکه پول خود را برای خرید سرم صرف کنید، کمی درباره‌ی نیازهای خود بیندیشید تا انتخاب بهتری داشته باشید.

چرا ممکن است موهای شما بیش از حد خشک باشد؟

پیش از اینکه به فواید استفاده از سرم مو برای موهای خشک بپردازیم برخی از عواملی که موجب خشکی موی شما می‌شوند را بیان می‌کنیم تا با آگاهی از آن‌ها بهتر بتوانید برای مراقبت از موی سر خود برنامه ریزی کنید.

علت موخوره

۱٫ وقتی رطوبت از موهایتان خارج شود، موهای شما به سرعت خشک می‌شوند. این اتفاق به دلایل زیادی رخ می‌دهد.

شامپو زدن مکرر ممکن است رطوبت موهای شما را از بین ببرد. اگر بعد از شستن مو به اندازه ی کافی از نرم کننده استفاده نکنید، موهای شما خشک می‌شوند و خشکی مو، ممکن است علت موخوره شما باشد.

شامپو چربی‌های طبیعی مو را حذف می‌کند؛ بنابراین، باید از نرم کننده استفاده کنید تا مواد آن جایگزین چربی‌های از دست رفته‌ی موهایتان شود.

۲٫ مورد دیگری که ممکن است موهای شما را خشک کند، هواست.

  شپش سر در بچه های مدرسه ای

شاید تا به حال به این موضوع فکر نکرده باشید، اما زمستان‌ها که سیستم گرمایشی منزل یا محل کار شما تمام مدت در حال کار است، هوای محیط بسیار خشک می‌شود. در نتیجه، رطوبت مو و پوستتان از بین می‌رود. به دنبال آن، موهایتان خشک و شکننده می‌شوند. اگر می‌خواهید از این اتفاق پیشگیری کنید، باید رطوبت لازم را به موهای خود برسانید.

۳٫ جالب است بدانید، مشابه همین اتفاق با گرم شدن هوا رخ می‌دهد؛ هوای گرم نیز تمام رطوبت موجود در موهای شما را خارج و آنها را کدر و خشک می‌کند. به دنبال آن، موهای کم آب می‌شکنند و سلامت و زیبایی خود را از دست می‌دهند.

۴٫ علاوه بر مواردی که خواندید، استفاده از حالت دهنده‌های حرارتی (اتوی مو و …) موی شما را خشک می‌کند و ممکن است علت وز شدن مو باشد. در حقیقت، هر بار که با ابزارهای حرارتی به موهایتان گرما می دهید تا آنها را صاف یا فر کنید، رطوبت طبیعی آنها تخلیه می شود.

 چرا استفاده از سرم مو برای موهای خشک ضروری است؟

خشکی مو به دلایل مختلفی ایجاد می‌شود. حتی ممکن است تغییرات هورمونی نظیر بارداری یا یائسگی علت خشکی مو باشد.

مهمترین نکته این است که هر وقت تغییراتی را در موهای خود مشاهده کردید، هر چه زودتر، دست به کار شوید و رطوبت لازم را به آنها برگردانید. به این منظور، استفاده از نرم کننده‌ی کافی هنگام شامپو زدن موها ضروری است.

  درمان های خانگی آسان جوش های پشت بدن و سرشانه

همچنین، اگر موهایتان خیلی خشک است، شاید بخواهید از شامپو چشم بپوشید و در عوض موهای خود را فقط با نرم کننده بشویید (البته، اگر پوست سرتان چرب نباشد)، در این حالت، با کمترین آسیب، موهایتان تمیز می‌شود.

با کمک سرم می‌توانید با خیالی آسوده از سشوار استفاده کنید، زیرا مصرف سرم از آسیب حرارت به موهای شما جلوگیری می‌کند. همچنین ممکن است بخواهید هنگام خیس بودن موهای خود، آنها را صاف کنید. پس، سرم را بردارید و آن را روی موهای مرطوب خود بمالید. سپس، آنها را صاف کنید.

خشک کردن مو با سشوار

 

با مصرف سرم، موهای شما سالم‌تر خواهند بود. زیرا وقتی از این روش استفاده می‌کنید، موهایتان کمتر شکسته می‌شوند. البته مهم است که در کنار آن، به طور مرتب از یک نرم کننده‌ی قوی استفاده کنید.

می‌دانید که موی خشک، شکننده است. مطمئنیم نمی‌خواهید موهایتان شکننده باشد، به راحتی موخوره بزند و ناسالم به نظر آید. پس، مصرف سرم باید بخش مهمی از مراقبت‌های روزمره‌ی پوست و موی شما باشد. زیرا موهایتان را درخشنده و سالم نگه می‌دارد.

افزون بر این، با کمک سرم مو از موخوره خلاص می‌شوید و از موهای ابریشمی خود لذت می‌برید.

هنگام استفاده از سرم مو برای موهای خشک به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

از آنجا که ترکیبات سرم‌های گوناگون، با یکدیگر متفاوت است، توصیه می‌کنیم به دنبال سرم‌هایی باشید که از مواد طبیعی تشکیل شده‌اند (مانند روغن آرگان یا سایر روغن‌های طبیعی). هرچند معمولاً این محصولات گرانتر هستند، فواید روغن‌های طبیعی برای موهای شما بیشتر است.

  شخصیت شناسی از روی مدل مو

 محصولات ارزان قیمت، مواد شیمیایی به موهای شما اضافه می‌کنند ولی همچنان موهای شما را به خوبی آبرسانی نیز می‌کنند.

بهترین سرم‌هایی را که می‌توانید بخرید، تهیه کنید تا موهایی بسیار شاداب‌تر از قبل داشته باشید. در حقیقت، شما می‌خواهید که تا حد ممکن موهایتان سالم باشند، مصرف محصولات مناسب، آنچه را که مورد نیاز است، برای موهایتان فراهم می‌کند.

سرم مو سرشار از رطوبت است و می‌تواند موهای شما را برای مدتی طولانی هیدراته نگه دارد. برای آبرسانی به موهایتان، به میزان زیادی سرم احتیاج ندارید. بنابراین، مصرف سرم، راهی مقرون به صرفه برای سلامت طولانی مدت موهای شماست. با مصرف سرم، موهایتان هیدراته‌تر خواهند بود.

یادتان باشد در مصرف سرم زیاده روی نکنید، زیرا با این کار، موهایتان چرب به نظر می‌رسند. بنابراین، فقط چند قطره سرم را به موهای مرطوب خود بمالید. سرم خیلی قدرتمند است و به موهای شما جلوه‌ی خاصی می‌بخشد، همچنین رطوبت مورد نیاز را به موهای شما می‌رساند تا ظاهر و احساس خوبی داشته باشید.

منبع سایت لافارر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *