استایل خانم‌ها, اکسسوری زنانه, مد و استایل

اکسسوری های مناسب با تیپ شخصیتی خودتان را بشناسید.

اکسسوری های مناسب با تیپ شخصیتی خودتان را بشناسید.

شما با هر سبک استایل و مدل پوششی قادرید از اکسسوری های جذابی استفاده کنید. تفاوتی نمی‌کند یک کارمند، مدیر ، رئیس، دانشجو یا خانه دار باشید. اکسسوری‌ها تکمیل‌کننده استایل شما هستند و به تنهایی کاربردی ندارند. اکسسوری را میتوان به دو دسته تقسیم کرد: اکسسوری حمل کردنی مانند کیف و اکسسوری پوشیدنی مانند زیورآلات.

به‌طور کامل‌تر آن ها شامل: کیف، کفش، روسری یا شال، ساعت و حلقه، زیورآلات و حتی کمربند می شوند.  انتخاب اکسسوری می‌تواند استایل شما را از یکنواختی خارج کند و هارمونی ایجاد کند؛ و یا انتخاب درست آن باعث جلوه بیشتر لباس شما بشود.اما باید برای انتخاب آن عواملی مثل: محیط، فصل، سن، فرهنگ و خصوصیات شخصیتی خود را در نظر بگیرید.

 همانطور که هر لباس و استایلی مناسب یک شخصیت هستند، اکسسوری‌ها هم روح دارند و باید متناسب با شخصیت و سلیقه شما انتخاب شوند.

  اصول انتخاب اکسسوری برای خانم های چاق

اگر فردی منظم، دقیق و با روحیه حسابدار باشید اغلب به سمت استایل‌های کلاسیک و مینیمال کشیده می‌شوید و یا اگر فردی هنرمند، پر‌انرژی و جسور باشید به سمت استایل‌هایی همچون بوهو و هیپی جذب می‌شوید و بیشتر استایل‌های رنگی و شلوغ را می‌پسندید. در ادامه ی این مقاله در این مورد بیشتر خواهید خواند.

اکسسوری مناسب خانم های کلاسیک پوش

خانم های کلاسیک پوش اغلب از رنگ های خنثی مثل طوسی، کرم، مشکی و سفید استفاده می کنند. طراحی آن لباس ها نیز بسیار ساده است و از مد نمی روند. هم چنین انواع اکسسوری و زیورآلات با آن ها ست می شود.از زیورآلات مناسب این استایل، ست مرواریدی و یا یک ست کارتیه یا حتی فرم‌های ساده‌تری مانند رینگ‌های طلایی و نقره‌ای، حلقه‌های ظریف و نگین‌دار، گوشواره‌های ظریف و همچنین اکسسور‌ی‌‌هایی که با سنگ تزیین شدند می‌توان نام برد

.همچنین جواهرات با طرح‌های هندسی از دیگر انتخاب‌های این تیپ شخصیتی می‌تواند باشد. این انتخاب‌ها ظاهری شیک و فوق‌العاده به شما می‌بخشند. اکسسوری‌های این استایل مانند خود استایل کلاسیک، هیچ زمانی از مد نمی‌افتد و بیانگر شخصیت آرام، ساکت و مرتب افراد هستند.

ست مرواریدی زیبا را از afsa_accessories  میتوانید تهیه کنید.

اکسسوری برای خانم های گردشگر

حتما با شنیدن کلمه گردشگر به یاد طبیعت و ماجراجویی می‌افتید و بالطبع استایل‌های بوهو و جیپسی به ذهنتان می‌آید و شما را به سمت اکسسوری‌های دست‌ساز طبیعی در رنگ‌های مختلف که با طبیعت ساز‌و‌کار دارند می‌اندازد.انتخاب خانم‌های گردشگر و ماجراجو اکسسوری‌هایی است که جنس آن از دل طبیعت بیرون می‌آید که می‌توان به اکسسوری‌های بافته شده با حصیر یا نخ، پارچه ای و یا چرم اشاره کرد.

افراد گردشگر و ماجراجو معمولاً لباس‌های ظریفی استفاده می‌کنند بنابراین اکسسوری‌های آن‌ها هم طرح ها و رنگ های مختلف متناسب با استایل دارند.

همچنین  این اکسسوری‌ها به تناسب موقعیت این افراد دست‌و‌پا گیر نیستند و اغلب تعداد زیادی در کنار هم  استفاده می‌شوند؛ مثلاً چند نوع و رنگ دستبند را با هم و یا چند گردنبند با بند های قهوه‌ای مختلف و دست‌ سازه‌های مختلف می‌اندازند.شما می توانید به لباس های خود زنجیر، کیف کمری و یا منگوله‌های رنگی اضافه کنید. ترکیب‌های رنگی شاد، استفاده از عناصر موجود در طبیعت و حفظ محیط زیست از مهمترین ویژگی‌های یک گردشگر است.

اکسسوری مخصوص خانم های مینیمالیست

همانطور که از نامشان پیداست مینیمالها یک شعار دارند به عنوان «هر چیزی که در حد کم استفاده شود باز هم زیاد است». اکسسوری‌های مناسب مینیمال پوش‌ها بسیار محدود و کم است. زیرا آن ها سعی می کنند در اوج سادگی، زیبا دیده شوند. انتخاب رنگ در این استایل مانند استایل کلاسیک به رنگ‌های خنثی و نود محدود می‌شود و می‌توان گفت از طرح و پترن دوری می‌کنند.

همچنین استایل مونوکروم هم از مورد علاقه‌های آن‌ها است. پس این خصوصیات در استفاده از اکسسوری و زیورآلات هم نمود پیدا می‌کند و می‌تواند با آیتم‌های ضروری همچون ساعت، حلقه، یک رینگ ‌ساده و ظریف بدون هیچ تزیینی بسنده شود.

  صفر تا صد استایل مینیمال برای خانم ها

در واقع آنها اصلاً در استایل خود احتیاج به اکسسوری ندارند و ترجیح می‌دهند که از آن استفاده نکند. اکسسوری های مینیمال ظاهر را آرام  نشان می‌دهد، ساده هستند و معمولاً به‌خاطر میزان فلزات کمتر استفاده شده در آن، قیمت مناسب‌تری هم دارند.در واقع این سادگی که دارد، از دل‌زدگی جلوگیری می‌کند و بیشتر به دوام و جنس پارچه لباس‌ها خیلی اهمیت می‌دهند و ترجیح می‌دهند یک لباسی استفاده کنند که دراز مدت برای آنها کارایی داشته باشد؛

پس در اکسسوری‌ها هم به همین شیوه انتخاب می‌کنند و ترجیح می‌دهند چیزی را انتخاب کنند که در دراز مدت خراب نشود،کاربردی باشد و باعث دل‌زدگی آنها نشود. همینطور به فرم‌های هندسی و زاویه‌دار علاقه‌مند هستند ولی با اندازه ظریف؛ مثلاً گوشواره‌های میخی، بند انگشتی ها  می‌تواند از زیورآلات مورد علاقه آنها باشد و یا یک یا چند رینگ ساده طلایی و نقره‌ای را در کنار هم می‌اندازند .

چی بپوشم
چی بپوشم

اکسسوری مناسب برای خانم های سخت و جدی

خانم های سخت و جدی از طرح و پترن استفاده نمی‌کنند  و به دنبال شلوغی نمی روند. ترجیح می‌دهند همه چیز مرتب باشد و در هر چیزی دنبال شق و رق‌ترین فرم ها هستند و فرم کلاسیک بیشتر میپسندند. خانم های سخت گیر و پایبند مقررات روحیه شلوغ و جسارت را دوست ندارند و از اکسسوری های فانتزی استقبال نمی کنند.

 بهترین انتخاب برای آنها،زیورآلات نقره‌ای است. از طرفی چون از فضای شلوغ دوری می‌کنند سراغ مهم‌ترین آتیم‌ها مانند ساعت، گوشواره، گردنبند و دستبند می‌روند.

خانم های سخت کوش

خانم‌های سخت‌کوش آنچنان درگیر ظرافت نیستند و بیشتر علاقمند به اکسسوری‌های گنده و آیکونیک هستند؛ همچنین جنس طلا، برنج، استیل و… به دلیل سختی که در حین حال دارند می‌توانند انتخاب مناسبی با توجه به شخصیت آنها باشد.

چون آنها سخت‌کوش هستند و تلاش زیادی برای موقعیت خود کرده‌اند ترجیح می‌دهند اکسسوری مناسب و زیورالاتی استفاده کنند که توجه اطرافیان را به خود جلب می‌کند و از طرفی گران ‌قیمت بودن آن حتی می‌تواند یک آپشن برای اکسسوری‌های آنها محسوب شود. به هر حال آنها افرادی هستند که سخت تلاش کردند و منبع درآمد خود را به بهترین نحو به دست آوردند. جواهرات پر زرق و برق طلایی یا اکسسوری های گران قیمت دست دوز برای آن ها مناسب تر است.

خانم های مدیر

این افراد که به دلیل اقتدار، نفوذ و قدرتی که دارند اکسسوری‌هایی استفاده می‌کند که جلب توجه میکند. برای این گروه به دلیل روابط اجتماعی، محیط‌های کاری و جلسات فراوان گران‌قیمت بودن و در چشم بودن می‌تواند از عواملی باشد که در انتخاب آنها نقش دارد.

مثلاً اگر موقعیت ایران را در نظر بگیریم، به دلیل اینکه افراد حجاب دارند در محیط کار خود می‌توانند با توجه به شخصیت و صنعتی که دارند صددرصد از ساعت استفاده کنند و یا می‌توان از یک دستبند طلا، انگشتر بزرگ و در دید و بسیار شیک  استفاده کنند.در واقع استفاده ازاکسسوری مناسب و انتخاب صحیح آن ها در نفوذ و شخصیت این افراد بسیار تاثیر دارد.

امیدوارم از خواندن این مقاله لذت برده باشید. به نظر شما اکسسوری های مناسب شخصیت شما چه ویژگی هایی دارد؟ لطفا برای ما نظر خود را بنویسید.

نویسنده:سپیده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *