استایل خانم‌ها, اکسسوری زنانه, مد و استایل

بهترین انتخاب کفش زنانه برای هر لباس

کفش زنانه در استایل

۱برای هر موقعیت چه مدل کفش زنانه مناسب است؟

فرقی نمی‌کند کفشی که انتخاب کرده‌اید را چقدر دوست دارید یا چقدر برایش پول داده‌اید؛ اگر کفش با موقعیتی که به آن می‌روید متناسب نباشد انتخاب خوبی نیست.

کفش‌های پاشنه بلند براق مجلسی برای محیط کار مناسب نیستند و صندل‌های لاانگشتی به طور کلی برای هر استایلی به جز تیپ‌های کاملا روزمره زنانه نباید استفاده شوند.

پس چطور مدل کفش زنانه را بر اساس موقعیت انتخاب کنیم؟

اگر بخواهید یک انتخاب ساده و همیشگی داشته باشید می‌توانید از دو قاعده‌ی کلی پیروی کنید؛ کفش‌های تخت و عروسکی برای استایل‌های روزمره یا مهمانی‌های کوچک و کفش‌های پاشنه بلند کلاسیک رسمی یا همان پامپ (pump) برای هر استایل رسمی و مجلسی‌تر.

اما اگر همیشه طبق همین قاعده عمل کنید کمی استایل شما حوصله‌سربر می‌شود. می‌توانید پیرو همین قواعد باشید اما کمی به آن تنوع بدهید. مثلا با رنگ‌ها بازی کنید، از رنگ‌های جذاب‌تر استفاده کنید یا کنار کفش‌ها اکسسوری‌هایی مثل پابند به کار ببرید.

قاعده‌ی SOFA

قاعده‌ی SOFA به چهار کلمه‌ی Season, Occasion, Formality, Activity اشاره دارد. یعنی باید فصل، مناسبت، میزان رسمی بودن و فعالیتتان را در نظر بگیرید. مثلا اگر در فصل پاییز می‌خواهد به یک مهمانی دوستانه بروید که در آن قرار است فعالیت زیادی مانند رقصیدن داشته باشید، کفش‌های پاشنه کوتاه جلوبسته یا نیم بوت لژدار می‌تواند مناسب باشد.

  بهترین روش ست کردن کت تک مردانه
انتخاب کفش زنانه

۲با توجه به رنگ و طرح لباس، چه رنگی را باید برای کفش زنانه انتخاب کنید؟

کفش‌های مشکی به طور شگفت‌انگیزی کاربردی هستند اما دلیل اینکه بیشتر خانم‌ها برای پیراهن و استایل مجلسی سراغ انتخاب این رنگ می‌روند این است که نمی‌خواهند ریسک انتخاب یک رنگ متفاوت و خلاقانه را بپذیرند!

اما یادتان نرود که انتخاب کفش‌های رنگی برای هر استایلی یک کار جسورانه است که با یک استایل خوش رنگ و لعاب و متفاوت، سلیقه‌ی خاص شخصی شما را به نمایش می‌گذارد.

بیایید ابتدا سراغ چند قاعده‌ی انتخاب رنگ برویم و بعد رنگ‌های مختلف کفش زنانه را جداگانه بررسی کنیم.

  • اگر لباس شما طرح‌دار است سراغ کفش زنانه‌ای بروید که رنگ آن با رنگ یکی از بخش‌های طرح لباستان یکسان باشد.
  • اگر لباس شما دو رنگ است، مثلا یک پیراهن زنانه دو رنگ را انتخاب کرده‌اید یا رنگ مانتو و شال شما متفاوت با یکدیگر است، برای انتخاب رنگ کفش یا سراغ یکی از همان دو رنگی بروید که در استایلتان به کار رفته است یا یک رنگ خنثی انتخاب کنید؛ رنگ‌های نود یا همان کرم‌های نزدیک به رنگ پوست بدن برای استایل‌های مجلسی زنانه و رنگ‌های سفید، طوسی، کرم و مشکی برای استایل‌های روزمره.
  • اگر لباس شما تک‌رنگ است، مثلااز بلوز و دامن یا شلوار ست استفاده یا یک پیراهن زنانه‌ی یک‌رنگ را انتخاب کرده‌اید، رنگ کفش شما باید کمی سیرتر (تیره‌تر) از رنگ لباستان باشد.
  بانوان مشهور دنیا با کت و شلوار مردانه ؛ از پرنسس دایانا تا آنجلینا جولی
کفش زنانه در استایل

۳چگونه رنگ لباس را با توجه به رنگ کفش زنانه انتخاب کنید؟

حالا بیایید از سمت کفش به بحث انتخاب رنگ نگاه کنیم!

کفش مشکی: می‌تواند مناسب هر رنگ استایلی باشد به جز استایل‌هایی با رنگ پاستلی یا رنگ‌های روشن خنثی مثل کرم؛ البته در اینصورت هم اگر بخش دیگری از لباس مانند کمربند یا کیف مشکی انتخاب شده باشد، می‌توانید از کفش مشکی استفاده کنید.

کفش قهوه‍‌ایرنگ‌های قهوه‌ای، بژ، نارنجی، سبز و رنگ‌های خاکی و زمینی تیره (کرم قهوه‌ای) را می‌توانید با این رنگ کفش بپوشید.

کفش‌های کرم و قهوه‌ای روشنمناسب لباس‌های زنانه با رنگ‌های خاکی و زمینی روشن، آبی، بژ، کرم روشن و سفید.

کفش‌های کرممناسب لباس‌های زنانه با رنگ سفید، رنگ‌های روشن خنثی و رنگ‌های پاستلی.

کفش‌های سفیدمناسب رنگ‌های روشن حنثی و پاستلی.

کفش‌های نقره‌ایمناسب استایل‌هایی با رنگ پاستلی و همچنین رنگ‌های سفید، مشکی، آبی و بنفش.

کفش‌های طوسیمناسب استایل با درجه‌ی تیرگی و غلظت مختلف از رنگ‌های مشکی، آبی، طوسی، قرمز، بنفش و زرد.

کفش‌های طلاییمناسب استایل با درجه‌ی تیرگی و غلظت مختلف از رنگ‌های سبز، قرمز، قهوه‌ای و همچنین رنگ‌های مشکی و سفید.

بوت ساق بلند چهارخانه- پالتوی چهارخانه

۴چطور از مدل کفش زنانه‌ی طرح‌دار استفاده کنید؟

اگر از مدل کفش زنانه‌ای استفاده می‌کنید که روی آن طرح و الگوهایی به کار رفته است، به جای اینکه کفشتان را با لباستان ست کنید باید برعکس اول کفش را انتخاب کنید و بعد لباسی را بپوشید که با آن هماهنگ باشد. پس اگر کفشتان طرح دارد رنگ یکی از طرح‌ها را انتخاب کنید و یک لباس هم‌رنگ آن بپوشید

  استایل گرانج را بشناسید

.

۵نکته‌ی طلایی آخر!

بیایید این نکته پایانی را به دو بخش تقسیم کنیم.

اول اگر لباس‌های شما یک تم مشخص داشت؛ در این صورت به تم لباس نگاه کنید و سعی کنید رنگ یا مدل کفشتان را طوری انتخاب کنید که آن را «تکمیل» می‌کند. مثلا اگر تم کلی استایل شما راه راه آبی نفتی یا سرمه‌ای و سفید است، بهترین گزینه، کفش پاشنه بلند قرمز خواهد بود!

دوم اینکه اگر هیچ کفشی به استایل مجلسی شما نمی‌خورد، قهرمان کفش‌ها یعنی کفشی با رنگ کرم نزدیک به پوست یا همان نود به نجات شما خواهد آمد. البته بهتر است رنگ این نوع کفش را جوری انتخاب کنید که تا جای ممکن به تن رنگ پوست شما نزدیک باشد.

 

انتخاب کفش مناسب لباس
منبع: سایت Digistyle

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *